Dober dan!
Na to svetovalnico sem se obrnila, ker trenutno nisem pripravljena z nikomer spregovoriti o svojih težavah in bi si želela le pomoč, ker mi je res težko. Zelo težko. Pred nekaj časa nazaj se mi je v glavo zvil strah pred samovžigom. Tega strahu se nikakor nikakor ne morem znebiti. Čez dan me ne skrbi, saj ne spim ko pa se zvečer odpravljam spat pa čisto vsako zvečer moram znova in znova preverjati ali je vse na svojem mestu, ker me je strah, da mi zagorelo v moji sobi. Čeprav je strah morda malo nerealen se ga ne morem znebiti in me res zelo muči. Vedno preverim npr. da se pisala ne dotikajo, ko so položena na mizi, da se pilot za televizijo ne dotika knjige itd. alergična sem tudi na to, ko mi nekdo pride v sobo in nekaj vzame in tega ne vrne na svoje mesto. Zaradi tega "čudnega perfekcionizma" ne pospravljam več določenih predelov sobe in vse raje pustim na svojem mestu. Res mi je zelo mučno in to preverjanje mi vzame tudi po več ur. Tudi staršem že gre na živce in se čudijo zakaj imam do 23:00 prižgano luč ko pa me vprašajo pa jim ne upam povedati, da preverjam ali je vse na svojem mestu in raje povem, da sem se učila ali brala knjigo. Kako se naj znebim tega strahu? Zelo je mučno zame saj sem vedno pod pritiskom in zaradi sekiranja mi niha teža... ko pa sem prisiljena, da grem spat pa vseeno za tistih 5 minutk probam ležati pa ne morem zaspati zaradi strahu in mi ta strah kar preplavi glavo kaj pa če to ni na svojem mestu, kaj pa če se tisto dotika tistega... res mi je zelo grozno.
Hvala za pomoč.
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da se soočaš s strahom pred spontanim vžigom predmetov v svoji okolici in ta strah vpliva nate celo do te mere, da zaradi tega spreminjaš svoje navade, se soočaš z nespečnostjo in se ob tem počutiš zelo neprijetno, ti je zelo težko. Situacija, v kateri si se znašla, res ni zavidljiva.
Strah se je razvil z namenom zaščite organizma (človeka) pred nevarnostmi iz okolja. V dobi, v kateri trenutno živimo, pa se pojavlja mnogo različnih strahov, ki pa nimajo več te prvotne funkcije, da bi nas pred nevarnostmi zaščitili, ampak nas pri nekem “normalnem” delovanju ovirajo. Strah pred samovžigom objektov je eden izmed takšnih strahov, saj je samovžig zelo redek pojav. Varnostni kriteriji se pri pregledu kakovosti izdelave izdelkov, ki jih kupiš v trgovini oziroma, ki jih imaš doma, morajo spoštovati. Zato obstaja zelo majhna verjetnost pojava samovžiga. Slednje pa pri električnih napeljavah v hišah in stanovanjih preprečujejo zelo zanesljive varovalke, ki onemogočajo preobremenjenost električne mreže in tako pojav nesreč, ki bi bile povezane z elektriko.
Upam, da bodo moja zagotovila nekoliko ublažila tvoj strah. Kaj pa lahko glede tega storiš sama? Strahovi nas običajno onesposobijo zaradi tega, ker se ujamemo v t. i. miselne pasti, kjer gre pravzaprav za to, da nam zaskrbljenost povzročajo le naše misli, strah pa se ne pojavi zaradi dejanske ogroženosti. Predlagam, da začneš redno izpolnjevati ta delovni list, ki ti bo počasi pomagal preoblikovati misli v bolj realistične, kasneje pa ga lahko dopolniš tudi s tem delovnim listom.
Vesela sem, da si zbrala pogum in o svojih težavah spregovorila z menoj. Premagovanje strahov je naporno, sploh če greš skozi ta proces sama. Spodbujam te, da se zaupaš tudi komu drugemu, ki ti je blizu in ki ti bo na tej poti lahko stal ob strani.
Sporoči mi, ali predlagana rešitev zate deluje.
Prijazen pozdrav.
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
• ni
nimilahko
Pozdravljeni.
Želela sem se vam malo javiti glede tega strahu, če mi je ta predlagana rešitev kaj pomagala. Res se vam želim zahvaliti ker vedno, ko mi pridejo v glavo te misli anksiozne glede strahu pred samovžigom se spomnim na to kaj ste mi zapisali, da se morajo varnostni kriteriji pri pregledu kakovosti izdelkov spoštovati in mi postane takoj lažje in se ta strah zmanjša in ne rabim več pregledovati, ali je vse na svojem mestu. Z delovnim listom, ki ste ga predlagali pa še nisem začela, bom začela v čim krajšem možnem času, ker mi res pomaga že to, da se spomnim, da se morajo varnostni kriteriji spoštovati pri pregledu izdelkov...
Hvala še enkrat.
• Uredništvo
Sara Holjević
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Veseli me, da ti že moje besede predstavljajo uteho in ti olajšajo misli. Delovni list sem ti predlagala kot opcijo, če karkoli drugega zate ne bi bilo dovolj učinkovito. Kljub temu te vabim, da se ga lotiš, ko boš utegnila, ker ti bodo strategije, ki so tam opisane, koristile tudi v drugih situacijah v življenju.
Sporoči, ko se boš lotila tudi delovnega lista in če ti bo ustrezal, seveda pa sem ti na voljo tudi v kateremkoli drugem primeru.
Lepo bodi!
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)