Pozdravljeni,
mene pa brat (15) in sestra (19) doma gledata, kot da sem psihič (sem pa 16, kmalu 17). Zgodilo se je torej, da sem v šoli narisala (zelo nerealistično) črvička, ki ima mišičasto telo moškega, ko ga odpogneš. Bila je šala, nič takega, zdelo se mi je zabavno. Doma sem jima pokazala, onadva pa sta bila šokirana, kregala sta me in nato (zelo resno in zaskrbljeno, tudi obtožujoče) vprašala, zakaj sem obsedena z mišičastimi moškimi. Kasneje sva šla pa z bratom na avtobus in je mimo šel nek nabit moški, zato mi je brat rekel, da ve, kaj razmišljam (v zelo jeznem tonu).
Zdaj se doma počutim neprijetno in oba me ves čas obsojata. Sem mislila, da me bo vsaj sestra razumela (ker je navsezadnje tudi ona punca) - pa me še ona grdo gleda. Ali je torej normalno, če kaj takega narišem? Je v redu, da gledam fante/moške okoli (smo nekje in malo pogledam, če je kdo lušn)? Bi me moralo skrbeti, da toliko razmišljam o tem?? Pa še: kaj naj naredim glede brata in sestre, da me ne bosta več tako gledala?
Hvala in lep dan.
Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena
V svojem sporočilu si nam zaupala, da sta te brat in sestra obsojala zaradi risbe, ki si jo narisala in tvojih misli o moškemu mišičastemu telesu. Zanima te, ali je normlno, da gledaš fante okrog sebe in razmišljaš o njihovem videzu in kaj lahko narediš glede odnosa z bratom in sestro.
V najstniških letih začnemo ljudje v večji meri razmišljati o videzu drugih, ugotavljati, kaj nam je privlačno in prvič tudi doživljati občutke simpatije do drugih. To, kar opisuješ, je popolnoma normalno. V redu je, da razmišljaš o tem, ali ti je nekdo všeč in kaj te privlači. To je tudi nekaj, glede česar ti ni treba občutiti sramu.
Verjamem, da ti odziv brata in sestre ni bil najbolj prijeten. Onadva sta se verjetno tako odzvala, ker tudi sama doživljata občutke sramu glede spolnosti in ljubezni oziroma jima ni prijetno pogovarjati se o takšnih stvareh znotraj družine. Pogosto se ljudje namreč o tem lažje pogovarjajo s svojimi prijatelji kot z družinskimi člani. Po drugi strani je možno, da nista vedela, kako se odzvati.
V vprašanju si zapisala, da te zanima, kaj lahko narediš glede brata in sestre, da te ne bosta več tako gledala. Na to, kakšno mnenje imata o tebi, težko vplivaš, prav tako pa je popolnoma normalno, da se z leti spreminjaš in se tudi njuna slika tebe spreminja. Možno je, da bosta imela do tebe drugačen odnos, saj dojemata, da nisi več otrok, ampak si mladostnica, ki so ji všeč fantje in boš se morda kmalu tudi sama znašla v zvezi. Kar pa lahko narediš je, da se z njima o tem pogovoriš. Poveš jima lahko, da te je zmotilo, kako sta se odzvala. Prav tako jima lahko razložiš, kaj doživljaš in z njima odpreš pogovore o tem, ali je tudi njima nekdo všeč.
Upam, da se boste lahko o tem bolj sproščeno pogovarjali.
Lepo bodi!
Dora Mališ, mag. psihologinja