Sem v prvem letniku srednje šole in imam sošolca, ki mi je všeč. Je tri leta starješi od mene in mu slabo gre učna snov, vendar je dober v določenih športih. Sprva mi je bil všeč samo njegov izgled in dal mi je številko da sam ga dodala v grupi na viberu skupaj z ostalimi sošolci, zaradi šolskih stvari. Nato je takoj naslednji dan popoldne po tem ko sva se spoznala naredil na viberu z mano posebej chat in me vprašal kar direkt, če sem že kdaj seksala. Jaz sem mu odgovorila da mi ne more kej takega vprašat in da se to več ne ponovi. Stvar se je potem samo še stopnjevala - meni je postajal vedno bolj všeč, v trebuhu sem občutila čudne občutke vsakič, ko sem ga zagledala in neprestalno mislim o njem in o tem kar mi je napisal. Na drugi strani pa zelo sovražim njegovo vulgarno obnašanje in da me iz šale ščipa in se me dotika. Mi je zelo všeč ampak imam občutek, da bi on samo želel z mano nekaj imeti in ne vem kaj naj naredim.
Se zahvaljujem za odgovor že vnaprej.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Hvala, ker si se nam zaupala. Če prav razumem, trenutno doživljaš stisko, saj se fant, ki ti je zelo všeč, obnaša vulgarno (tako z besedami kot dejanji), kar pri tebi povzroča neprijetne občutke. Njegovo vulgarno obnašanje pa pri tebi vzbuja strah, da te želi izkoristiti zgolj za spolni odnos, zatem pa te zapustiti. Ob branju tvojega zapisa sem dobila občutek, da si se malce zaljubila, vendar si hkrati razdvojena med tem kaj čutiš, ko ga zagledaš in tem kaj čutiš, ko se dejansko pogovarjata.
Velika večina naših odnosov v življenju se intenzivno gradi v interakciji z drugo osebo v živo, “iz oči v oči”. Zato je pomembno, da se v odnosu z drugo osebo počutimo dobro in doživljamo pozitivna čustva, ko smo s to osebo. Predlagam ti, da razmisliš o tem, kako se počutiš, ko se pogovarjaš s tem fantom, kakšen občutek imaš po tem, ko se družiš z njim, ter kakšna čustva doživljaš. Če prav razumem, se vulgarno obnašanje večkrat ponavlja, kar te zelo moti. Pomembno je, da premisliš, kaj te na tem fantu privlači in kaj ti je všeč (npr. njegov izgled, njegova osebnost, uspešnost v športu …) ter hkrati, kaj te odvrača (npr. njegovo vedenje …). Tako boš lahko spoznala, ali ti je dejansko všeč ali pa te privlači zgolj njegov izgled. Obenem boš bolje spoznala tudi sebe in imela priložnost razmisliti o tem, kaj so tvoje vrednote ter kakšnega partnerja si želiš v življenju. Si ob sebi želim nekoga, ki le lepo izgleda? Si kot partnerja želim nekoga, ki je spoštljiv in prijazen do mene?
Odnosi se gradijo na zaupanju, dobri komunikaciji, spoštovanju, odkritosti, iskrenosti in še bi lahko naštevala. Zapisala si, da ti je fant neposredno zastavil vprašanje glede tega, ali si že imela spolni odnos. Predstavljam si, da te je to vprašanje presenetilo, vendar si ustrezno postavila mejo glede tega, kakšne tematike pogovora se ti zdijo primerne. Omenila pa si tudi še drugo vulgarno obnašanje - dotike in ščipanja. Rada bi te opomnila, da so vsakršni dotiki, ki jih ne odobravaš in si jih ne želiš, pomembna meja tvoje osebne svobode in zasebnosti. Spoštovanje tega načela je temelj za ohranjanje odnosov, ki so zgrajeni na zaupanju in spoštovanju. Dobila sem občutek, da so te ti dotiki zmotili imam prav? Pomembno je, da fantu postaviš jasne meje glede tega, kaj je v tem odnosu dovoljeno in kaj ne. Če se ob dotikih počutiš nelagodno, jih jasno zavrni in mu obrazloži, da je njegovo vedenje neustrezno.
Odnosi in razmerja z drugimi ljudmi morajo ohranjati tudi lastno vrednost in samospoštovanje. V razmeroma novih razmerjih zelo radi “pozabimo” nase in so nam pomembnejše potrebe druge osebe. Rada bi te opomnila, da si vsakdo zasluži biti v zdravem odnosu, v katerem se počuti spoštovano, sprejeto, varno in ljubljeno. Zato te spodbujam k razmisleku, ali se tako počutiš v odnosu s tem fantom. Tudi spolni odnos je izredno intimna stvar, na katero moramo biti fizično in čustveno pripravljeni. Pomembno je, da v spolne odnose ne hitimo zato, da bi ustregli svojemu partnerju ali izpadli boljše pred svojimi prijatelji. Spolnost mora temeljiti na soglasju obeh partnerjev, zato je pomembno, da oba partnerja spoštujeta meje drug drugega. Da bo izkušnja spolnosti čim bolj prijetna zate, v spolni odnos ne sili, ampak počakaj, da boš zares pripravljena in da boš to storila z osebo, ob kateri se čutiš varno in sprejeto.
Da bi lahko še bolje razumela odnos s fantom in ti še bolj svetovala, bi potrebovala še nekaj dodatnih informacij. O čem se pogovarjata, ko sta skupaj oz. preko Vibra? Si zaupata osebne stvari ali govorita o površinskih tematikah in o šolskih obveznostih? Si med vsem dopisovanjem in druženjem v živo dobila občutek, da si tudi ti njemu všeč? Kaj te je napeljalo na občutek, da te želi samo izkoristiti?
Pomembno se mi zdi tudi to, da svojo situacijo zaupaš tudi prijateljem in jih povprašaš, kako oni doživljajo vajin odnos. Tako boš mogoče dobila novo perspektivo in nov pogled na tvoje dvome.
Upam, da ti bo moj odgovor vsaj malo v pomoč. Če imaš še kakšno vprašanje ali misel, ki jo želiš deliti z mano, se lahko znova obrneš name.
Želim ti vse dobro.
Lara Tušek, dipl. psihologinja (UN)
• Sa
Samanta
Sanjam o simpatiji in me zanima kaj pomeni če se ti sanja o tem kar se je zgodilo z tvojo simpatijo.
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Draga Samanta!
Sprašuješ, kaj pomeni, če se ti sanja o tvoji simpatiji in o tem, kar se je zgodilo s tvojo simpatijo. Najprej si na kratko poglejva, kaj so pravzaprav sanje, zakaj sanjamo in kaj lahko sanje pomenijo.
V spanju se sanjsko stanje pojavi tedaj, ko so izklopljene motorične funkcije in vsa višja duševna dejavnost s kritičnim mišljenjem, ni pa izklopljena docela vsa duševna dejavnost (spomin, fantazije, asociacije in nekontrolirane misli). Zato človek sanja, predstave se mu neurejeno podijo »po glavi«, kar prikazuje tudi EEG (elektroencefalogram – grafični prikaz električnih tokov v možganih) s tipično sanjskimi valovi. Sanje so namišljeno doživetje zvokov, slik ali drugih občutkov med spanjem (vid, sluh, voh, tip, okus).
Raziskave kažejo, da se sanje pojavljajo v tako imenovanem REM spancu. REM spanec je stanje, ko sicer spimo, vendar smo najbližje tistemu stanju, ko smo budni. V tem stanju so sanje najmočnejše ali pa se teh sanj najbolj spomnimo. Predvidevajo, da človek sanja približno 2 uri vsako noč.
Sanje same imajo lahko različne izvore, na splošno pa lahko navedemo naslednje vzroke sanj:
1.    Vzrok sanj je lahko v nadaljevanju dnevne duševne dejavnosti, interesov in želja, zato človek pogosto sanja o tem, kar je prejšnji dan doživel ali o čemer je prejšnje dneve premišljeval.
2.    Vzrok sanj je lahko tudi spomin; zanimivo je, da segajo sanje tem globlje v preteklost, čim globlje je spanje.
3.    Pogosti vzroki sanj so fiziološki dražljaji. Če ima npr. človek mrzle noge, lahko sanja, da plava; če leži na roki, tako da ovira kroženje krvi, lahko sanja, da ga nekdo preganja, a ne more zbežati, ker je privezan ipd. Znane so npr. mučne sanje (boji z divjimi zvermi, s strahotnimi prividi ipd.).
4.     Posebni vzroki sanj so budilni dražljaji (npr. budilka, ropot, govorjenje), ki so večkrat združeni z nasprotno željo, da bi ne bilo treba vstati.
5.    Pogosto sanja človek o tem, kar si želi, da bi se zgodilo. Freudu so npr. sploh vsake sanje izpolnjevanje (podzavestnih) želja.
Kot vidiš, lahko imajo sanje različne  vzroke. Eden od vzrokov sanj, ki je sicer dokaj pogost, je lahko v nadaljevanju dnevne duševne dejavnosti, interesov in želja, raznega doživljanja. Človek pogosto sanja o tem, kar je prejšnje dneve doživljal ali o čemer je prejšnje dneve premišljeval. Podnevi sanjariš o svoji simpatiji, doživljaš različne dogodke, ponoči pa to nadaljuješ v sanjah, pri čemer pa še dodatno na vsebino sanj lahko deluje domišljija.
Brane But, univ. dipl. psiholog