Dober dan.
Na to svetovalnico sem se obrnila, ker se mi zdite res v redu in pripravljeni pomagati. Upam, da bom lahko dobila podporo in pomoč. Izkušnja je zame zelo težka in ne gre zato, da bi se želela komu smiliti ampak, da dam to iz sebe in dobim pomoč.
Poleti sem imela res hude zdravstvene težave in zaradi tega kar 2 krat pristala na urgenci. Šlo je tudi za to, da ko so se težave začele razvijati so se zelo hitro razvijale in bolečina je pritisnila do te meje, da sem doživela v zdravstvenem domu bolečinski šok in se mi je čisto odpeljalo preprosto povedano. Malenkost je manjaklo, da bi izgubila zavest, šibka sem postala, otrpnila sem, srce mi je razbijalo, navznoter sem se počutila depresivno na ven pa se mi je zdelo vse neko svetleče in nenavadno. Mogoče zveni čudno ampak bila sem v bolečinskem šoku. Po tem dogodku tudi na urgenci in vsem tem mi je tako hudo, res ves čas mi gre na jok, kot, da bi bila depresivna, nimam volje, muči me tesnoba tam nekje v notranjosti potlačena, neka osamljenost, po tem dogodku ( težave so trajale nekje 5 tednov so se razvijale do izbruha, po urgenci pa še en teden do zapleta in ponovne urgence in operacije) sem izgubila 2kg v roku 3 tednov, res se mi vidi, da sem shujšala, na obrazu sem dobila izbruh aken skratka moje telo je padlo v eno krizo po tem dogodku. Opažam, da imam slabši spomin, sem neskoncentrirana in zelo zmedena. V ta kraj kjer sem bila na urgenci in kjer se je vse odvijalo hodim v šolo in vedno, ko se peljem proti šoli, ki je poleg bolnišnice in urgence, mi gre res na jok, solze požiram in dogaja se mi tudi, da se mi samo prevrti tisti filmček par sekundi pred očmi kako sem se jokala na bolniški postelji od bolečin, kako sem se zvijala na stolu v ambulanti in kako me je zdravnik držal za roko in mi govoril "pogumna si, rešili te bomo". Potem pa odrvi mimo. Vedno se mi prikaže na filmček kot, da bi me psiha spominjala na to. Imam tak občutek kot, da je moje življenje teklo do tega dogodka po ravni črti, potem vse skupaj padlo v globino, kot, da takrat življenje več zame ne bi obstajalo in potem spet počasi gre gor. Določenih trenutkov se niti ne spomnim. Samo tisih groznih. Včasih me tudi ko se vsedem špikne tam, kjer sem imela težave in ne vem ali mi to dela psiha? Par dni nazaj sem bila v na izletu v kraju 3 dni pred tem ko so se stvari začele odvijati in sem ves čas samo jokala in sedela v sobi kot, da bi me možgani spominjali " tukaj si bila preden se je vse začelo". Ti občutki in spomini me ne zapustijo niti za minuto.
Kako se naj spravim k sebi? Sem doživela travmo?
Hvala vam za vso pomoč res ste super.
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
veseli me, da ti svetovalnica predstavlja prostor, kjer lahko zaupaš svojo stisko. Tudi sama upam, da ti bom lahko odgovorila na zastavljena vprašanja in ti bom z odgovorom v podporo. Samo predstavljam si lahko, kako si se ob vsem kar opisuješ počutila in na tvoj zapis nikakor ne gledam kot na nekaj, kar počneš ker bi si želela drugim smiliti, temveč kot na odraz poguma in tvoje moči, da si bila navkljub bolečini, pripravljena deliti svoje doživljanje.
Pišeš, da si imela tekom poletja hude zdravstvene težave, ki so se stopnjevale do te mere, da si doživela bolečinski šok in si bila operirana. Od takrat pri sebi prepoznavaš jokavost, pomanjkanje volje, občutke osamljenosti, tesnobe, slabši spomin, zmedenost, težave na področju pozornosti. Verjamem, da je bila izkušnja, ki jo opisuješ, polna neprijetnih čustev in občutkov. Da se v povezavi s temi dogodki še sedaj pojavljajo žalost, obup, nemoč, tesnoba in da si želiš razumeti sebe in najti način, kako se spoprijeti s svojim doživljanjem. Samo predstavljam si lahko, kako izčrpavajoče mora biti zate, ko vedno znova podoživljaš te dogodke. Žal mi je, da si morala iti skozi dogodke, ki jih opisuješ.
Sprašuješ kako se spraviti k sebi ter če si doživela travmo. Iz zapisa bi lahko razbrali, da si dogodke doživela kot travmatske in se zdi pomembno, da glede na tvoje trenutno doživljanje nisi sama. Da si poiščeš podporo – torej nekoga, ki mu boš lahko zaupala svoje doživljanje in ti bo v pomoč pri razumevanju tvojega doživljanja ter pri iskanju načinov, kako si lahko pomagaš. Je v tvoji okolici kdo, na kogar bi se lahko obrnila in mu zaupala ali nekdo, ki bi ti lahko pomagal pri iskanju ustrezne podpore? Se imaš možnost glede občutkov »špikanja« pogovoriti z zdravnikom ali zdravnico, ki te je obravnaval_a? Glede na tvoj zapis je namreč težje razbrati za kakšen zdravstveni zaplet je šlo in kakšne posledice je pričakovati glede na zdravstvene težave, ki si jih imela ter glede na operativni poseg. Vsekakor pa je pomembno, da se o tem z nekom pogovoriš, saj boš lahko na ta način prišla do ustrezne pomoči.
