Imam simpatijo z morja ki ga poznam že od prej in on me je vprašal če bi hodila. Niti me ni povabil na zmenek ali nekaj. Ima tudi bivšo in svoji bivsi je govoril, da je prasica in tudi njegova sestra je tako o njej govorila jetvoja dolžnost ali pravica da rečeš, da si tega nobena punca ne zasluži ali če se ona ne zna sama zase postaviti je to njen problem? Tudi s starši se nismo nikoli pogovarjli, da se lahko dogajajo simptije na morju in me zanima kako naj se o tem pogovorim doma? Je dovolj za začetni zvezo malo spogledovanja na morju? Tudi kao starši so povedali romantično zgodbico, da se s prvim fantom poročiš ... V knjigah in revijah in filmih pa piše da prvi ni zadnji.
Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej se ti opravičujem, ker si za odgovor morala nekoliko počakati. Praviš, da ti je všeč fant, ki si ga spoznala na morju in te je vprašal, če bi bila njegova punca. To te je morda nekoliko zmedlo, saj te niti ni povabil na zmenek. Praviš, da se doma nikoli niste pogovarjali o tem, da lahko simpatijo spoznaš tudi na morju in te zanima, kako se s starši o tem pogovoriti. Obdobje mladostništva je čas spoznavanja novih simpatij, spoznavanja kakšni ljudje so ti všeč in kakšni ti niso. Čisto v redu in normalno je, da si spoznala simpatijo na morju in si morda želiš zveze z njim. V današnjem času je tako, da se zveze zelo razlikujejo – lahko so krajše, lahko so daljše. Zveze, ki se oblikujejo v mladostništvu, so večinoma kratkotrajnejše, saj mladostniki še raziskujejo kdo so in kaj jim je všeč. Tudi, če je zveza kratkotrajna, z njo ni nič narobe. Seveda pa se nekatere zveze, ki so se oblikovale v mladostništvu, obdržijo tudi dlje časa. Če staršem želiš povedati o simpatiji, jim lahko to iskreno poveš. Povej jim, da si na morju spoznala fanta, ki ti je všeč in da sta par. Je pa pomembno, da si zveze tudi ti želiš in da ti je fant iskreno všeč – tako njegova zunanjost kot tudi in še pomembneje njegova osebnost. Če se ti zdi, da se ne poznata še dovolj, saj še nista bila na zmenku, mu lahko poveš, da si vesela, da te je prosil, da bi bila njegova punca, ampak da se ti zdi, da ga še ne poznaš dovolj in da ga želiš še bolje spoznati preden rečeš ja.
Zapisala si, da sta fant in njegova sestra o njegovi bivši punci grdo govorila. To vsekakor ni lepo od njiju. Nihče ne sme nikogar žaliti, saj lahko to osebo prizadene. Nič, kar druga oseba naredi, ni opravičilo za to, da se do nje grdo obnašamo in o njej grdo govorimo. Vprašala bi te, kako se ti počutiš ob tem, ko veš, da je fant o svoji bivši punci grdo govoril. Ko se odločaš o tem, ali biti s fantom par ali ne, je pomembno, da ti je všeč tudi njegova osebnost. Z drugimi besedami to, kako se obnaša, kakšen odnos ima do drugih ljudi, na kakšen način razmišlja in podobno. Če se z nečim ne strinjaš ali se ti ne zdi primerno (kot npr. obrekovanje), ti je vsekakor dovoljeno to izraziti. Velikokrat je celo pomembno, da to izraziš, saj lahko tako spoznaš, malo več o tem, zakaj oseba razmišlja in govori na določen način. Je pa pomembno, da veš, da se le ti odločaš o tem, s kom boš preživljala svoj čas. Če se oseba obnaša na način, s katerim se ne strinjaš ali ti je kadarkoli ob osebi neprijetno, je pomembno, da se o tem z njo pogovoriš.
Vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije
Ni
Ninao
Ne vem niti kako se pogovoriti s s starši o tem, ker se nismo nikoli pogovarjali o tem? Zei se mi, da bo fant itak rekel, da bivsa je bila nevredna in da meni tega ne bo govoril. Kao, da bivša je imela slabe ocene in je bila lahka punca. Ampak vseeno tega si nobena punca ne zasluži? Vem tudi da nikoli nista bila par ampak sta samo nekaj imela. Vem da je bila ona zaljubljena vanj. Vem tudi kako je če te nekdo zafrkava zaradi zaljubljenosti to sem na lastni koži občutila. Ampak potem če ti je to ok, potem na tihem podpiraš da fant grdo govori o bivši?
Uredništvo
Katarina Maučec
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da ne veš, kako se pogovoriti s starši. Kot sem ti svetovala že v prejšnjem odgovoru, jim preprosto iskreno povej, da si na morju spoznala fanta, ki ti je všeč in da te je vprašal, ali bi bila njegova punca. Lahko jim razložiš tudi, da ima veliko tvojih sovrstnikov razmerja in da je to povsem normalno.
Praviš, da se ti zdi normalno, da bo fant o svoji bivši punci nesramno govoril. Res je, veliko ljudi, ko so jezni na svoje bivše partnerje in so nad njimi razočarani, o njih grdo govorijo. Ampak ali je to prav? Ne, ni. Ker tudi, če smo na osebo jezni, še to ne pomeni, da nam je dovoljeno širiti grde stvari o njej. Oznaka, da je bila punca lahka je zelo nesramna in neprimerna. Nihče si ne želi takšne opazke slišati na svoj račun. Ne glede na to, kakšna čustva doživljamo do neke osebe, se mi sami odločamo, kako bomo o njej govorili. Tudi, če smo na njo jezni, nam to ne da opravičila za neprimerne opazke. Čeprav se zdi, da veliko ljudi nesramno govori o svojih bivših partnerjih in da je posledično to normalno, veliko ljudi izbere tudi drugačen način. Kako se oseba odloči razmišljati in govoriti o bivšem partnerju veliko pove o njej.
Praviš, da tebi tega ne bo govoril. Verjamem, da zdaj, ko je zaljubljen vate najverjetneje res ne. Ampak kako pa bo govoril o tebi in s tabo, ko se bosta znašla v konfliktu? Ali, ko boš nehote naredila nekaj, s čimer se ne bo strinjal? Te stvari so namreč neizogibne in se v zvezah vedno pojavijo. Pravzaprav ne poznam ne tebe in ne fanta, o katerem pišeš. Povsem možno je, da bo do tebe res prijazen. Vseeno pa je dobro, da razmisliš, kako se boš ob njem počutila tudi, kadar postane težko.
Sprašuješ se tudi, ali če postaneta par, na tihem podpiraš, da fant grdo govori o bivši. Na to vprašanje težko odgovorim. Bi pa rekla, da če jasno ne izraziš nestrinjanja s takšnim načinom govora, do neke mere žal res daš takšen vtis okolici.
Vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije