Hoj. Z najbolsim prijateljem sma se zelo zapletla in on si zeli imeti spolni odnos. Tudi jaz bi to probala ampak nevem kdaj kje in kako. Oba sma 14 in sma ze videla najini goli telesi. Drugi strah je da naju bi starsi dobili pri tem.
Ma
Maco
Hojla
po mojem samo pocakajta da nebo nobenega doma se zaklenita v sobo in zacnita raziskovat. Pojdita pocasi malo se dotikajta... Ce prideta do seksa se ne vstrasit ko ti ga bo dal noter ker lahko malo zaboli... lp
Uredništvo
Eva Štrukelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala za tvoje sporočilo. Verjetno se soočaš s številnimi vprašanji in občutki glede vajinega prijateljstva in glede spolnosti. Ti občutki so povsem normalni, še posebej v obdobju mladostništva, v katerem sta tudi vidva. Trenutno se dogaja ogromno sprememb, tako na področju odnosov kot tudi na čustvenem in fizičnem področju. Spolni odnos pa je velika odločitev, ki zahteva zrelost na vseh teh področjih. Razmisli, ali se resnično počutiš pripravljena na ta korak? Če se počutiš negotovo, je popolnoma v redu počakati, oz. kot pravijo - za prvi spolni odnos nikoli ni prepozno oz. kot pravijo, boljše je počakati, kot obžalovati.
Predlagam ti, da za začetek sama razmisliš o tem, potem pa se odkrito in iskreno pogovoriš s svojim prijateljem. Kaj pričakujeta od prvega spolnega odnosa? Kaj pomeni za vsakega od vaju, da sta pripravljena? Ali se znata ustrezno zaščititi? Imata pomisleke o tej ideji? Poslušajta se in spoštujta občutja, pričakovanja in razmišljanja drug od drugega. Pri spolnih odnosih je pomembno, da smo s spolnimi partnerji na isti valovni dolžini in nikar se ne spuščajta v nekaj pod prisilo, oz. v nekaj, česar nista pripravljena izkusiti.
Sedaj pa odgovor na drugi del tvojega sporočila. Razumljivo je, da se bojita, da bi vaju starši ujeli. Ta strah je običajen in opozarja na pomen zasebnosti. To pa se povezuje z občutkom sproščenosti, ki je eden od pomembnih dejavnikov pri zadovoljujoči spolnosti. Razmisli, kaj je zate varna in zasebna okolica, če bi se odločila za intimnost. Kaj so dejavniki, ki bi ti omogočili, da se počutiš spoštovano, sproščeno? Kaj bi za to potreboval tvoj prijatelj? Tudi o tem se z njim pogovori.
Glede obeh dilem pa ti svetujem tudi, da se pred odločitvijo pogovoriš še s kakšno odraslo osebo, ki ji zaupaš, bodisi komu bližnjemu bodisi strokovnjaku. Če potrebuješ pri tem usmeritev ali če imaš za nas še kakšna dodatna vprašanja pa ti ostajamo na voljo, zato nam le še piši.
Vse dobro,
Eva Štrukelj, mag. klinične in zdravstvene psihologije in mag. psihoseksologije