Vsebina je skrita.
• he
hejla
živjo,
sicer nisem strokovnjakinja, ampak ti bom vseen odgovorila. Js sm pr ene 13 letih začela razmišljat, da bi se bolš počutila kot fant in sem si tut želela bit fant. Začela sem nosit široka fantovska oblačila in tope, k so mi zmanjšal prsi. Ko sm pogledala svoje telo sm se počutila nekak attracted do njega, kot da sploh niti ni moje. Prbližn eno leto sm se sprašvala, če sm v bistvu fant. Pol na konc (oz. zdej, pr 16.) sm ugotovila, da sm v redu s tem, da sm punca, in da je bla tist pomoje sam neka faza.
Tkoda mal perspektive, da se stvari lahko še spremenijo. Drgač ti pa svetujem, da se res čim bolj sprašuj in poskuši najt, mogoče poskus vstopt v stik s kakšnim društvom al pa osebo, ki je trans (če maš to možnost). Raziskuj svoje telo in to, kar ti najbolj paše, kdaj se počutiš najbolj udobno in najbolj kot ti.
lp
• Ko
Ko pride čas boš vedel
Pozdravljen
Zahodnjaški način razmišljanja je zelo fokusiran na definiranje vsakega spola posebej in na lasten obstoj. Vendar ne eno ne drugo ne zdrži na dolgi rok.
Lahko si vse in lahko nisi nič. Ti si ti. Bodi ponosno na sebe, ne glede na to, kakšno odločitev boš sprejelo v življenju.
Slovenščina pozna, tako kot Sanskrit, tri spole. V Vedah se srednji ali tretji spol uporablja za vse, ki ne sodijo v kategorijo Moža ali Žene. In tisti srednji spol ni definiran tako podrobno, kakor ga hočemo definirati dan danes.
Slovenščina še vedno uporablja srednji spol za Dekle, ker ni plodna. Skozi tranzicijo lahko postane Žena, ampak ko je stara, potem je Baba. Pametna, ampak brez menstruacije. Kar hočem povedati je, da se spol posameznika spreminja Skozi čas in da nobena definicija ni za večno.
1. Če nisi prepričan, potem še ni pravi čas. Ko bo prišel, boš vedel.
2. Za spremembo nisi nikoli prestar.
3. Obžalovanje je privzgojeno čustvo, ki ga lahko občutiš tako ob stvareh ki si jih ali nisi naredil. Če si nagnjen k obžalovanja, boš vedno nekaj obžaloval, če nisi ali pa če se naučiš to kontrolirat, boš v vsakem primeru šel s ponosom naprej ne glede na odločitev, ki jo boš sprejel.
• Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Zdravo,
Najprej hvala za tvoje sporočilo in zaupanje. Verjamem, da si zmeden in da je neprijetno, ko vprašanja o sebi brez gotovih odgovorov trajajo dolgo.
Pišeš, da te je strah in te skrbi ne glede na to na katero odločitev pomisliš. Pri tem, ko se za nekaj odločimo se s tem tudi ločimo oz. od-odločimo za tisto drugo. Včasih je to težko in zahteva poslavljanje od tistega prej ali pa od tistega kar bi lahko bilo. Zdi se mi pomembno, da veš, da bo prav za karkoli že se boš odločil. Kako si želiš živeti, ali je to kot fant, kot punca ali kot nebinarna oseba, je namreč tvoja intimna stvar in lahko presega trenutne normative družbe. Ti namreč večinoma še vedno predpostavljajo, da sta spola dva in da vsak uporablja izključno moške in izključno ženske zaimke. Kar želim s tem sporočiti je, da se mi zdi pomembno kako ti doživljaš sebe ter v skladu s tem izbiraš. Kot npr. zaimke, uporabo binderja, medicinske posege itd. Važno je kaj ti čutiš v sebi in kako se v sebi počutiš okej. Pogosto ni bistveno, da odkrijemo kdo »v resnici« smo, ampak da vsak dan živimo skladno s tem kakor se počutimo. Iskanje absolutnega namreč lahko povzroča velik pritisk in s tem tudi notranjo stisko. Stvari ki jih povezujemo s tem kaj pomeni biti fant ali punca so povezane s konkretnimi vedenji, stilom, izgledom, ampak je to na koncu subjektivna odločitev vsakega posameznika ne glede na biološki spol. Če se ne počutimo skladno z normo kaj pomeni biti fant ali punca to hkrati ne pomeni, da tega ne moremo živeti. J
Super se mi zdi, da nekatere stvari pri sebi prepoznavaš ter da te v tem podpirajo tudi prijatelji_ce. Pogovori o svoji spolni identiteti in kako doživljamo sebe so namreč v takih obdobjih lahko zelo pomembni. Nič ni narobe tudi, če zase uporabljaš tako moške kot ženske zaimke hkrati. Lahko da boš sčasoma začel intuitivno uporabljati samo ene zaimke, tudi če ostaneš pri uporabi obeh zaimkov je popolnoma okej.
Glede medicinske tranzicije pa se morda lahko najprej pogovoriš še s kom, ki je v podobni situaciji kot ti, da si proces lahko bolje predstavljaš. Pomembna se mi zdi tudi perspektiva, da sta pred medicinsko tranzicijo vedno tudi psihološka (raziskovanje in odkrivanje kaj čutiš v sebi, kako vidiš sebe) in socialna tranzicija (kako se v skladu s tem vedeš tudi ob drugih ljudeh, kako se predstavljaš, v čem ti je udobno ob drugih). O medicinski tranziciji veliko piše Zavod Transakcija, organizirajo tudi različne dogodke kjer lahko spoznaš druge trans osebe in z njimi podeliš svoje misli ter vidiš kako se s tem soočajo druge osebe.
Če imaš še kakršnokoli vprašanje ali misel lahko nadaljujeva pogovor.
Topel pozdrav,
Eva Mulej Vrabič, mag. zak. in druž. štud.
svetovalnica Legebitra
• Sp
Spatafil
Pozdravljheni,
najlepša hvala vsem za odgovore. Mislim, da zaenkrat nimam drugih vprašanj. Zanima me le če je možno, da uredništvo skrije vsebino originalnega sporočila, to sem prvič pozabil pripisati.
Hvala in lep pozdrav