skos sm jezna tko skos. karkoli kdo naredi me razjezi. najraje bi se kar stepla. razjezijo me predvsem stvari kot so pocasno govorjenje ali pa to da mi nekdo ne neha govorit nazaj in nimam zadnje besede. Sem zelo eksplozivna in agresivna baje imam to po ocetu ki ima se hujse tezave ( ne zdej o temu prosim) ampk ja zanima me kako se umirit in ja vem moram se skocantrirat in zadihat in bla bla bla ampak to ne pomaga . ko se poskusam zadrzati postanem le bolj napeta in jezna in velikokrat nakoncu nekoga udarim . sicer nisem znana kot agresivna ali kaj takega ampak usi vejo da se hitro razjezim.
kako naj se dejansko pomirim
prosim ne dajte mi nasveta kot naprimer " prestej do pet in globoko dihaj" ker z vsem spotovanjem to je bullshit
Uredništvo
Saga Lucija Škerlep

Odgovor svetovalke:
Draga Jezna, lepo pozdravljena!
Hvala za tvoje sporočilo. Praviš, da si zelo jezna, da te na primer počasno ali neprekinjeno govorjenje lahko tako razjezi, da bi sogovorca udarila. Želiš si umiriti svojo jezo.
Glede na to, da tehnik umirjanja ne maraš, ti svetujem dvoje:
1. Da svojo jezo izraziš na kakšen drugačen način, ki bo imel zate manj posledic. Recimo, lahko začneš trenirati kakšen šport, borilne veščine, tek ali pa o svoji jezi pišeš, o njej govoriš s prijatelji, s kom, ki mu zaupaš. Tako bo tvoja napetost začela izgubljati naboj in verjamem, da boš izraz jeze lažje nadzorovala.
2. Druga, bolj poglobljena možnost pa je, da raziščeš, od kje jeza prihaja, zakaj se pojavi, komu ali čemu je pravzaprav zares namenjena. Prepričana sem, da si tako jezna z nekim namenom, z razlogom. Ko boš razlog spoznala, boš lahko jezo usmerila na tistega ali na tisto zaradi kogar/česar si jezna. Če to ni mogoče, če bi lahko imelo zate prevelike posledice ali če veš, da ne boš slišana, ti bo že zgolj razumevanje povoda za tvojo jezo pomagalo, da jo boš lažje razumela in pri sebi pomirila. Imaš koga, ki bi se mu lahko s svojimi občutki zaupala?
Če bi želela iti še korak dlje in bi rada svoje občutke celostno predelala, ti svetujem, da se po strokovno pomoč obrneš k psihoterapevtu. Lahko individualno ali pa se vključiš v kakšno psihoterapevtsko skupino za mlade, ki se ukvarjajo z raznoraznimi čustvenimi stiskami. Bi te to zanimalo? Napiši, prosim, če ti kakšen izmed nasvetov koristi ali morda potrebuješ še kaj drugega?
Še en pozdrav,
Saga Lucija Škerlep, dipl. inž. agr., BAK psihoterapevtske znanosti; specializantka psihoanalitične psihoterapije