Starši me me silijo jesti če prav ne moram. Nakoncu mi je še Babi rekla "zakaj sem se potem trudila to narediti" nemoram jesti spolh nimam apetita za to ne da se mi jesti sploh. Saj jem kdaj pa kdaj sam v šoli mi govorijo da isčem pozornost ker ne jem veliko, nakoncu se grem jokati V svojo sobo in se čisto zaprem V sebe
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če sem te prav razumela, ti je zelo težko, ko se soočaš s pritiski okolice glede tvojega prehranjevanja, saj imaš občutek, da te ne razumejo in te obsojajo. Občutki žalosti in zapiranja vase so povsem naravni odzivi na tako situacijo in razumem, da se ob tem ne počutiš dobro.
Prvi korak je razumevanje, da tvoje prehranjevalne navade in apetit niso nujno le vprašanje "iskanja pozornosti". Prehranjevanje in apetit sta močno povezana z mnogimi dejavniki, vključno z našim počutjem, doživljanjem stresa in z zdravjem. Ko se ne počutiš dobro, bodisi fizično ali psihično, to lahko močno vpliva na tvoj apetit in način, kako se prehranjuješ. Včasih lahko okolje, v katerem se znajdemo, nezavedno povzroča ali povečuje občutek stresa ali pritiska povezanega s prehranjevanjem, kar lahko vodi tudi do spremenjenega apetita. Komentarji tvoje babice in odzivi sovrstnikov v šoli lahko nenamerno poslabšajo tvoje počutje.
Pomembno je, da poskušaš najti nekoga, ki mu zaupaš in s katerim se lahko pogovoriš o tem, kako se počutiš. To je lahko starš, sorodnik, učitelj, šolski svetovalec ali oseba, ki ji zaupaš. Prav tako bi lahko bilo koristno, da se skupaj s starši posvetuješ s strokovnjakom, kot je npr. zdravnik ali prehranski svetovalec, ki bi ti lahko pomagal razumeti tvoje telesne potrebe in morda našel vzroke za tvoj nizek apetit.
Poleg tega, ko se počutiš slabo in se zapiraš vase, je dobro poskusiti najti načine, kako se lahko izraziš in sprostiš svoja čustva. To je lahko kaj od ustvarjalnega pisanja, umetnosti, glasbe, telesne aktivnosti ali kakšne druge dejavnosti, ki ti pomaga pri obvladovanju stresa in negativnih čustev.
Če se tvoje težave nadaljujejo ali poslabšajo, prosim, ne oklevaj poiskati dodatne pomoči. Vedno lahko kontaktiraš tudi ustrezen telefon za psihološko pomoč, npr. TOM telefon na tel. št. 116 111.
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije