Hej, jst sm ful zmeden ker nevem kaj hočm bit nevem če mi je dosti biti samo femboy ali bi hotu biti punca. Vsi me itak zamešajo za punco in me toliko ne moti, vsi mi pravijo da se tudi obnašam kot punca vender nevem kaj narediti. Dostikrat imam občutek da hočem biti punca vendar nevem ali je to nekakšne vrste samo faza ali je to res.O tem se doma nemorem pogovarjati ker nevem kako bi to sprejeli. Uredu so sprejeli to da sem gay vendar nevem kako bi to.Slišal sem za organizacijo transakcija ter da majo pogovore na to temo, vendar naletimo na mojo drugo težavo ki jo imam in sicer da me je strah komunicaranja z ljudmi, mam dost velk social anxiety. Prosim vas da mi nekako pomagate pri tem kako bi lahko ugotovil ali hočem biti punca? Hvala za vaš odgovor
• Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Živjo,
verjamem, da se ob raziskovanju svoje spolne identitete počutiš negotovo, kar je zelo normalno in se s tem srečuje še veliko oseb.  Raziskovanje in odkrivanje svoje spolne identitete je vedno proces, ki lahko traja nekaj časa. Samo ti veš kako se počutiš v svojem telesu ter kaj čutiš v sebi, hkrati pa je s tem 'stanjem vmes' včasih težko zdržati. Tako spolna usmerjenost kot tudi spolna identiteta sta lahko fluidni in se tekom življenja spreminjata, zato se je včasih težko 'pospraviti' v eno od kategorij.
Razumem potrebo po tem, da želiš svojo spolno usmerjenost definirati. To nam da občutek varnosti in stabilnosti. Hkrati se mi zdi pomembno, da se z definicijami ne obremenjuješ preveč in si daš dovolj prostora za raziskovanje sebe ter sledenje svojim občutkom. Včasih se najbolj neprijetno počutimo ob tem, ker nas okolica ves čas sili v to, da se opredeljujemo v odnosu do drugih. Če ti okolje to omogoča (v smislu, da te prijatelji_ce razumejo in ti nudijo varen prostor, da si kdor si), lahko to, da se še iščeš, tudi poveš. Lahko se pogovoriš tudi z osebo iz skupnosti ali se udeležiš dogodkov v organizaciji, ki deluje na področju LGBT+ pravic in podobno. Eni izmed opcij je  npr. Legebitra (več o dogodkih si lahko preberiš na: https://www.facebook.com/Legebitra/). Svojo spolno identiteto pa lahko raziskuješ na različne načine; lahko poskusiš uporabljati druge zaimke, si omisliš vzdevek, za katerega se ti zdi, da ti v danem obdobju ustreza, preizkušaš različna oblačila ipd. ter sproti preverjaš kako se ob vsem tem počutiš.
Pišeš tudi o razkritju staršem. Me veseli, da so informacijo o tvoji spolni usmerjenosti dobro sprejeli. Razkritje je vedno tvoja osebna odločitev in s tem ne rabiš hiteti. Morda o tem lahko najprej poveš prijateljem_icam, staršem pa takrat, ko se za to čutiš pripravljeno. Na razkritje se vedno lahko tudi pripraviš, da se v tem trenutku počutiš najboljše, kot se lahko. Če pri tem potrebuješ dodatno podporo se z veseljem obrneš na našo svetovalnico: svetovanje@legebitra.si.
Če imaš še kakršnokoli vprašanje pa lahko pogovor nadaljujeva tu J
Prijazen pozdrav in vse dobro želim,
Eva Mulej, mag. zak. in druž. študij
svetovalnica Legebitra