Jaz sem danes zjutraj že šestič v enem letu v smeteh našla kondom od staršev. To me vedno zelo razžalosti in čutim neko stisko. Zanima me ali je ta reakcija nenavadna?
• Ne
Ne razumem
Zakaj te moti, če imata starša spolne odnose in pti tem uporabljata kondome?
• Nu
Nušaaa
No v bistvu nima smisla da te to moti. Pač poskusi se postavit na nujno mesto. A veš če se mata rada, zakaj ne? A ni boljš kod pa da bi se kregala... pa te zadeve. Nevem kok si stara amapk ,najbrz si se mlada. če ti je zdej še ne prijetno je to najbrž obdobje ki bo minilo.
Pa nč slabega nemislm s tem sporočilom, te le malo potolažiti.????
lp. Nuša
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Draga Marinka!
Tvoja reakcija, ko si že nekajkrat naletela na sledove spolnih odnosov med tvojima staršema, ni v ničemer nenavadna. Takšno tvoje doživljanje je povsem normalno. Mnogi mladostniki tako ali drugače doživljajo spolnost med svojimi starši.
Nasploh si mladi neradi predstavljajo, da imajo njihovi starši spolne odnose, na to jim ni prijetno niti pomisliti, kaj šele tako ali drugače opažati in doživljati, kot si na primer to tudi ti. Čeprav je spolnost med starši povsem normalno dogajanje in nujni sestavni del njihovih partnerskih odnosov, njihovi otroci to odmislijo.
V dobi odraščanja in dozorevanja mladostnik med drugim postopoma oblikuje svoj odnos do naravnega in družbenega okolja, do življenja, sveta, izgrajujejo se mu kriteriji, vrednote, oblikuje postopoma odnos do drugih ljudi in tudi do samega sebe in to z vseh vidikov – telesnega, duševnega in duhovnega. Mlad človek postopoma oblikuje svoj jaz. Takšno oblikovanje in dozorevanje pa poteka tudi na področju odnosov do nasprotnega spola in do samega sebe, kamor sodi tudi področje spolnosti.
Opažanja o spolnih odnosih tvojih staršev, kot si jih doživela ti, se pri tebi že odražajo. Sklepam lahko, da se tebi zdi to zelo nagravžno, še posebno, ker sta to tvoja starša in tega ne moreš sprejeti. Zavedati pa se moraš, da imata tvoja starša seveda vso pravico do njune spolnosti, zelo prav je, da se imata rada.
In na koncu – malo za šalo, malo zares – še en majhen nasvet: nehaj brskati po smeteh in iskati uporabljene kondome! Mislim, da ti to ne bi smelo biti pretežko!
Brane But, univ. dipl. psiholog
• Le
Levq
Zdravo. Mene zanima obratno vprašanje. Zakaj ei vsaj nekateri starši ne morejo predstavljati, da imajo njihovi mladostniki spolne odnose? On se sploh ne pogovarjajo o tem, niti o kontracepciji ...? Vsaj moji se o kontracepciji nikoli niso.si zatiskajo oči in mislijo, da do 35.leta bodo nedolžni? Ali pa imajo takšno "zastarelo" stališce, da pod mojo streho se pa to že ne bo dogajalo, naj mladi sami živijo na svojem in si sami stroške plačujejo, če to počnejo?
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Drago Dekle!
Sprašuješ se, zakaj si mnogi ali vsaj nekateri starši ne morejo predstavljati, da bi imeli oziroma da imajo njihovi otroci spolne odnose. Menim, da nimaš prav. Starši o tem praviloma razmišljajo in pričakujejo čas, ko bodo njihovi otroci začeli s spolnimi odnosi. Res pa je in v tem imaš prav, da se mnogi starši o tem ne pogovarjajo niti med seboj, kaj šele s svojimi otroki.
Tvojim staršem kot tudi mnogim drugim staršem se je težko pogovarjati o spolnosti in raznih zadevah, ki so v življenju mladega človeka, najstnika, s tem povezane, in to predvsem iz razloga, ker jim je nerodno. Vprašanje je tudi, koliko se starša med seboj sploh pogovarjata o spolnosti, tako njuni kot njunih odraščajočih otrok. In to je v večini primerov tudi razlog, zakaj se premnogi starši s svojimi otroki o tem zdaleč premalo ali sploh ne pogovarjajo.
Poskusi kdaj ti začeti razgovor ne s svojimi vprašanji, ampak načni neko splošno temo, npr. o kontracepciji. Pri tem povej svoje stališče in ju povprašaj za njuno stališče. Razgovori naj bodo sprva o raznih temah na splošno, npr. ob ustrezni vsebini kakšnega filma, ki ste ga skupaj gledali, tako bo lažje začeti in razviti razgovor. Pomembno je tudi, ob kakšnem času in kje pričneš razgovor. Zelo primerna situacija za razgovor je kakšna vaša skupna vožnja z avtom na malo daljši relaciji. Ob takšnih prilikah je večja možnost, da se razgovor razvije, saj se udeleženci ne morejo umakniti. Poskusi!
Brane But, univ. dipl. psiholog
• NI
NIČ ČUDNEGA
Nič čudnega. Tudi jaz imam takšno reakcijo ampak se zavem da je to popolnoma normalno pri naših starših. Ne boj se vse bo vredu