Pozdravljeni,
moja sestra se zadnje čase obnaša zelo jezno, nikogar ne posluša, zapira se v sobo ... to še posebno velja v odnosu z mamo. Prej sva se prav tako radi pogovarjali npr. o fantih, zdaj pa je vse to izginilo.
To se večinoma dogaja okrog problemov z našim dedkom. Mami in babici je povzročil veliko verbalnega, noni na žalost tudi fizičnega nasilja in zato poskušamo, da ne bi prišel nazaj domov, kajti babici se tega res ne privošči. Poleg tega ima demenco in to še poslabšuje njegovo vzkipljivost.
Nam otrokom pa seveda nikoli ni storil nič žalega in zato ga sestra nima za kaj sovražiti. In zato najbrž tudi prepiri z mamo.
Nato pa sva ji z bratom zadnjič vdrla v telefon. Vem, da to ni lepo in je tudi morda kaznivo, ampak tudi mama mi je rekla, da jo morava nadzirati, ker ne kaže svojih čustev in se z njo dogaja nekaj čudnega. Z bratom sva našla videoposnetek, na katerem se razgalja oz. že nakazuje na pornografijo.
Naj najprej opozorim, da ta telefon nima sim kartice, torej niti dostopa do mobilnih podatkov, pa tudi ne dostopa do wifi-ja. Je zelo star, zato datotek z njega ni mogoče prelagati, možno jih je prelagati na njega.
Tu pa se nama poraja vprašanje: kaj naj narediva s tem posnetkom? Kopirala sva ga, če bi ga zbrisala in datoteko zaklenila z geslom. Lahko bi ga pokazala mami, a se bojim, da bi preveč ponorela in da pogovor ne bi mogel teči brez tega dokaza, kjer pa se bo razkrilo, da sem ji vdrla v telefon.
Druga opcija, ki jo vidim pa je, da bi za posnetek pokazala sestri in ji rekla, da bom to ohranila kot skrivnost in nikomur kazala. Morda bi naredila celo kombinacijo obojega: povedala bi mami, sestro pa spodbudila k temu, da bi ji to povedala.
Imate še kakšno drugo mnenje? Mi lahko svetujete, kaj naj naredim?
Oprostite za veliko teksta in lep pozdrav, Kozjerejka
Uredništvo
Irena Toš Koren

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Zapisala si, da opažate v družini, da ima sestra težave in da se zapira, je jezna na druge…Navedla si nekaj težav, ki jih imate v odnosih doma in kar očitno sama razumeš kot vpliv na tvojo sestro, da se prepira z mamo.
Ob tvojem vprašanju se mi je sprožilo veliko smeri razmišljanja. Razmišljala sem o tem, kako ti vidiš, kakšni so odnosi v vaši družini? Kako vidiš medsebojno zaupanje? Kdo komu zaupa? Kaj je razlog za nezaupanje?
Morda tudi – katera vedenja v družini niso sprejemljiva? Česa ne smete odprto izraziti?
Kako je s spoštovanjem drug drugega in osebnega prostora in osebnih misli, slik? A obstajajo razlogi, da nekdo nekaj skriva pred drugimi? Kaj je to in zakaj je potrebno to skrivati?
Razmišljala sem tudi o tem, da družine zelo različno ravnajo v primerih, ko posameznik raziskuje področja življenja, ki veljajo za manj »sprejemljiva«, manj »dopustna«, predvsem za otroke.
Tvoja sestra je starejša ali mlajša od tebe in brata? Zaradi česa je mama tebe in brata pooblastila, da »nadzirata« sestro? Kakšen odnos ima mama do sestre? Kaj bi se lahko zgodilo sestri, če bi mama zvedela za posnetek?
Kot sem te razumela, sestra zaenkrat lastnega posnetka, zaradi omejitev telefona, ni mogla deliti z nikomer. Morda je tu potrebno poudariti predvsem, da je kaznivo le deljenje različnih posnetkov, predvsem »razgaljenih«, ker se v primeru delitve takšnega posnetka verjame, da gre za sporne namene. Sam posnetek, ki ga nekdo ima zasebno, ni kaznivo dejanje. Je pa veliko tveganje, da z vdori v telefon lahko pride nekdo do posnetka in delitev je kazniva, kot sem že navedla.
Morda bi odkrit pogovor s sestro o tem, kaj sta z bratom naredila, uredilo vajin odnos s sestro. Verjamem namreč, da je odkritost in hkrati izražena skrb za sestro lahko dejavnik, ki vas bo zbližal. In upam, da bo sestra odkritost razumela kot dober namen in skrb zanjo, da ne zaide v vedenje, ki bi ji lahko škodilo, kar si gotovo ne želi.
Lep pozdrav,
Irena Toš Koren, univ. dipl. psihologinja