Grem v srednjo šolo. Kako težke so dinarske naloge v srednji šoli? V osnovni so nas strašili da so ful težke.
• sa
samnekdo
Ojla,
v bistvu je povsem odvisno od šole in programa. Na naši šoli sploh nimamo veliko seminarskih (1 na leto, če sploh). Imam pa prijatelje, ki morajo narediti po 4 na leto. Odvisno je tudi od profesorja, ampak so po navadi malo bolj milostni na začetku. Dovolj smernic za oblikovanje in izdelavo ti bojo dali, tako da brez skrbi.
Lp,
Samnekdo
• Uredništvo
Andreja Lamut Gazvoda

Odgovor svetovalca:
Živijo,
najprej bi rada preverila, ali izraz dinarske naloge pomeni seminarske naloge? Poznamo različne srednješolske programe: gimnazije, srednje strokovno izobraževanje, poklicno tehniško izobraževanje, srednje poklicno izobraževanje in nižje poklicno izobraževanje. Med njimi so razlike predvsem v tem, koliko ur je namenjenih teoretičnim in koliko praktičnim predmetom.
Kot je že odgovorila tvoja vrstnica, obstajajo razlike tako med posameznimi srednjimi šolami kot tudi med programi. Pri seminarskih nalogah največji izziv običajno ni njihova težavnost, temveč dobra organizacija dela. Če začneš dovolj zgodaj in nalogo pripravljaš po korakih, praviloma ne bi smel imeti večjih težav.
Veliko dijakov ugotovi, da srednja šola zahteva predvsem več samostojnosti in rednega dela. Morda poznaš koga, ki že obiskuje tvojo bodočo srednjo šolo. Ta oseba ti lahko iz prve roke pove več o učiteljih, načinu dela in šolskem sistemu.
Želim ti lepe počitnice in uspešen začetek srednješolskih let! :)
Andreja Lamut Gazvoda, univ. dipl. Soc. Pedagoginja
• Ej
Ejga
Seminarske naloge v gimnaziji kako so težke in kakšno podlago moraš imeti iz OŠ?
• sa
samnekdo
Iskreno niso tako težke, ker jih itak vsaj po navadi delaš doma. Zna se narediti, da jih boste delali celo v parih ali manjših skupinah. Če imaš podlago z dobro ocenjenimi spisi iz osnovne šole, je to en velik plus.
Seveda je tudi odvisno za kakšno seminarsko nalogo se gre. Lahko imaš raziskovalno (empirično), iz neke literature, filma ipd.
Profesorji so velikokrat najbolj pozorni na zgradbo seminarske naloge in na pravilno navajanje virov. Kar se tiče navajanja virov, je najbolje, če sam pristopiš do profesorja in ga vprašaš v kakšnem slogu se navaja, ker v srednji šoli zahtevajo bolj strokovno navajanje. Tudi če na primer narediš copy-paste iz wikipedije, moraš vmes navesti vir, ker je brez navajanja vira, to jemanje avtorskih pravic. Kar se tiče zgradbe, pa je prav tako najbolje, da vprašaš profesorja ali pogledaš, če so na spletni strani šole kakšna navodila za ustvarjanje seminarskih nalog. V primeru, da kaj od tega ne najdeš, pojdi na splet in prenesi neko seminarsko nalogo, ki ti je lahko za vzor.
Slovnično gledano, je pa povsem odvisno od predmeta. Če se bi šlo za seminarsko pri informatiki, verjemi da bo profesorju rahlo vseeno, če narediš kakšno slovnično napako. Pri družboslovnih ali naravoslovnih predmetih pa bodo bolj strogi. Pri gimnazijcih je tudi ena velika prednost, če bereš knjige- kakršnekoli, ker se ti ful pozna na ocenih spisov in kasneje esejev.
Res ti svetujem, da se najprej pogovoriš s profesorjem pri katerem boš imel seminarsko. Tudi, če so ti v osnovni šoli govorili, kako so profesorji "bolj strogi", niso. Iskreno- na naši šoli smo s profesorji precej domači, zato se le ne boj zastaviti kakšnega vprašanja.
Napiši, če te bo še kaj zanimalo :)