Pozdravljeni, imam eno vprasanje. Naša družina se že več let druži z našimi družinskimi prijatelji ki že namreč ze nekaj let zapored hodimo skupaj na morje jaz imam eno prijateljico ima 3 brate meni je eden od njih že kar nekaj časa všeč in je eno leto starejši od mene. Jaz osebno se z njim ne pogovarjam bi pa se zelo rada ampak sem preveč sramežljiva na morju je bil skoz pri nas in smo igrali karte meni pa je bilo tako nerodno da sem se konstantno smejala in postala cela rdeča v obraz, mama je to takoj vidla da mi je všeč in se mi je zdelo da mi ne dovoli biti v njegovi bližini čeprav ga ful časa že pozna. Rekla mi je tudi da naj ne nameravam imeti fanta pred 18letom čeprav ga je ona imela že pri 15. skoz me iziva oz mi daje neprijetne občutke da mi je potem še bolj nerodno. Pa tudi vedno pri kosilu al pa kaj ko ata omeni njegovo ime mi je kar nerodno. Pa več krat je v mojih sanjah ponoči. Kako naj se mu približam? Kateri so koraki da bi bila dobra prijatelja? Kako mamo prepričati da se mi nebo nič zgodilo ob njegovi družbi? Kako vzpoztaviti stik z njim?
hvala, LP
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Najprej bi se ti rada zahvalila za potrpežljivost pri čakanju na tale odgovor. Upam, da ti bo čim bolj koristil.
Všeč ti je torej sin družinskih prijateljev oz. brat tvoje prijateljice. Zaenkrat z njim še nisi vzpostavila stika, si pa to želiš. Zanima te, kako z njim vzpostaviti prijateljski odnos, kasneje pa morda še kaj več. Glede na to, da se na morju precej družite in skupaj igrate karte, to ne bi smelo biti pretežko. Je pa res, da boš verjetno morala zbrati pogum in narediti prvi korak. Najlažje boš navezala stik z njim tako, da ga povprašaš o nečem, kar ima rad. Lahko tudi poskusiš najti temo, ki je obema skupna, in načneš pogovor o tem. Ker je eno leto starejši od tebe, ga lahko vprašaš tudi kaj v zvezi s šolo ali prosiš za pomoč pri predmetu, ki mu gre dobro. Še ena možnost je, da (v kolikor ti to ni neprijetno) prosiš prijateljico (njegovo sestro) za pomoč pri vzpostavljanju stika z njim. Če zaenkrat ne želiš, da prijateljica to izve, pa lahko morda poskusiš najti priložnost, ko bosta v prostoru sama, in ga povabiš, če bi s teboj kartal ali šel na sprehod. V kolikor se večinoma družite na morju, med letom pa manj, ga lahko kontaktiraš tudi preko sporočila in si tako prihraniš nekaj zadrege.
Tvoje drugo vprašanje pa je, kako prepričati mamo, da bi ti pustila biti v njegovi družbi. Menim, da bi bilo najbolje, če se poskusiš z njo pogovoriti o tem, zakaj ji fant ni všeč oz. ji ni všeč, da se družiš z njim. Gre samo za to, da si po njenem mnenju premlada, da bi imela fanta, ali jo skrbi še kaj drugega? Lahko jo spomniš, da je imela sama fanta že pri 15 letih, in ji poveš, da ga ima že veliko deklet pri tej starosti. Sama si sicer stara 13 let in tako res še precej mlada, vendar je to, ali si pripravljena na odnos s fantom, odvisno še od drugih stvari, ne le od starosti. Svetujem ti torej, da se z mamo iskreno pogovoriš. Morda pa ti bo konec koncev tudi ona znala dati kak nasvet, kako se mu približati.
Želim ti veliko sreče in poguma, pa lep preostanek počitnic!
Anja Rakovec, mag. psihologije