Zdravo,
Zanima me glede sanj. Zadnjih nekaj dni imam grozno čudne sanje, kjer se vedno nekaj groznega zgodi. Ali nekdo bližnji umre, ali jaz umrem ali pa celo jaz nekoga hudo poškodujem in imam vedno občutek, da si uničim celotno življenje zaradi tega. Res me nekako zanima zakaj se mi to dogaja in kaj to pomeni. Res je, da imam trenutno kar stresno obdobje in zaradi faksa in tudi drugih osebnih stvari, ki mi predstavljajo precej negativen stres.
Hvala za kakršnokoli pomoč.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen!
Najprej bi se ti rada zahvalila, da si nam zaupal svojo težavo. Če prav razumem, te bremeni, da imaš zadnje čase zelo neprijetne sanje in te zanima, zakaj do tega pride.
Rada bi te opomnila, da v tem nisi sam. Mnogo ljudi se sooča s tovrstnimi sanjami, vendar o tem morda ne spregovorijo ravno pogosto. Sanje pogosto odražajo naše notranje strahove, skrbi in čustva. Kot si tudi sam omenil, stres lahko še dodatno podkrepi neprijetne sanje. Pomembno se je zavedati, da sanje nikakor niso preslikava realnosti.
Predlagam ti, da poskusiš najti nek konstruktiven način za spoprijemanje s stresom. To je lahko na primer pogovor z nekom od bližnjih, ki ti je v podporo, telesna aktivnost, lahko pa poskusiš posvetiti več časa dejavnostim, ki ti prinašajo veselje.
Ker si omenil, da ti tudi faks povzroča stres, bi ti morda koristilo, da vnaprej načrtuješ, kako boš upravljal s časom in da si poskušaš zastaviti čim bolj realne akademske cilje, torej ne previsoke in ne prenizke. Pomembno je, da najdeš kombinacijo tehnik spoprijemanja s stresom, ki najbolje delujejo zate. Vsak posameznik je edinstven, zato poskusi različne pristope, da ugotoviš, kateri ti najbolj ustreza.
Iskreno upam, da boš kmalu razrešil težavo z neprijetnimi sanjami in te lepo pozdravljam,
Martina Bošnjaković, psihologinja (UNI)