Zdravo, imam nekaj vprasanj. Imam punco in ko imava spolne odnose ali ko se poljubljava mi velikokrat rece da imam embarrassed face. Nekako kot da se krivega pocutim ko to delam. Res je da sem nervozen ker je moja prva punca, ampak vseeno prej mi tega nihce ni rekel. Nevem ali je razlog to in da nisem popolnoma sproscen, imam pa se eno razlago. Pac v druzini je bila to vedno tabu tema. Nikoli se nismo pogovarjali o tem, ce smo gledali kaksen film in da je bil kaksen tak prizir, ze samo ce se je nekdo kusnil je postal nek awkward cudn moment, ali pa kaksni komentarji da kaksne bedarije, dajmo prestavit itd. Ce vidi kdo starostno omejitev 12, komentirajo to je pa ze prevec, tega ne bomo gledati, kljub temu da sem polnoleten. Tudi zato nisem prej sploh imel zelje imeti zveze, ker nekako niti ne morem pripeljati punce domov. Ali je moj odziv telesa tak zaradi tega? Ali skupek obojega?
nevem kako lahko to premagam in se sprostim?
Uredništvo
Eva Štrukelj

Odgovor svetovalke:
Živijo!
Kot tudi sam ugotavljaš, je lahko razlogov za nesproščenost pri spolnih odnosih več. Odnos družine do spolnosti na podlagi vzgoje, izkušenj in opažanj, je definitivno eden od dejavnikov, ki vpliva tudi na naše lastno dojemanje spolnosti. Prav tako pa lahko na nesproščenost vpliva dejstvo, da si trenutno v svojem prvem romantičnem odnosu. Tudi če si že imel prej spolne odnose, verjetno s temi osebami nisi imel tako globokega odnosa kot ga imaš s trenutno punco. Posledično pa je lahko pritisk, ki ga občutiš v trenutnih spolnih odnosih, večji, saj je verjetno prisotna večja želja po tem, da se izkažeš.
Glede na to, da ne omenjaš drugih problemov pri spolnih odnosih (na primer nezmožnost erekcije ali orgazma), so težave, ki jih omenjaš, verjetno prehodne in bodo sčasoma izvenele. Korak, ki ga lahko narediš naproti temu je, da ozavestiš, da velikokrat spolni odnosi ne potekajo kot si predstavljamo. Povsem normalno je, da so nekoliko nerodni. Kot pri večini stvari, včasih potrebujemo samo nekaj časa in prakse, da lahko postanemo bolj samozavestni in sproščeni. Še en korak, ki ti ga priporočam pa je, da se s punco pogovoriš o svojih občutkih in mislih v zvezi s to težavo in spolnostjo na splošno. To vama bo omogočilo, da predebatirata svoje želje, predstave, pa tudi strahove in meje. Pogovorita se o tem, kako bi to lahko vpeljala v vajine spolne odnose in našla način, da bosta lahko oba postopoma vedno bolj sproščena. Nazadnje pa se ne pozabita pogovoriti tudi o zaščiti in varni spolnosti - tudi to lahko pomembno pripomore ne samo k spolnemu zdravju pač pa tudi k občutenju sproščenosti.
Upam, da ti bodo te prve usmeritve pomagale pri razreševanju težave, zaradi katere si se obrnil na nas, za dodatna vprašanja pa ti z veseljem ostajam na voljo.
Eva Štrukelj, mag. klinične in zdravstvene psihologije in mag. psihoseksologije
Mi
Mike
Hvala za odgovor. Ja glede drugih težav ni lih ravno res da jih ni. Ne dozivim orgazma. Pac me to sicer ne moti, ni mi to tisto kar iscem ampak mi je vse prej bolj pomembno. Ko mastrubiram ga lahko
Uredništvo
Eva Štrukelj
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen še enkrat.
Veseli me, da si nam ponovno pisal in hvala, da si podelil z nami ta pomemben nov podatek. Ker pa te, kot praviš, odsotnost orgazma pri spolnih odnosih s punco ne moti, ne bom šla v podrobnosti. Bi pa vsaj k prejšnjemu odgovoru dodala, da sta lahko živčnost in nesproščenost dejavnika tudi pri tem. V tvojem primeru v to smer nakazuje informacija, da pri samozadovoljevanju lahko doživiš orgazem, kar pa daje vtis, da je vzrok za odsotnost orgazma pri partnerskem spolnem odnosu najverjetneje psihološke in ne fiziološke narave. Posledično bi lahko z razrešitvijo težav, o katerih sva pisala prejšnjič, izzvenele tudi te.
Čeprav sam neorgazmiranja pri spolnih odnosih s punco ne zaznavaš kot neko večjo težavo, bi se mi vseeno zdelo smiselno, da se pogovarjata tudi o tem. Tako lahko med drugim preverita, ali je njeno zaznavanje tebe med spolnim odnosom, o čemer si pisal zadnjič, morda kako povezano. Poleg tega pa ti svetujem, da se v primeru ojačanja težav ali stiske povezane s temi težavami obrneš/obrneta še na koga drugega, najbolje na kakšnega strokovnjaka s področja spolnega zdravja (npr. specializiranega zdravnika, psihologa ali psihoterapevta).
Toliko zaenkrat. Če bi želel še kaj dodati, pojasniti, vprašati ali komentirati, je to tudi vnaprej zelo dobrodošlo.
Vse dobro ti želim,