Sporočam ti, da sem ti na voljo, v kolikor imaš še kakšno vprašanje ali pa bi želela z menoj deliti še kaj. Za konec ti dodajam tudi povezavo, kjer lahko dostopaš do posnetkov trebušnega dihanja, ki je lahko učinkovit način spoprijemanja s tesnobo, ki jo prepoznavaš pri sebi. Sicer pa te spodbujam, da počneš tisto, kar ti je v preteklosti že bilo v pomoč pri tem, da si se počutila bolje. V kolikor bi v povezavi s tem potrebovala še kakšno usmeritev, si dobrodošla da se mi ponovno oglasiš.
Lepo te pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije
pi
pikicaa
Pozdravljeni!
Po nekaj časa se še malo javljam in rada bi vam malo sporočila kakšna je situacija od takrat, ko sem to pisala pa do danes. No, še vedno mi je zelo težko ne glede na to, z kom se pogovarjam o tem. Prišla sem v stik z veliko ljudmi, ki so me povprašali hej, zakaj se poleti nismo mogli videti...? No in povem celo zgodbo. Ta zgodba je zame res težka in vedno, ko jo nekomu razlagam se mi začne tresti glas, čutim cmok v grlu in nemoč. Pa ne glede na to, kolikokrat jo bom nekomu povedala, bom še vedno čutila tisti kamen pri srcu. Preprosto se počutim kot, da nisem naredila nič z tem, ko sem drugim povedala to kaj se je dogajalo, občutki so še vedno zelo intenzivni in težki. Pred nekaj časa sem bila v krogu ljudi in naenkrat smo prileteli na temo kirurgije in urgence. Seveda nisem niti malo pričakovala, da se bo pogovor odvil v to smer. V tistem trenutku, ko sem slišala to besedo sem se počutila kot, da bi odplavala v drug svet, kot, da bi se zatopila vase in tudi kot, da bi me nekaj res presunilo, premaknilo. Počutim se obupano, solze prilezejo v moje oči in toliko, da se nisem zjokala tam. Spomini postanejo tako živi res je čudno vse skupaj. Tudi kar naenkrat se mi zgodi, da v mojo glavo pridejo ti spomini kot, da bi bili živi, začutim tisti brezup, bolečino in strah. Razpoloženje v trenutku spremenim. Od tega dogodka sem res zelo brezvoljna in to je opazilo zelo veliko ljudi in zato, se me tudi nekoliko "izogibajo" oz. zdim se jim dolgočasna, ker nič ne govorim, ker me ta izkušnja še vedno tako muči, sem zamišljena in me ti spomini samo ne pustijo. Včasih kar naenkrat čutim grozno tesnobo nekej v sebi kot, da bi želelo nekaj na vso silo izbruhniti ven iz mene in tišči, potem se pa samo zjočem. Zaupam najbližjim, da pač nisem okej, ker sem imela resne težave in sem brezvoljna in jokava, tudi zaupam jim, da me te težke misli ves čas spremljajo ampak je odgovor: Pozabi že na to, mimo je, vse bo okej.Hvala vam za pomoč.
Uredništvo
Urška Pisar
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
veseli me, da si se zopet javila na svetovalnici. Pišeš, da si o dogodku, ki si mu bila izpostavljena, govorila z drugimi in imaš občutek, da se zaradi tega ni nič spremenilo. Izpostavila si, kako ti podoživljanje dogodka vzbuja tesnobo, nemoč, odtujenost, strah. Ob prebiranju tvojega zapisa sem res začutila, da je bil dogodek zate travmatičen in pomembno vpliva nate še danes. Verjamem, da bi si tudi ti želela pozabiti na vse kar je bilo, kot ti svetujejo drugi, pa ne moreš. In verjamem, da imaš zaradi tega ob takšnih komentarjih občutek, da te drugi ne razumejo. Da si ostala sama s svojimi občutki, doživljanjem. Ampak ni potrebno, da si v tem sama. Zdi se mi zelo pogumno in spodbudno, da si bila o tem že pripravljena govoriti z drugimi. Verjamem, da je moralo biti to zate izjemno težko. Pa si kljub vsemu v sebi našla toliko moči. Zato te spodbujam, da najdeš še nekaj moči in si poiščeš ustrezno strokovno pomoč – nekoga, ki ti bo znal v stiski tudi ustrezno pomagati. Spodbujam te, da si v tvoji okolici (šola, zdravstveni dom, bolnišnica) poiščeš pomoč psihologa. Verjamem, da bi ti lahko bila ta oblika pomoči nekaj, kar ti bi v stiski pomagalo. In v kolikor se ti zdi, da ti pogovor o stiski z bližnjimi ni v pomoč, te resnično spodbujam, da te to ne ustavi in v svojem doživljanju ne ostaneš sama.
Želim ti vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije