Ojla! Imam eno vprašanje glede moje simpatije. Že dolgo mi je všeč in mislila sem da sem tudi jaz njemu, potem pa se je začel družiti z nesramneži in pretepači, in sem izgubila ta občutek. Še vedno mi je všeč, ker vem da v bistvu ni tak(postal je tudi bolj nesramen), ampak ne vem kaj storiti da bo tako kot prej, če sploh lahko kaj,ker vem da ne moreš spreminjati ljudi. To me res muči ker mi je še vedno res všeč. Hvala za odgovore.
Uredništvo
Pozdravljena,
opravičujemo se ti, ker že predolgo čakaš na svoj podgovor.
Žal smo povsem spregledali, da je tole vprašanje še neodgovorjeno.
Potrudili se bomo, da bo odgovor še ta teden objavljen.
Lep pozdrav iz uredništva.
Uredništvo
Eva Žukovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Lili 123,
Najprej se ti zahvaljujem za tvoje zaupanje.
Zelo razumljivo je, da si zmedena ali žalostna, ker se je nekdo, ki ti je bil (oz. ti še vedno je) všeč, začel obnašati drugače in se družiti z ljudmi, katerih obnašanje ti ni najbolj pri srcu.
Tako kot si že sama povedala, ne moremo spreminjati drugih, tudi če bi si to želeli in bi to bilo celo v njihovo dobro. Še težje pa je to sprejeti, če do te osebe sicer doživljamo močnejša prijetna čustva, kot je zaljubljenost. Zato verjamem, da ti je pri tem zares težko.
Mislim, da je zate lahko to priložnost, da si vzameš nekaj časa in preveriš, kaj te na tem fantu v resnici privlači in ti je všeč (na primer njegov izgled ali nekaj, v čemer je zelo dober ...), ter hkrati kaj zate pomeni to njegovo vedenje (te mogoče motijo njegove grde besede, ti ni všeč, kako se vede do drugih, se zna ob tebi lepo obnašati ali je tudi do tebe nesremen, misliš da s tem išče pozornost drugih, da se morda s tem želi bolj pripadati neki skupini »prijateljev«? ipd.). S tem se lahko veliko naučiš o sebi, svojih vrednotah in svojih željah, kar ti bo v prihodnje pomagalo dobro poznati in upoštevati lastne potrebe in vrednote ter jih prepletati s potrebami in vrednotami drugih. Lahko se vprašaš, kako je tebi ob ljudeh, ki so grobi, kakšne občutke ri prebujajo? Te to vznemiri, razveseli, ali bi se lahko dobro počutila, če bi dlje ostala v družbi take osebe?
Veseli me tvoja občutljivost do fantovega vedenja – kako opaziš, da je neprimerno, grobo, nespoštljivo, da te to odbija ali celo vzbuja strah. Če to zate drži, ti mogoče prav to lahko pomaga, da boš lažje spoznala, ali si res želiš družbe takega fanta, če od njega lahko vseeno kaj dobiš ali lahko več izgubiš. Ne pozabi, da si VEDNO zaslužiš biti z nekom, ki te spoštuje in ceni ter zna to tudi pokazati.
Zato mislim, da je pomembno, da daš prednost temu, da si obkrožena z ljudmi, ob katerih se počutiš dobro, te podpirajo in se do tebe obnašajo spoštljivo. Ob njih boš namreč tudi ti najbolj zadovoljna sama s seboj. Morda bo tvojo simpatijo nagovorilo , kakšne odnose gradiš okoli sebe ti in se bo ob tebi lahko naučil, kakšno je lahko drugačno (morda še bolj prijetno) vzdušje, kot ob tisti pretepaški družbi.
Želim ti vse dobro na tvoji poti raziskovanja svojih želja in zaljubljenosti!
Eva Žukovec, bak. psihoterapevtske znanosti, SFU Ljubljana in dipl. socialna delavka (UN)