Pozdravljeni!
Trenutno sem 1. letnik tehnika oblikovanja. Ko sem izbirala kam bi šla v srednjo šolo sem izbirala med to šolo ki jo zdaj obiskujem in med splošno gimnazijo. Na začetku mi je bila ta šola všeč zdaj pa sem spoznala da to ni zame. Vpisala sem se ker rada rišem, v gimnazijo se pa nisem ker me je bilo strah da je pretežka za mene in ker po končani šoli nimaš poklica. V razredu imam trenutno najboljše ocene ampak se v tej šoli se ne počutim dobro.
Zdaj sem pa v dilemi kaj naj nardim ali se naj prepišem ali ostanem tu kjer sem. V prihodnosti si želim postati vetrinarka za mele živali. Vem da bi se lahko vpisala v srednjo šolo za veterinarja ampak se tam učiš za vse živali jaz pa bi rada bila veterinarka za male živali.
Prijateljice ki so v gimnaziji so mi rekle da ni težka šola, jaz pa nevem kako bi bila meni. V tej šoli ko sem zdaj se nene veliko učim, to mogoče malo pogrešam.
Staršema sem povedala kaj hočem, a mi je mama najprej rekla da za to ko sem se odločila tja morem hodit. Zdaj pa si je premislila in mi rekla da če si to res želim se naj prepišem.
Ampak zadaj nevem kdaj se naj prepišem in kako. Nekateri so mi rekli da naj naredim ta letnik in se naslednje leto prepišem v gimnazijo. In rada bi šla kar v 2. letnik naslednje leto, da še nebi enkrat šla v 1. letnik. Nevem če se lahko kar tako prepišem ker v naši šoli nekaterih predmetov nimamo ko jih imajo v gimnaziji.
Mi lahko svetujete kaj naj naredim?
Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Razumem, da si v trenutno težki situaciji glede svoje izbire šole. Pomembno je, da prisluhneš svojim notranjim občutkom in premisliš o svojih dolgoročnih ciljih. Glede na to, da si izrazila željo postati veterinarka za male živali, je smiselno razmisliti o možnostih, ki ti bodo pomagale doseči ta cilj.
Čeprav imaš zdaj najboljše ocene, je pomembno tudi, da se počutiš dobro v okolju, kjer se izobražuješ. Če se ne vidiš v tem poklicu, ti svetujem, da raziščeš druge možnosti – za študij veterine je vpisni pogoj splošna matura, kar pomeni, da lahko končaš trenutno šolo in nato vpišeš maturitetni tečaj, ki traja eno šolsko leto ali da se prepišeš na gimnazijo.
Pri preusmeritvi v gimnazijo moraš najprej kontaktirati svetovalno delavko na tisti šoli. Povej ji o svojih ciljih in namerah ter jo vprašaj, ali imajo prosta mesta za prenos in kakšne so možnosti za preusmeritev. Če imajo prosto mesto, se je smiselno preusmeriti čim prej, saj bi imela za nadoknaditi le del predmetov iz prvega konferenčnega obdobja.
Če si resnično želiš postati veterinarka za male živali, raziskuj različne možnosti in se posvetuj s starši, učitelji ter svetovalci. Svetujem ti tudi, da se pred končno odločitvijo pogovoriš s kakšnim veterinarjem, ki ti bo na podlagi lastnih izkušenj lahko opisal svoje delo. Študij veterine traja 6 let. Več informacij o študiju najdeš na povezavi: https://www.vf.uni-lj.si/izobrazevanje/dodiplomski-studij . V času študija pridobiš z vseh področjih dela veterinarja – ožje področje dela se izbere šele v 6. letniku.
Želim ti vse dobro. Če boš imela še kakšno vprašanje, pa le še piši.
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike