Pozdravljeni
naj na hitro povem kaj se je zgodilo.
prijatelj ima samomorilske misli kot so da bo skočil iz mosta in se tako uni. Je posvojen ker so ga starši odpeljali v rejniški dom. Zdaj smo starši pa ga samo zafrkavajo in se delajo norca iz njega. Že več dni mi pogovori kako se bo ubil in tako dalje. Kako ga naj pomirim in kako mu naj pomagam. Ne želim ga izgubit ker je res dober prijatelj.Prosim odgovorite.
lp
Uredništvo
Pozdravljena,
svetovalka ti bo odgovorila, v vmesnem času pa ti pišemo iz uredništva. Pomembno je, da v podpori prijatelju ne ostaneš sama. Povej kaj se dogaja s prijateljem odrasli osebi, ki ji zaupaš. Prijatelja lahko usmeriš tudi k virom pomoči, najdeš jih tukaj.
V kolikor bo stiska prijatelja ostala velika, bo govoril o načrtu (način, čas, kraj) storitve samomora pokliči nujno medicinsko pomoč 112, da mu bodo lahko pravočasno pomagali in priskrbeli strokovno pomoč.
Pozdrav iz uredništva
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Žal mi je, da je tvoj prijatelj v tako hudi stiski, da razmišlja o samomoru. Vsekakor je pomembno, da prijatelj dobi pomoč, ki jo potrebuje, prav tako pomembno pa se mi zdi, da se sama razbremeniš stiske, ki jo čutiš ob tem. Predstavljam si, da ti je zelo težko ob misli, da bi ga lahko izgubila, hkrati pa čutiš odgovornost, da mu pomagaš. Kot so zapisali že v uredništvu, je ključno, da o prijateljevih načrtih obvestiš odraslo osebo, ki bo lahko pomagala pri reševanju situacije. Morda si v tem času takšno osebo že našla, sicer pa je to lahko kdorkoli, ki mu zaupaš, da bo pripravljen pomagati. S to osebo lahko deliš tudi seznam virov pomoči, na katere se je mogoče obrniti v primeru hude duševne stike.
Največ, kar lahko sama storiš za prijatelja, je, da mu stojiš ob strani in si mu na voljo za pogovor in podporo. Lahko mu poveš, da ga imaš rada in te skrbi zanj ter da mu želiš pomagati. Svetujem ti, da mu pokažeš kontaktne številke na zgornji povezavi, in mu predlagaš, da se tudi sam obrne na katero izmed njih. Če se s tem strinja, lahko to storita tudi skupaj. Morda pa je prijatelj že vključen v kakšno strokovno (psihološko, psihiatrično) obravnavo in se lahko obrne na strokovnjaka, ki ga že pozna.
Rada bi ti povedala, da se mi zdiš zelo pogumna, ker tako skrbiš za prijatelja in mu skušaš pomagati. Zanima me tudi, kako se trenutno počutiš ti? Bi od mene potrebovala še kaj, da ti bo v tej težki situaciji malo lažje? Spodbujam te, da se o svojem doživljanju s kom pogovoriš, lahko pa mi tudi tule še kaj zapišeš.
Vesela bom, če se še kaj oglasiš.
Lepo te pozdravljam,
Anja Rakovec, mag. psihologije
Ma
Mačka
No jaz sem bila sama tam in tudi moja prijateljica je hotela narediti samomor in je težko. Lahko razumem tvojega prijatelja ker me tudi moji starši ne marajo čisto. Najboljše mu lahko pomagaš da mu ponavljaš kot lajna da bo v redu čeprav ti tega najbrž ne bo vrjel. No v glavnem vztrajen boš moral biti, lahko poskusiš tako tudi, če veš nekaj kaj si res želi ko bo odrasel npr. kakšna služba ali kaj takšnega in ko ti bo rekel da pač hoče odnehati ga vprašaj ali res hoče zapustiti svet in možnosti da postane kaj si želi in magari se zdereš na njega ampak na skrben način in to ponavljaj kot lajna (pri moji prijateljici je pomagalo) dokler sam ne začne razmišljati o tem kako ne sme odnehati in bojo tudi dnevi ko se boš počutil kot da sta spet na začetku ampak prosim te nikoli ne odnehaj na njem ker če boš ti bo verjetno tudi on. Upam da se hitro poboljša in da bo nehal misliti da se pač mora spraviti iz sveta. Veliko sreče????
Lu
Luki
Pozdravljeni
Hvala vam za vse nasvete ki ste mi jih podali. Svoji sestri sem povedala kaj se dogaja in ona je nato pomagala njemu in poiskala psihologa ki mu je pomagal. Zdaj je ze veliko boljse njegovo stanje in ne razmišlja več o tem. Ugotolili so tudi da ga starši oz fake starši tepejo ter mu ne pomagajo ko se mu kaj zgodi. Zdaj sva še boljša prijatelja, ker ve da semga rešila pred samomorom. Drugače sem se pa počutila zelo slabo ker bi lahko izgubila najboljšega prijatelja ki se mu zaupam več kot staršem.
Še enkrat hvala zapomoč.
Lp