Stara sem 21 let in še nikoli nisem bila v zvezi. V 3. letniku srednje šole sem začela zelo delati na sebi oz. na svojem videzu, urejenosti in osebnosti, ne le zaradi privlačnosti, temveč tudi zaradi boljšega počutja. Sčasoma sem opazila, da sem edina, ki še nima fanta, vse ostale so bile že v razmerjih ali pa so hodile na zmenke oz. vedno so imele nekakšno obliko pozornosti. Skoraj vsi pogovori s prijateljicami so vodili k razmerjih, vse so me imele za čudno, ker nisem imela fanta ali spolnih odnosov. Po naravi sem bolj tiha in mirna, mogoče mi manjka tudi delček samozavesti. V čem bi lahko bila težava?
nč
nč bat
Ne boš verjela, koliko tipov ob teh vrsticah že cedi sline in če ne bo cenzure, se bo v "odgovorih" nabralo še pa še ženitnih ponudb.
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
napisala si, da še nikoli nisi bila v zvezi, ob tem pa se počutiš negotovo, saj ne veš, ali je to okej. Verjamem, da ti ni lahko, ko se vse prijateljice pogovarjajo o fantih oz. ob tem občutiš stisko in nemoč, saj te postavljajo v zelo neprijeten položaj. Prav je, da veš, da ni nič narobe s tabo. Vsi se razvijamo in dozorevamo v svojem tempu in to je popolnoma v redu. Ni "pravilnega" časa za vstop v razmerje ali začetek spolnih odnosov - to je zelo osebna stvar in se razlikuje od osebe do osebe.
Omenila si, da si tiha in mirna oseba in to je čudovito. Vsak ima svoj edinstven karakter in osebnost, ki ga dela posebnega. Samozavest se lahko gradi in razvija s časom in izkušnjami. Morda bi bilo koristno raziskati, kaj te zares navdihuje, kaj imaš rada in v čem si dobra. Razumevanje in sprejemanje sebe je temelj za gradnjo samozavesti.
Pomembno je poudariti, da sta tvoja sreča in dobro počutje na prvem mestu. Vsakdo si zasluži razmerje, ki prinaša radost in spoštovanje. Naj ti povem, da nisi sama v teh občutkih; namreč, mnogi so se znašli pred podobnimi izzivi in pritiski. Včasih družba in ljudje okoli nas, pa naj bodo to prijatelji ali družina, ustvarijo določena pričakovanja o tem, kdaj in kako bi morali stopiti v razmerje. Vendar pa je tvoja pot unikatna in neprimerljiva z drugimi. Čudovito je, ko se razmerje razvije naravno, ko se dve osebi srečata in se povežeta na globlji ravni, ne pa, da to izhaja iz občutka "moram". Razmerja naj bi bila vir podpore, ljubezni in rasti in ne nekaj, kar se začne iz občutka obveze ali pritiska.
Prava ljubezen se ne mudi. Vsaka oseba zasluži čas, da najde pravo razmerje, kjer bo ljubljena, spoštovana in cenjena. Tvoja vrednost pa ni odvisna od tega, ali si v razmerju ali ne, ampak od tvoje edinstvenosti, tvojih kvalitet in tega, da si preprosto taka kot si. Pomembno je, da ceniš sebe, ker si edinstvena in posebna, ne glede na to, ali si samska ali v razmerju.
Vprašanje ni, v čem je težava, temveč kaj lahko narediš, da se počutiš še bolj samozavestno in sproščeno v svoji koži in med drugimi ljudmi. Delo na sebi, kot si že začela, je odličen korak naprej. Poskusi se osredotočiti na stvari, ki jih imaš rada pri sebi, in na stvari, ki te osrečujejo. Poslušaj glasbo, obiskuj koncerte, ukvarjaj se s svojim najljubšim športom, beri oz. počni to kar te zares veseli.
Če čutiš, da bi ti koristila dodatna podpora, se lahko obrneš na osebo, katera te bo poslušala in verjela ali pa razmisli o pogovoru s strokovnjakom, ki ti lahko pomaga raziskati in premagati ovire. Obrneš se lahko npr. na brezplačno psihološko svetovanje Posvet oz. na druge vire pomoči, ki jih najdeš v zavihku Poišči pomoč.
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije
ru
rumio
Če do tebe nobeden fant ne pristopi boš zgleda morala sama pristopit do njega in uprašat, če bi se spoznala kaj in dobila. Odvisno, če si tolko pogumna bo hitro se najdlo kaj drugače pa lahko, da bo trajalo, če boš ti čakala, da fant do tebe pristopi.
RW
Jaz sem 37 in samska. Tako da..ne skrbi :)
Drlajna sebi in svet se ti bo odprl..