Pozdravljeni,
sploh ne vem kako začet ker vbistvu ni moja težava ampak se znjo srečuje moj fant jaz pa bi mu rada pomagala ampak ne vem kako. Že nekaj časa je depresiven ne ve kaj ga veseli, težko se tusi spravlja kaj narest ali pa na zmenek ceprav trdi da me ima zelo rad, pravi da se mu pač iz enega razloga težko karkol spravit narest. Poleg tega pa se mi zdi da svoje probleme potlači oziroma noce resiti in zato raje kadi travo. Ne vem kako mu pomagati sama se pa tudi potem slabo počutim ko ga takega vidim.
• Uredništvo
Lea Kopač

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Veseli me, da si se na našo spletno svetovalnico obrnila z zapisanim vprašanjem. Skrbi te za fanta, ki že nekaj časa kaže določene znake depresivnosti. Ne ve, kaj ga veseli, nima motivacije za različne aktivnosti, o svojih težavah ne govori, za sproščanje pa uporablja marihuano. Povsem razumljivo je, da te za fanta skrbi in da si posledično tudi ti slabše volje.
Izguba interesov, nezanimanje za stvari, ki smo jih navadno z veseljem počeli, in nemotiviranost so lahko znaki depresivnosti, obstajajo pa še nekateri drugi znaki, kot so npr. povečanje ali zmanjšanje apetita, prekomerno spanje ali pa težave z nespečnostjo, pomanjkanje energije ter občutki žalosti, krivde in obupa. V kolikor je fant v tovrstni stiski, je razumljivo tudi to, da ni navdušen nad zmenki ali drugimi aktivnostmi, ki jih navadno počne skupaj s tabo ali svojimi prijatelji. Glede na to da praviš, da svoje probleme skuša potlačiti, predvidevam, da se s teboj o njih ne želi pogovarjati. Morda se raje naredi, kot da jih ni, hkrati pa uporablja kajenje trave kot način sproščanja, kar mu verjetno pomaga, da pozabi na vse skrbi. Pod vplivom marihuane se namreč realnost pogosto zdi nekoliko drugačna. Verjetno ni treba poudarjati, da marihuana morda res nudi takojšnjo zadovoljitev, na dolgi rok pa to seveda ni konstruktiven način reševanja težav, prav tako pa ima trava na možgane negativne učinke, kot kažejo znanstvene raziskave.
Glede na zapisano ti svetujem, da fantu predlagaš, da si poišče pomoč. V kolikor se težko zaupa tebi ali drugim bližjim, mu bo morda lažje, da o svojih težavah govori z nekom, ki ga ne pozna. Lahko mu predlagaš psihoterapijo ali obisk psihologa. Tovrstni strokovnjaki lahko s pogovorom uspešno pomagajo pri razreševanju takšnih stisk. Lahko se odloči tudi za obisk zdravnika. Ta lahko presodi, ali fant potrebuje zdravila, ki mu lahko pomagajo pri premagovanju depresivnosti. V vsakem primeru pa fantu svetujem, da si poišče terapevtsko pomoč, ki mu lahko že z nekaj srečanji pomaga razrešiti trenutne stiske in težave.
Tudi ti poskrbi, da boš ohranjala svoje lastno duševno zdravje. Čeprav te skrbi za fanta in si želiš biti njegova opora, je pomembno, da včasih na prvo mesto postaviš tudi sebe in narediš tisto, kar je potrebno, da se boš dobro počutila tudi ti. Šele nato boš fantu lahko opora, ki jo v tem obdobju potrebuje.
Vse dobro želim obema!
Lea Kopač, mag. psihologije