Jaz sem zelo socialna oseba, rada se pogovarjam in tezko mi je ko s sama ampak skoraj vsakic ko pridem v solo imam obcitek kot da vsi strmijo v mene in si suntajo o meni in slisim svoke ime vcasih. Ceprav vem,da ni res zaradi tega vsakic probavam samo proti na najkrajsi nacin v solo,saj je vredu ko sem v soli. Zelo rada nastopam tudi na odru ampak zadnje case imam se pred stvarmi , ki jih imam najraje veliko tremo , se posebej pred testi ceprav vem da sem se ucila in ponavadi dobim na koncu 5.
Nevem samo ce je vredu da se tako pocutim ?
• Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
V svojem vprašanju si zapisala, da si sicer socialna oseba, vendar v zadnjem času imaš občutek, da te vsi opazujejo in grdo govorijo o tebi na poti v šolo. Opažaš tudi, da imaš več treme pred nastopi na odru, prav tako pa si zaskrbljena pred testi, čeprav si se dobro naučila. Zanima te, ali je v redu, da se tako počutiš.
Preden se lotim samega odgovarjanja na vprašanje, bi izpostavila, da mi je nekoliko težje pisati odgovor brez da poznam tvojo starost, saj se v različnih starostnih obdobjih občutki, ki jih opisuješ, kažejo v različni meri. Vsekakor so tvoja doživljanja popolnoma normalna in se vsak mladostnik z njimi sooča v določeni meri. Pomembno pa se je vprašati, kako intenzivno občutiš takšne občutke in v kolikšni meri te ovirajo. V kolikor je doživljanje, ki si ga opisala, zelo intenzivno in te ovira, je smiselno poiskati pomoč in se z nekom pogovoriti o tem. Ali si svoje skrbi morda že izrazila svojim staršem ali pa svetovalni delavki na šoli? Svetovalne delavke so lahko pogosto prvi vir pomoči in ti lahko pomagajo tako s pogovorom kot tudi z učenjem o različnih načinih soočanja s takšnimi občutki.
Kar si opisala, bi se lahko navezovalo na dve različni obliki občutkov tesnobe. Prvi del tvojega sporočila opisuje tvojo zaskrbljenost pred tem, da te drugi (vrstniki) opazujejo in imajo negativno predstavo o tebi. Kot sem že prej zapisala, so takšni in podobni občutki lahko popolnoma normalni in jih občuti večina mladostnikov. V tem času, nam po navadi postane še toliko bolj pomembno mnenje drugih, še posebej pomembno pa nam je, da imajo naši vrstniki dobro mnenje o nas in nas sprejemajo.
V drugem delu vprašanja pa si izpostavila, da se soočas s tremo pred nastopi ali pa pred testi. Temu z drugimi besedami pravimo tudi testna anksioznost. Le-ta se nanaša na doživljanje tesnobe ob soočanju s testno situacijo, ki jo doživljamo kot ogrožujočo. Na zmanjšanje občutkov testne anksioznosti lahko delujemo tako, da se na test dobro pripravimo, saj bomo v tem primeru test v manjši meri doživljali kot ogrožujoč. Prav tako lahko testno anksioznost zmanjšamo z uporabo različnih tehnik sproščanja. Več o  tehnikah sproščanja in nekaj primerov vaj si lahko prebereš na naslednji povezavi - https://www.zadusevnozdravje.si/pomagam-sebi/nasveti-za-boljse-pocutje/ucinkovite-tehnike-sproscanja/#dihalne-vaje
Upam, da sem ti z odgovorom nekoliko pomagala.
Lepo bodi!
Dora Mališ, mag. psihologinja