Živjo. Danes je moj 13. Rojstni dan. Zjutraj ko sem vstala sem dobila darilo-baby borna. Kot bi me hecali. Zakaj bi mi za 13.rd kupili fejk dojencka. In ne ni smesno. Zacela sem jokati in zadrzevala sem se. Zahvalila sem se za darilo in sla v svojo sobo kjer sem se zjokala. Nisem mogla verjet da so mi za 13. Rd kupili faking dojencka. Potem je v mojo sobo prisla mami in me nadrla da sem negvalezna in da mi ostalih daril z ocijom ne bosta dala. Ko sem prisla iz sole- kjer sem ze na vse pozabila- je mami ravno odhajala v sluzbo in bla je se zmer ful slabe volje. Ko sem upr ocija zakaj je tok slabe volje je reku da so vsi slabe volje zaradi mene. Pol jo je peljal v sluzbo in takrat sem se odlocila da se bom porezala. Porezala sem se po levi roki in je zelooo ocitno... zdaj pa smo ravno prisli iz mcdonaldsa ker je moj oci zajebu kosilo in smo sli tja. Ko se je moj mlajsi bratec mal grdo obnasu u smislu d je naglas govoril - je oci reku "dej nehi k da ta dan ni ze dost grozen" pac js nevem kaj je sto mojo familijo faking narobe ampak men je to dober obcutek k me boli. Moja familija je cist prfuknena. Rabm nasvet.. kaj nej naredim, cim hitrejsi odg bi pomagal, hvala
po
pomoc
pozdravljena,
starsi so tukaj rres zafukal da so ti dali tako fejk darilo, ker te cist zastopim. bla sm v podobni situaciji. zazelela sem si led lucke za bozic pa sm dobla une lucke za na smreko. ful sm se razjokala in so me skregali zakaj se jočem. isto stvar so nardili naslednji bozic. to je blo ko sm bla 13 in 14 let. ful ful ful smo se kregali pa tut prislo je do tocke ko sm se rezala tud zarad drugih stvari. tu sm da ti povem that it gets better <3 sam probaj ostat pogumna pa zbrana pa ne pustit da ti besede pridejo do zivega
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Živjo!
Ojoj, zelo mi je žal, da si imela tak 13. rojstni dan. :(
Kot da je šlo narobe skoraj vse, kar je lahko šlo. Če sklepam iz tvojega zapisa, se zdi, da starši res niso na tekočem s tvojim razvojem. Težko z gotovostjo rečem, da jim je zate vseeno, ampak verjamem, da se tako počutiš, in to, kar čutiš, je pomembno.
Še posebej, ker si za razbremenitev teh močnih čustev izbrala rezanje. V tistem trenutku ti verjetno res odleže, ampak to početje ne bo rešilo problema, ki pa ostaja: kako si lahko pomagam, ko mi je hudo?
Poleg tega ti lahko ostanejo dolgotrajne brazgotine, kar, verjetno se strinjaš, tudi ni prijetno.
Ko nam je hudo, zares pomagajo samo tisti načini, po katerih se počutimo močnejši, manj potrti in manj jezni, bolj povezani z ljudmi, ki jih imamo radi - predvsem pa bolj povezani sami s sabo. Namesto rezanja denimo lahko izbereš tudi odločitev, da se boš imela rada in da boš s sabo delala kot s svojo najboljšo prijateljico. Kako se ti to sliši?
Starše imamo, kakršne imamo. Velikokrat žal ne znajo odreagirati, kot bi bilo dobro, ker se tega niso nikoli naučili. Najbrž ker tudi sami niso tega izkusili v zadostni meri kot otroci. V idealnem svetu bi vsi starši morali znati podpirati svoje otroke in vedno vedeti, kako se njihovi otroci počutijo in kaj potrebujejo. A ta idealni svet žal ne obstaja. Tudi starši so samo ljudje. Šele ko vstopimo v adolescenco, to odkrijemo - prej smo jih imeli za "male bogove". In to odkritje je vedno vsaj malo boleče.
Se strinjam, izbira darila je bila zelo ponesrečena. A ravno tako, kot si se razjezila, bi se lahko tudi nasmejala, se zahvalila za dober namen in hkrati povedala, da to ni več zate. Lahko se poskusiš enkrat sproščeno pogovoriti z njima, kaj ti je sedaj všeč, kaj te zanima, kaj te veseli. Nima smisla v vsaki napaki staršev iskati razloge za to, da se lahko jeziš ali - še huje - da se samopoškoduješ.
Glej. Še kar nekaj najtniških rojstni dni je pred teboj - daj jim vsaj še eno šanso, da se ti oddolžijo. Vedi pa, da za "grd dan" staršev NIKOLI nisi kriva ti. Te odgovornosti ti ne bi smeli naložiti. Odrasli vedno odgovarjamo sami zase (in za svoje mladoletne otroke). Oče je očitno imel slab dan zaradi nečesa povsem drugega, a je izrabil neprimerno priložnost in to izrekel na prazničnem kosilu v mcdonaldsu.
Kako ti vse skupaj zveni? Lahko napišeš tudi še kaj več o sebi - predvsem koliko časa se že režeš in če si že kdaj iskala pomoč v zvezi s tem? Če ne, ti to toplo priporočam - pomoč v živo, za zečetek pogovor s šolsko svetovalno delavko. Ni ti treba biti sama s tem in najboljše rešitve se zgodijo, ko prosimo za/si dovolimo pomoč.
Topel pozdrav,Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
Ma
Malina
Hej. Najprej vse naj naj????
Iskren te razumem. Sem 14 in tok te razumemm. Ampak morva pa vedet da se oni tut bad počutjo. Pač kda bi dala ti svoji bff nekaj kar ti veliko pomeni, mejbi je veliko stalo, no in bi bila žalosta. Tut ti bi bila, ne? Mislim da je najbolje da se le zahvališ za darilo, saj nekaj sta ti dala iz srca. In a ni bolje dobit dojenča kakor pa nič? Pač opraviči se jima, reci da si ful hvaležna, z dojenčkom se ti pa ni treba igrat. Če bo kdo prišel ga daj v škatlo da te nebo sram.
Lepo bodi