Pozdrav. Stara sem 13 in hočem seksati s svojim fantom ampak mi mami tega ne dovoli razmišljala sem da bi se ji zlagala da grem k prijateljici ampak grem k fantu da bi seksale koliko časa je priporočeno in na kakšne načine se lahko samozadovoljevanje jaz se z olupljene banano in si jo pozivam v vagino in ali ga lahko fantu fufam kakšni so občutki
Odgovorite čim prej ker sem tako potrebna
• po
pomočnica
Pozdravljena!
To te bo morda prizadelo, a tvoja mama ima prav. Spolni odnosi pri 13. letih predstavljajo veliko tveganje, ki se mu lahko izogneš samo tako, da s spolnimi odnosi počakaš dokler nisi starejša. Vsekakor ti ne priporočam, da svojim staršem lažeš o tem - kaj če izvejo in ti prepovedo, da greš sama k prijateljici ali kam drugam? Slovenska zakonodaja prav tako pravi, da lahko v spolnost privolijo samo osebe stare najmanj 15. let, mlajše pa ne.
Seveda je povsem normalno, da te spolnost zanima in s tem ni nič narobe. Če si želiš izkusiti občutke, ki se pojavijo pri spolnem odnosu, je primeren način samozadovoljevanje. To je varen način raziskovanja lastnega telesa, ki je primeren za tvojo starost. Za nasvete lahko pogledaš na spletu ali pa preprosto sama preizkusiš različne oblike dotikanja, da ugotoviš, kaj ti je všeč. Uporabe banane ne priporočam, saj se lahko delčki odlomijo in ostanejo v nožnici, ter tako povzročijo vnetje ali okužbe (enako, če uporabljaš neolupljeno banano - čeprav v tem primeru lahko to najverjetneje rešiš z uporabo kondoma).
Če se boš odločila za spolne odnose (čeprav to ni priporočljivo pri tvoji starosti), ti svetujem, da pred tem obiščeš ginekologa. Ta ti lahko odgovori na vprašanja, ki jih imaš in ti svetuje glede uporabe kontracepcije ter zaščite pred spolno prenosljivimi boleznimi.
• Uredništvo
Cita Jenko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej ti želim povedati, da je čisto normalno, da si radovedna glede spolnosti in svojega telesa. Tvoje telo se spreminja, s tem pa se pojavljajo tudi novi občutki, želje in vprašanja. To doživlja večina mladostnikov v tvoji starosti – in to je povsem v redu. :)
Vendar pa je zelo pomembno, da o tem razmišljaš odgovorno. Pri 13 letih je tvoje telo morda že zrelo v nekaterih pogledih, a čustvena in psihološka pripravljenost za spolni odnos še nista nujno tam. Spolnost ni samo (fizično) dejanje – vključuje tudi čustva, samozavedanje, spoštovanje, odgovornost in razumevanje, kaj vse lahko prinese s seboj, kot so nosečnost, spolno prenosljive bolezni in čustvene posledice.
Tvoja mama te verjetno ne omejuje zato, da bi ti branila nekaj dobrega, ampak zato, ker te želi zaščititi – in v tem obdobju življenja so odrasli pogosto tisti, ki vidijo širšo sliko. Če razmišljaš o tem, da bi ji lagala, si najprej odgovori: »Zakaj imam občutek, da moram to skrivati – če pa naj bi bilo nekaj, kar si zares želim in za tem stojim?«
Glede raziskovanja telesa – samozadovoljevanje je normalen del odraščanja, a pomembno je, da to počneš varno in nežno. Uporaba predmetov, kot je banana, lahko predstavlja tveganje za okužbe, poškodbe ali vnetja – še posebej, če ni ustrezno zaščiten ali če predmet ni narejen za uporabo v telesu. Če že želiš raziskovati svoje telo, je najbolje, da uporabljaš čiste roke ali pripomočke, ki so namenjeni temu in jih lahko dobiš v specializiranih trgovinah – vendar to vedno z mislijo na varnost in higieno.
Spolnost je nekaj, kar boš lahko raziskovala celo življenje. Ko boš pripravljena, boš to čutila z mirnostjo, z občutkom zaupanja in ne boš rabila skrivati svojih odločitev. Do takrat pa si vzemi čas zase, da res začutiš, kaj si želiš in kdo si. :) Če boš imela še kakšno vprašanje, pa nam kar napiši!
Cita Jenko, mag. psihologije