Pozdravljeni!
Imam eno težavo in res sem pod pritiskom, ne vem kaj naj storim. Težava je v tem, da se moja starša velikokrat skregata in v meni to vzbudi kar strah, da bi se ločila. Tako neko silo začutim v telesu, da se začnem jokati naenkrat. Res mi je grozno, ker se zaradi malenkosti spričkata in se ne pobotata v trenutku. Problem je, ker gremo naslednji teden na morje in se samo zaradi tega ne veselim, ker sem prepričana, da se bosta spret skregala na dopustu. Prejšno leto je bilo tudi tako, da smo bili en teden na dopustu in sta se skoraj vsaj dan skregala zaradi neke malenkosti in se nista več pogovarjala itd. počutila sem se grozno, ker se je to zgodilo recimo na plaži in ko sem gledala vesele pare kako se držijo za roke moja dva pa gresta vsak po svoje res mi je bilo težko. Skrbi me, da bo letos isto in sploh ne bom mogla biti sproščena. Našla bosta neko nestrinjanje in bo šlo spet vse narobe. Res me je zelo strah, ne vem kaj naj naredim. Že en teden pred dopustom sem v strahu. Kako naj se pomirim v tisti situaciji, ko pride do prepira med starši mi postane slabo in se ne počutim več dobro. Kako se naj mirim v tistem in ne padem v nek stres in zaskrbljenost in ostanem mirna?
Hvala.
• Uredništvo
Klara Pinter

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Pišeš o prepirih med tvojima staršema, o stresu, ki ga ob tem doživljaš, in da te je strah, da se bosta starša ločila. Zaskrbljena si tudi glede prihajajočih počitnic na morju, saj te skrbi, da se bosta prepirala tudi tam in ne veš kako se ob teh situacijah pomiriti.
Sliši se precej naporno, živeti takole v vzdušju nenehnih prepirov in strahu, da se bosta starša ločila. Ob napisanem se sprašujem, za kakšne prepire gre med staršema, da si pomislila, da bi se lahko ločila. Sta to namero dejansko že kdaj izrekla? Verjamem, da ti ni lahko, ne glede na to, zaradi česa se prepirata, pa vendar bi bilo dobro, da se poskusiš glede tega pogovoriti s starši in preveriti, ali je tvoj strah glede ločitve sploh utemeljen - ali dejansko razmišljata o ločitvi, ali pa je takšen pač njun način komunikacije in se morda sploh ne zavedata, da te spravlja v takšno stisko. Se lahko z njima pogovoriš o tem svojem strahu in počutju? Ali vsaj z enim od njiju? Vedno, ko nas nekaj skrbi, je dobro preveriti, ali gre za neko realno situacijo, ali pa je ta strah le »v naši glavi« in se najbrž sploh ne bo uresničil.
V sporočilu sprašuješ tudi, kako se lahko pomiriš. Lahko ti naštejem nekaj možnosti, a odgovor moraš poiskati v sebi. Kaj ti je do sedaj pomagalo, kaj te sprošča in s čim se zamotiš, kadar si slabe volje? Če si predstavljaš, da si na morju, na plaži… Kaj bi lahko naredila, da ti bo lažje? Se lahko »odklopiš« z branjem kakšne zanimive knjige ali poslušanjem glasbe? Morda s plavanjem, meditiranjem, sprehodom po plaži? Ali pa si najdeš prijatelje in igrate družabne igre? Razmisli, kako bi se lahko malo odmaknila in zaposlila svoje misli s čim drugim, prijetnejšim. Starša sta odrasli osebi in nisi ti tista, ki mora skrbeti za njun odnos, zato prepusti to skrb njima. Je pa prav, da jima poveš o svojem počutju ob vsem tem in da si želiš mirne in sproščene počitnice na morju.
Držim pesti, da se vse dobro izide in da boš uživala na morju! :)
Klara Pinter, mag. zakonskih in družinskih študij
• za
zaskrbljenka
Pozdravljeni!
Zastavili ste nekaj vprašanj v odgovoru, zdaj bom na njih odgovorila. Na ločitev med staršema sem pomislila zato, ker sem kregata zelo pogosto, zaradi malenkosti še posebaj enkrat sta se tako skregala, da je oče že povedal, da bo šel po kovčke in sta se skoraj ločila ampak se potem nista. Potem sem dosti govorila z njima o tem ampak sta rekla, da se ne bosta ločila ampak vseeno sem v dvomih. Glede sprostitve pa ne vem, ko pride do prepira med staršema postanem zelo napeta in se ne morem sprostiti cela sem napeta čisto preprosto rečeno. Bom poskušala najti kakšne zadeve za sprostitev.
Še enkrat hvala.
• Uredništvo
Klara Pinter
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vesela sem, da si se ponovno javila in mi še malo bolj osvetlila situacijo v vaši družini. Napisala si, da sta ti starša povedala, da se ne bosta ločila, zato jima zaupaj, da sta s tabo iskrena. Ker pa pišeš, da kljub temu dvomiš, ti predlagam, da se o tem znova pogovoriš z njima in jima zaupaš svoje skrbi. Verjamem, da ti bo tako lažje.
Ko smo jezni marsikdaj rečemo kaj, česar ne mislimo zares oz. morda takrat to mislimo, a ko se pomirimo in dobro razmislimo, najdemo drugačne rešitve. Pomirjeni razmišljamo drugače kot pa sredi konflikta, ko se počutimo ogrožene, napadene. Zato tudi ni nič narobe, če se starša ne pobotata takoj, kot si napisala v prvem sporočilu. Če seveda ta »tiha obdobja« ne trajajo predolgo. Verjetno si tudi ti že kdaj v prepiru izrekla kaj, česar nisi zares mislila, kajne?
Morda se ti zdaj zdi, da ne bi nič pomagalo, da se sprostiš, a pomembno je, da poskusiš. Pa ne samo enkrat. Kot za mnogo drugih stvari, tudi za to, da se znamo pomiriti v zelo stresnih situacijah, potrebujemo veliko vaje. Zato poskusi vedno znova in verjamem, da boš našla način.
Vse dobro ti želim! :)
Klara Pinter, mag. zakonskih in družinskih študij