Nekaj dni nazaj sem sanjal da mi je sošolka napisala na snapchat da sem ji všeč. Napisal sem ji da mi je tudi ona simpatična. V resnici sva v dobrih odnosih. Kaj to pomeni?
Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Dragi Gal!
Pišeš o svojih sanjah, da sta si s sošolko na snapchatu pisala, da sta si všeč in sprašuješ, kaj to pomeni.
Najprej naj na kratko povzamem informacijo o različnih izvorih sanj. Na splošno lahko navedemo naslednje vzroke sanj:
1. Vzrok sanj je lahko v nadaljevanju dnevne duševne dejavnosti, interesov in želja, zato človek pogosto sanja o tem, kar je prejšnji dan doživel ali o čemer je prejšnje dneve premišljeval.
2. Vzrok sanj je lahko tudi spomin; zanimivo je, da segajo sanje tem globlje v preteklost, čim globlje je spanje.
3. Pogosti vzroki sanj so fiziološki dražljaji . Če ima npr. človek mrzle noge, lahko sanja, da plava; če leži na roki, tako da ovira kroženje krvi, lahko sanja, da ga nekdo preganja, a ne more zbežati, ker je privezan ipd. Znane so npr. mučne sanje (boji z divjimi zvermi, s strahotnimi prividi ipd.).
4. Posebni vzroki sanj so budilni dražljaji (npr. budilka, ropot, govorjenje), ki so večkrat združeni z nasprotno željo, da bi ne bilo treba vstati.
5. Pogosto sanja človek o tem, kar si želi, da bi se zgodilo. Freudu so npr. sploh vsake sanje izpolnjevanje (podzavestnih) želja.
Kot torej vidiš, človek med drugimi vzroki pogosto sanja o tem, kar si (zavestno ali podzavestno) želi, da bi se zgodilo, oziroma o tistem, o čemer pogosto čez dan razmišlja, sanjari, si želi.
Tvoje sanje kažejo na to, da ti je ta sošolka, o kateri si sanjal, dejansko všeč, da na to večkrat pomisliš in da si želiš, da bi bilo to čustvo obojestransko, vzajemno, da bi bil torej tudi ti njej všeč. Ker ji pa tega, da ti je všeč, še nisi pokazal oziroma povedal, si to storil v sanjah.
Brane But, univ. dipl. psiholog