Ojla,
ja no imam občutek, da naj obup in jezo nase uravnavam s tem da se režem. Ponavadi to delam po kregih s starši ali po dosežkih ki mislim da si jih ne zaslužim. Res bi potrebovala odgovor čim prej.
Hvala????
• Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vidim, da si v hudi stiski in da ne veš, kako uravnavati svoja čustva in bolečino brez da se samopoškoduješ. Tukaj sem in mar mi je zate. Želim si, da veš, da ti ni treba biti sama s temi občutki in to skrivnostjo.
Ali kdo ve, da se samopoškoduješ? Se lahko komu zaupaš? Namesto da se v težkih trenutkih samopoškoduješ, ali lahko pokličeš prijatelja ali prijateljico? Lahko namesto rezila uporabiš mrzlo vodo? Poskusi odstraniti predmete, s katerimi se lahko porežeš že prej, da v stiski ne boš mogla poseči po njih. Razmisli o majhnih korakih, ki jih lahko narediš, da boš bolj varna in da boš prenehala s samopoškodovanjem. Toliko nas je, ki nam je mar zate.
Poskusi ugotoviti, kaj ti lahko še pomaga, da se počutiš bolje in ti ne škodi. Ti pomaga poslušanje glasbe? Morda tek ali kak drug šport? Kaj pa gledanje filmov ali tv serij?
Te lahko kdo od bližnjih podpre in spremlja do zdravnika? Pomoč lahko kadarkoli poiščeš v Centru za duševno zdravje otrok in mladostnikov, kjer ti bo tim strokovnjakov za duševno zdravje pomagal in te podprl pri soočanju s čustvi in bolečino. V stiski lahko pokličeš TOM telefon za mladostnike, ki deluje vsak dan, tudi ob nedeljah in praznikih, med 12. in 20. uro na brezplačni številki 116 111. Kadarkoli lahko pokličeš tudi telefon Samarijan, ki deluje 24 ur 7 dni v tednu na telefonski številki 116 123.
Zaslužiš si živeti bolj varno življenje. Soočanje s čustvi in bolečino je včasih lahko zelo težko, a verjemi, da se lahko tega naučiš ob pravi podpori.
Vesela bom, če se mi boš še oglasila. Pošiljam ti velik objem.
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije
• Sa
Sarcika
Hej nvm kok ti bo to pomagal ampk sama sm tud velikrat u taki situaciji sploh kr prhajam kz druzine kjer je nasilje in kreg bl normaliziran kokr normalnl pogovarjanje in se tud jst velikrat skregam s starsi in se pol rezm tocn nvm zkj ampk mi daje nek obcutk da se za tist trenutk izklopm os tega oz dase kaznujm kr sm se kregala. Js ti predlagam tko res kot oseba k je v 5.razredu prvic sprobala self harm 1x in pol usakic k sm se z nekom skregala alpa bla zalostna sm to ponovila. Zdj sm 2letnik tkoda ti iz izkusn povem da se cimprej odvad od tega kr js se njsm in usaka "mala" stvar te bo spravla v slabo voljo in zalost. Ce mas kdj potrebo po tem dase rezs uzem list papirja in ris gor neki doklr ta zelja po rezanju nemine alpa das roko pod res mrzlo vodo je pa tud en nacin ampk je tud oblika sh pac da se za 5s uscipns v stegno alpa nad komoucm. Res ti pa predlagam da cimprej to nekomu poves alpa zapisujs svoje misli v nek dnevnik tko brez okepsevanja tocn tko kokr se pocuts napises in k se  bos pocutla dost "varno" da to nekomu pokazs da prebere ce ti je recimo neprijetno o tem govort. Uoam da sm ti kej pomagala ce njsm res ful sori and i wish u all the best
• To
To dem pa jaz
Ojla,
"Sarcika", najprej hvala tebi ker si odgovorila čeprav ti to ni bilo treba ne morem se ti zahvaliti dovolj. Bom poslušala tvoj nasvet in se ščipala pod komolcem (za to nisem še nikoli slišala in sem pripravljena poskusiti hvala).
In zdaj še vam psihologinja Ajda Busia-Novak - ne, nimam družinskega člana kateremu bi lahko zaupala. S svojo ignoranco in laganjem sem jih že preveč poškodovala in mi ne zaupajo več. Ubistvu jim nočem zaupati. Mami me hoče odpeljati v popravni dom že tako ali tako. Je to drugače slaba stvar? Res ne vem. Ne moram biti v njihovi bližini brez, da bi vsakič znova postala jezna brez razloga. Res ne vem kaj je s tem.
Prijateljev pa nočem s tem travmirati in jih odriniti stran (to sem neki sošolki že enkrat delno zaupala vendar sva se potem kmalu razšle). Res res ne vem kaj naj naredim. Hočem to nekomu zaupati vendar mislim da pretiravam z vsem in sem samo dramatična.
Hvala, ker ste me spomnili da je toliko ljudi, ki jim je mar zame, vendar včasih ne vem če želijo spoznati kaj več lot samo eno od predstav mene.
Hvala za v odgovor že v naprej.
Sarcika, še enkrat hvala za odgovor in žal mi je, da se je s tabo vse skupaj začelo že v 5. razredu.
• Uredništvo
Ajda Busija-Novak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena
Vesela sem, da si mi ponovno pisala. To, kar pišeš, da doživljaš, ni znak, da pretiravaš – je znak, da se v tebi dogaja nekaj težkega. Ko dolgo nosimo stvari sami, se lahko začnemo jeziti brez jasnega razloga, odrivati ljudi stran ali se počutiti, kot da ne spada nikamor. To ni tvoja krivda, in to nisi ti, ampak tvoja stiska in bolečina.
Razumem, da ti je težko zaupati družini. Ko so odnosi težki in boleči, se naravno umaknemo. To ne pomeni, da si slaba ali da si uničila vse – pomeni, da potrebuješ nekoga, ki te lahko posluša brez obsojanja.
Ali s popravnim domom misliš vzgojni zavod? V vzgojni zavod lahko mladostnika napoti sodišče, vendar praviloma le v primeru, ko je mladostnik ogrožen ali ne more več varno živeti doma. Vzgojni zavod ni nujno slaba stvar, ampak je skrajna možnost. Pred tem obstaja veliko korakov: pogovor z šolsko svetovalno službo, psihologom, terapevtom, mladinskim centrom. Tam je veliko ljudi prav zato, da pomagajo mladostnikom, ki se počutijo izgubljene, jezne ali same.
Prijateljev ne boš “travmirala”, če jim poveš, da ti je težko. Ni ti treba razkriti vsega – dovolj je, da poveš, da si v stiski in da bi ti prav prišlo, da te nekdo posluša. Večina mladostnikov se bo lahko poistovetila s prepiri doma, saj jih večina tudi sama to doživlja. Če se je ena sošolka oddaljila, to ne pomeni, da bo vsak. Včasih se ljudje oddaljijo iz svojih razlogov, ne zaradi nas.
Upam, da ti bo moj odgovor prinesel upanje. Vedi, da te vidim in si mi pomembna.
Lep pozdrav,
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije