Pozdravljeni,
Brat ima eno od oblik shizofrenije in nekako ugotavljam, da mu sam nemorem pomagati. Razne njegove blodnje so tako daleč od realnosti, uvida v bolezen pa praktično nima. Zavrača vse oblike terapije, tudi zavodi z usposobljenimi ljudmi hitro obupajo nad njim.
Kakšna orodja sploh še imam na voljo? Najbolj so mu pomagali depoji, vendar pod uradno prisilo.
Zanima me predvsem kako ukrepati že z malo bolj neprijetnimi metodami. Kako deluje
odvzem opravilne sposobnosti? Ali je še kakšen zavod bolj rigorozen od Ozare/Franko. Kako brata sploh prepričat, da jemlja zdravila? Kakšne pravice sploh ima? Že nekaj časa razmišljam da bi skupaj zbral vse papirje kjer je povzročal škodo drugim predvsem pa sebi šel na najbližji CSD in predstavil situacijo. Ali se to sploh tko dela? Kako bi vi ukrepali, ko bi vse običajne metode šle k vragu? Ali je normalno da človek na psihjatriji po 3eh mescih in 5 zamenjanih doktorjev še vedno ralaga o teorijah zarote.Sicer me malo boli, ko govorim o tem vendar sploh z njegovo zgodovino nasilja od pojava bolezni dalje počasi nimam več veliko drugih možnosti. Od blizu je ta bolezen zelo bizarna za videt. Človek zgleda čist normalno a nikakor ga nemoreš prepričat, da v glavi nima mikročipa, ki ga upravlja. Večino časa ga pustim na miru, ko pa začne hudo smrdet moje stvari objavljat na spletu in me snema in skače naokoli pa me prime, da bi ga okopal in pustil na dnu drave.
Najbolj se mi gre za to, da ko pride dan ko se mu spet čisto vtrga, da sem na to pripravljen in ukrepam kakor se spodobi. Še vedno je moj brat in ga imam rad vendar
sebe in svojo mamo, ki je njemu najbolj ispostavljena pač moram zaščitit. Kakršna koli ideja mi bi prišla prav. V vednost, da to ni običajen in lahek primer shizofrenika, vendar 160kg 180m visok z zgodovino nasilja izključno od izbruha bolezni dalje. Rabim nasvet preden ga pred živim bogon ne fakin fentam... in dlje k pišem to sporočilo bolj moja čustva bruhajo skozi tipkovnico. Ko nemoreš narediti več nič in vse kar si probal odpove.Sicer vrjetna pot, ki jo bom izbral je da ga pustim na miru itk ga doben ne jemlje kej dost resno, vem da je bolan, zdravil nau jemu in k bo čas bo šel na počitnice na psihjatrijo in sam še dans pa jutr pa do konca lajfa isti fakin ciklus na približno leto pa pol do dve leti. Usj do zdj je to tko zgledal. Umes je koga napadu in tkrt to mau pospeši zadeve. Je pa isti fakin ciklus že par let. Nevem. Ni lahko vidt nekoga, ki je žvel zmano celo mojo sredno šolo, po katerem sm se zgledoval kt mulc in je imel redno službo ter 10 let delovne dobe dobesedno v parih letih propast zato ker mu je nek gen v buči izklopu dovod dopamina al neki al pa preveč dopamina ma sej nevem.
Hvala za kakšen nasvet in da ste tole prebrali.
Lp
Uredništvo
Nejla Đikić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Shizofrenija je težka bolezen, ki ne prizadene samo osebo, ki jo ima, ampak ima ogromen vpliv na celotno družino. Verjetno to tudi sam občutiš. Iz tega kar opisuješ, se mi zdi, da brat ima zelo malo uvida v svojo bolezen in zato zavrača zdravljenje. To je pri shizofreniji pogosto. Praviloma ga ni mogoče prepričati, da njegove blodnje niso resnične. Ne gre se za to, da tvoj brat ne želi sodelovati, ampak bolezen tako hudo vpliva na njegovo doživljanje realnosti, da so zanj tiste blodnje popolnoma resnične.
Pomemben podatek je, da je v preteklosti odgovoril na depo preparate. Torej njegova oblika shizofrenije odgovarja na zdravila, težava je v tem, da on zdravil noče jemati. Takšna situacija je zapletena, je pa nekaj rešitev. Tvojega brata in njegovo medicinsko dokumentacijo jaz ne poznam, tako da te bom samo usmerila kje si lahko poiščeš pomoč.
Če brat ponovno postane nasilen, resno ogroža sebe ali druge ali popolnoma izgubi stik z realnostjo, je potrebno takoj poklicati 112 ali 113. V takšnih primerih dežurni psihiater oceni, če je potrebno nujno zdravljenje (tudi brez privolitve). To ni kaznovanje tvojega brata, vendar način, da čim prej dobi ustrezno pomoč.
Dodatno se lahko posvetuješ z njegovim lečečim psihiatrom in centrom za socialno delo. Obstajajo možnosti kot recimo skupnostna obravnava, nadzorovana obravnava, zdravljenje v bolnišnici proti volji ali namestitev v zavod proti volji. Pri centru za socialno delo tudi lahko vprašaš za dodatne informacije glede odvzema opravilne sposobnosti. Lečeči psihiater in/ali center pregledajo, katere možnosti po zakonodaji pridejo v poštev v njegovem konkretnem primeru. Če imate zbrano dokumentacijo o dosedanjem poteku bolezni in hospitalizacijah, je to lahko koristno pri pogovoru.
Na koncu pa bi rada poudarila še nekaj: med celotnim sporočilom se vidi, da imaš brata še vedno rad in da bi mu rad pomagal, čeprav si jezen in utrujen. Napisal si, da te včasih prime, da bi brata poškodoval. To pomeni, da si tudi ti prišel do svojih meja. Če se bojiš, da bi lahko prišlo do nasilnega dogodka, se rajše umakni iz situacije in poišči pomoč. V takšnih trenutkih je pomembna varnost vseh – tebe, mame in brata.
Lepo te pozdravljam. Upam, da se bo situacija čim prej rešila.
Nejla Đikić, dr. medicine, specializantka psihiatrije