Res sem izgubljena in ne vem kaj naj naredim.
Že nekaj let sem prijateljica s punco ki sem jo spoznala na taboru. Na začetku je bilo vse normalno - najino prijateljstvo je bilo normalno. Ampak 1 leto nazaj sem opazila nekaj sprememb. Npr. ni ji bilo všeč, ko so se fantje pogovarjali z mano ali pa ko so mi bili nekateri všeč, kar mi je bilo malo čudno saj se je včasih rada pogovarjala z mano o fantih. Ko se druživa opazim, da pogleda moje ustnice samo za sekundo in me spet pogleda v oči. Nikoli ni omenila, da so ji všeč punce in je celo rekla, da je to ogabno. Po drugi strani pa ni rekla nič, ko sem bila skupaj s fantom (zdaj nisva več skupaj) in tudi sama je imela dva fanta to leto. Ampak opazim, da si drži roke s svojimi drugimi prijateljicami in da si sedijo v naročju, medtem ko ji postane nerodno (postane tiha, se ne smeji tako kot se s prijateljicami) ko to počne z mano, včasih pa se temu popolnoma izogiba.
Par tednov nazaj sem jo spet vprašala o tej temi in ni reagirala - rekla je, da to nima nič v zvezi z njo. Res nevem, kaj naj naredim. Ali naj samo ignoriram celo to situacijo ali naj rečem nekaj??
Prosim za pomoč in nasvet.
-Zala
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Zala,
Zveni, kot da se v vajinem prijateljstvu s tem dekletom dogaja nekaj, kar te bega in ti povzroča nelagodje. Opisuješ nekaj znakov, za katere meniš, da bi lahko nakazovali na njeno negotovost glede svoje spolne usmerjenosti.
Pomembno je, da do nje ostaneš razumevajoča, ne glede na to, kaj se dogaja z njo. Morda se spopada z lastnimi vprašanji identitete, kar je lahko zelo stresno, še posebej, če se ne počuti udobno ali sprejeto v svojem okolju.
Morda lahko še enkrat poskusiš nežno začeti pogovor o tem, kako se počutiš glede sprememb v vajinem prijateljstvu. Izrazi svoja opažanja in občutke brez, da bi jo obtoževala. Poudari, da ti je mar zanjo in da si želiš razumeti, če se dogaja kaj, kar bi lahko vplivalo na vajin odnos.
V kolikor bi njeno vedenje zate postalo preveč neprijetno ali bi se počutila nelagodno, je pomembno, da postaviš meje. Jasno izrazi, kaj ti je v redu in kaj ne, ter kako bi si želela, da se vajin odnos razvija naprej.
Če meniš, da je to potrebno, ji lahko predlagaš, da se obrne na nekoga, ki bi ji lahko strokovno pomagal, kot je svetovalec ali terapevt, še posebej če se spopada z vprašanji svoje spolne usmerjenosti ali čustvenimi težavami.
Čeprav je dobro, da nudiš podporo svoji prijateljici, pa ne pozabi skrbeti tudi zase in za svoje dobro počutje. Če situacija postane pretežka, se je včasih potrebno nekoliko umakniti, da ohraniš svojo dobrobit.
Prijateljstva lahko gredo skozi različna obdobja, saj ljudje ob tem rastejo in se spreminjajo. Ključno je, da ostaneš zvesta sebi, hkrati pa poskušaš biti razumevajoča in podporna do prijateljice v njenem lastnem procesu rasti.
Upam, da ti bodo nasveti pomagali in da bosta s prijateljico situacijo razrešili na način, ki je najboljši za vaju.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije