Pozdravljenji.
Imam vprašanje o življenju v najemniškem stanovanju med tem ko si mladoleten.
Od kar se spomnim smo imeli doma vedno hude težave. Vedno so bili prisotni prepiri,pretepi in fizično nasilje. Ko sem bila mlajsa (10-14let) sem imela hude duševne težave zaradi tega. Čeprav me starši ne sovražijo in mi ne želijo slabega sta ona dve nekompatibilna sploh kadar je vključen alkohol. Posledično se skregata še z mano in me žalita.
Stara sem skoraj 17 in imam prijateljico,ki je stara 18, torej je polnoletna in ima doma podobne težave ter išče stanovanje. Zanima me ali je mozno, da bi lahko midve živeli skupaj? Če mi starši podpišejo seveda. Ona meni, da je ampak bi se rada o tem bolj pozanimala.
Rada bi povdarila, da si ne želim pri 17-ih stran od doma ker želim noret in hodit okoli in žurat brez, da bi mi starši težili, temveč si le želim mirno živeti. Brez prepirov, brez nasilja in brez obsojanja nad vsem.
Delam že od 14-ega leta in sem odgovorna in menim da bi mi bilo veliko lažje živeti sama.
Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Saša pozdravljena!
Najprej bi ti rada povedala, da sem v tvojem zapisu razbrala veliko željo po osamosvojitvi in umiku, hkrati pa tudi tvojo stisko. Napisala si, da te starša žalita, kar je ena izmed oblik nasilja in ni dopustna. Prav tako, v zapisu, omenjaš alkohol. Če starša popivata in posledično ne opravljata svojih starševskih dolžnosti tudi to ni v redu. Imaš morda takrat možnost umika, da se izogneš temu? Morda kje v bližini živita babica, dedek, kakšen drug sorodnik? Si že kdaj o tem poizkušala govoriti s staršema in jima povedati, kako se ti takrat počutiš? Omenjala si tudi fizično nasilje. Si ga doživljala tudi sama? Vse to so stvari, ki se otrokom ne smejo dogajati. Družina je tisti prostor, kjer se mora vsak počutiti varnega in sprejetega. Čeprav si že najstnica, bi bilo prav, da o tem spregovoriš z odraslo osebo, ki ji zaupaš. Le tako se lahko zadeve ustavijo in preprečijo. Nasilje se namreč ne sme dogajati, je nedopustno.
Vem, da to ni bilo tvoje vprašanje, vendar sem te morala nagovoriti, saj ni prav, da moraš to preživljati. Sedaj pa k tvojemu vprašanju. Slovenska zakonodaja je takšna, da sta starša dolžna tebe preživljati do polnoletnosti in sta v tem času prav tako odgovorna zate. Zato morata zate skrbeti, kar posledično pomeni, da se ne moreš odseliti drugam. Prav tako si ne moreš drugje urejati začasnega bivališča in ostalih zadev. Premisli vse skupaj, predvsem pa poišči pomoč odraslega, zlasti če se nasilje (še) dogaja.
Vse dobro ti želim!
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja