živjo stara sem 14 let in mi je vsec nekdo iz mojega treninga. žal se osebno še ne poznava, bi pa zelo rada govorila z njim ampak nevem kako naj pristopim do njega. Vedno je rad v druzbi in nevem kako bi se sploh pogovorila z njim oz. Kako naj ga dobim ven iz družbe ne da bi fantje oz. Njegovi frendi me hecali. Rada pa tudi vprašala kako biti pri takih stvareh mocna in dovolj samozavestna.
Lep pozdrav
Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Ko nam je nekdo všeč, pa ne vemo, ali nam ta oseba čustva vrača, je povsem normalno, da se počutimo ranljive, malo prestrašene in manj samozavestne, kot bi si to želeli. To se dogaja vsem, ne glede na spol in starost. Biti pogumen in samozavesten ne pomeni, da nas ni strah ali pa da nam je vseeno, kaj si drugi mislijo o nas. Ravno nasprotno, pogumni in samozavestni smo zares šele takrat, ko sprejmemo, da nas je kakšnih stvari tudi strah in da smo včasih tudi sramežljivi in malo nesigurni, pa vseeno naredimo korak, ki nas straši. Se ti zdi to smiselno? Hkrati lahko samozavest in trdnost v sebi malo okrepiš na različne načine. Najbolj pomagajo pristni in varni odnosi – torej, da neguješ odnose, v katerih se počutiš sprejeto takšna, kot si in kjer lahko deliš svoje intimne misli. Lahko narediš tudi seznam stvari, na katere si pri sebi zares ponosna (to je lahko karkoli, od dosežkov, do vrednot ali specifičnih dejanj). Pri premagovanju strahov pomaga tudi to, da si jih priznamo in se z njimi soočimo. Strahovi postanejo tudi malo manjši, ko jih komu zaupamo – recimo prijateljici ali pa dnevniku. Navsezadnje pa je pomembno tudi, da si nežna sama do sebe in da nad sabo ne izvajaš prevelikega pritiska. Kot sem omenila na začetku, se čisto vsi počutijo malo prestrašene, ko se znajdejo v podobni situaciji.
Omenjaš tudi, da je tega fanta težko bolje osebno spoznati, saj je ves čas v družbi prijateljev in te zanima, kako bi lahko začela pogovor z njim. Imaš na treningu kakšno prijateljico, ki ve za tvojo simpatijo? Mogoče se lahko dogovorita, da do skupine fantov pristopita skupaj, da jih malo bolje spoznata? S tem se ne boš izpostavila, da ti je ta fant všeč, hkrati pa boš začela vzpostavljati odnos, ga malo bolj spoznala in mogoče dobila kakšen izgovor, da ga naslednjič ogovoriš tudi na samem (npr. izvedela, kaj ima rad in ga boš lahko o tem povprašala). Mogoče poskusi z njim najprej vzpostaviti prijateljski odnos (oziroma ga vsaj malo spoznati), potem pa boš videla, kako naprej.
Želim ti vso srečo in če ti lahko še kako pomagam, se lahko kadarkoli ponovno oglasiš.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije