Kako naj staršem povem, da si želim odseliti k fantu (je resen in nek cajta sm že pr njemu, redko vračam se domov). Mama vem da bo sprejela, brat in oče pa ne saj sta navezana name ful. Pač tud odnosi v družini so bl švoh (mama pa ata se hočta ločt), mam jih rada vse, sam okolje je toksično. Sem polnoletna že.
• Uredništvo
Tanja Kodrič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Zelo pogumno, da razmišljaš o takšni pomembni odločitvi in lepo, da želiš to izpeljati na način, ki bo upošteval tvoje odnose z družino. Praviš, da sta oče in brat močno navezana nate, hkrati pa je družinsko okolje, v katerem živiš, precej napeto zaradi težav med staršema. To je veliko čustveno breme, in prav je, da se želiš odločiti tako, da bo najbolje zate, a hkrati ne želiš prizadeti svojih bližnjih.
Ker že veš, da bo mama tvojo odločitev verjetno sprejela, bo morda lažje, če se najprej pogovoriš z njo. Lahko ji zaupaš, kako se počutiš, in ji poveš, da želiš iti svojo pot. Če boš vedela, da te ona podpira, ti bo to dalo več samozavesti pri pogovoru z očetom in bratom. Ko boš pripravljena na pogovor z očetom in bratom je pomembno, da pogovor začneš mirno, premišljeno in brez obtoževanja. Tudi če bosta sprva močno čustveno odreagirala, jima poskusi pojasniti razloge za svojo odločitev. Kot praviš svoje okolje dojemaš kot toksično. Ker je torej družinsko okolje zate naporno jima lahko pojasniš, da čeprav jih imaš zelo rada, se doma počutiš obremenjeno in da se ti zdi, da ti bo sprememba okolja pomagala, da se postaviš na svoje noge. Tvoja odločitev torej ni nekaj kar sprejemaš zato, da se postaviš proti njim ampak zato, ker čutiš, da je to prav zate. Če bosta zelo jezna, razočarana ali pa te bosta poskušala prepričati, da ostaneš, je pomembno da ostaneš mirna in odločna, saj si polnoletna in imaš pravico odločati o svojem življenju. Pomaga lahko, če jim daš vedeti, da jih ne zapuščaš za vedno in da bodo še vedno del tvojega življenja.
Če bosta še vedno zelo nasprotovala, jima daj čas. Tudi če ne bosta takoj sprejela tvoje odločitve, to ne pomeni, da se sčasoma ne bosta prilagodila, sprijaznila in lažje sprejela tvoje odločitve. Tudi če boš imela potem občutek krivde, ne pomeni, da delaš nekaj narobe. Občutek krivde je normalen, še posebej, če veš, da te doma potrebujejo in te imajo radi. Ampak vsak človek si zasluži živeti v okolju, kjer se počuti dobro in kjer lahko raste. Če si že zdaj večino časa pri fantu in se redko vračaš domov, je povsem razumljivo, da želiš narediti naslednji korak. Ni tvoja naloga, da rešuješ težave med staršema ali da ostajaš doma samo zato, da bi se drugi počutili boljše. Lahko jih imaš rada, ne da bi žrtvovala svoje počutje.
To, da se želiš odseliti, ne pomeni, da zapuščaš svojo družino ampak pomeni, da se odločaš zase. To je naraven korak v življenju, ki ga mora narediti vsak, ko začuti, da je pravi čas. Družina bo morda potrebovala nekaj časa, da sprejme tvojo odločitev, a če bodo videli, da si srečna in da stojiš za svojo izbiro, se bodo sčasoma prilagodili. Ne pozabi, da imaš pravico do svojega prostora, do zdravih odnosov in do tega, da si ustvarjaš življenje, v katerem se dobro počutiš.
Če boš potrebovala še kakšen nasvet ali podporo, sem tukaj zate.
Tanja Kodrič, dipl. psihologinja (UN)