Pozdravljeni!
Stara sem 20 let in do sedaj še nisem imela fanta. Vedno ko mi je kdo všeč se mi zgodi, da obratno ne velja zanj. Ko poskušam pristopiti do fanta, imam vedno občutek, da sem nezanimiva in da so vse ostale punce okrog veliko boljše. Vem, da je moja velika težava sramežljivost in nizka samozavest, ampak res težko premagam to. Nikoli se še nisem počutila vredno ljubezni, ampak si tega res zelo želim. Vedno se mi zgodi zavrnitev, in vedno znova me močno zaboli. Sprijaznila sem se že, da bom mogoče samska za vedno. Ne vem več, kaj naj naredim. Ne vem, ali sem res tako grda, da nisem nobenemu fantu všeč in nikoli ne pritegnem pozornosti. Hodim na veliko družabnih dogodkov in zabav, pa se mi sreča še ni nasmehnila in tudi bolj slabo kaže. Neizmerno si želim, da bi dobila fanta, sploh zdaj ko vedno bolj čutim pritisk družbe, ker so večinoma moji sovrstniki že imeli izkušnje v ljubezni. Počutim se res slabo. Glede tega doma ne čutim podpore. Starša mi govorita, da bo vse ob pravem času, ampak me takšni nasveti ne potolažijo, sploh ko vsak dan opazujem pare, kako so srečni in uživajo skupaj. Vem, da to ni najbolj pomembna tema, ampak sem res rabila to dati iz sebe, ker se ne morem več znebiti teh občutkov, ki me uničujejo od znotraj. Prosim, rabim nasvet, kako naj se spoprijemam s tem.
Hvala in lep pozdrav
Sa
Samski
Heej! Tvoje sporočilo me je res ganilo. Nisi edina, saj me sramežljivost še vedno spremlja, čeprav sem star že 21 let.
Najboljši način za premagovanje sramežljivosti je, da se osredotočiš na sebe. Ukvarjaj se s hobiji, ki te veselijo, poslušaš podcaste o osebni rasti in morda celo poiščeš pomoč terapevta. Ne pozabi, da prava ljubezen pride sčasoma, zato se ne osredotočaj preveč na iskanje partnerja, ampak se posveti najprej sebi. Ne obupaj, verjamem vate!
Vem, da je zunaj veliko čudovitih fantov, ki bi te radi spoznali (in ja, med njimi sem tudi jaz!). Če si želiš pogovora ali druženja, mi brez oklevanja javi.
Upam, da ti bo to v pomoč!
Uredništvo
Lina Buršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
čutim tvojo stisko. Meniš, da si neprivlačna in nezanimiva ter zato doživljaš zavrnitev s strani tistih, ki so ti všeč. Praviš tudi, da tolažbam s strani drugih ne verjameš. Tudi to, ko se primerjaš s sovrstniki in sovrstnicami, ki navzven delujejo srečni s svojimi partnerji ali partnericami ali pa drugimi puncami, za katere misliš, da so boljše od tebe, verjamem, da ne vzbuja prijetnih čustev. Pomembno se mi zdi, da si ta čustva in misli, ki jih spremljajo, prepoznala.
Verjamem, da je biti samski v svojih zgodnjih dvajsetih tudi poseben izziv in da se zdi, da bo večno tako. Vendar pa tudi ta ‘samskost’ prinese veliko možnosti. Naj pa te tvoja samskost ne definira, saj si veliko več kot samo to. In prav zaradi vsega, kar nosiš v sebi, si vredna ljubezni. Ne pozabi, da sta za odnos potrebni (vsaj) dve osebi, prav tako pa je potrebno tudi veliko poguma, da se odnos razvije, in vztrajnosti, kompromisov in še veliko več, da odnosi vzdržijo in se razvijajo. Ko vstopiš v odnos z nekom je pomembno, da si obe osebi to želita in sta pripravljeni na vse, kar odnosi prinesejo. Na tem mestu se lahko vprašaš še, kaj pa si ti sama želiš? Kakšen odnos si želiš? Česa si v odnosu ne želiš? Ta razmislek ti je lahko v pomoč pri navigiranju med odnosi - romantičnimi, prijateljskimi ali drugimi.
Pomembno se mi zdi, da se vključuješ v socialne situacije, se na tak način izpostavljaš, se družiš in spoznavaš nove ljudi. Vse to so priložnosti, z njimi pa tudi pridobivaš nove izkušnje. Seveda pa so odnosi kompleksni. Potrebno je veliko poguma in pripravljenosti za oblikovanje odnosa, da se ti razvijejo. Prav vsak odnos pa s seboj prinaša tudi verjetnost za razočaranje(a). Bolečina zavrnitve je zares neprijetna. V takšnih trenutkih si dovoli čutiti to, kar čutiš. Zavrnitev poskusi sprejeti na način, da se ne kriviš zanjo. Zavrnitev ne pove veliko o tebi, ampak nanjo vpliva veliko dejavnikov, prav tako pa je to odločitev druge osebe, morda zaradi najrazličnejših razlogov, o katerih lahko le domnevamo, v kolikor nam zanjo ne povedo.
Meniš, da nisi zanimiva in v primerjavi s preostalimi dekleti tudi ‘manj’. Razmisliš lahko, kaj pa so tvoja močna področja, kaj te veseli, kaj so tvoje strasti in o čem bi lahko veliko govorila. Prav vsak izmed nas je v svojem bistvu zanimiv, saj noben ni enak drugemu. Sprejmi svojo edinstvenost. Občutki manjvrednosti nas lahko prevzamejo, vendar se lahko v takšnih trenutkih ustavimo, sprejmemo občutke in se spomnimo na tisto, kar nas dela unikatne.
Ne samo, da si to vprašanje oziroma zapis poslala na portal, upam, da imaš ob sebi tudi koga, ki mu lahko svoje doživljanje zaupaš. Poiščeš lahko oporo in preživljaš čas z bližnjimi. Tolažbe poskusi sprejeti. Postaviš se lahko tudi v vlogo tebi drage osebe - kako bi se počutila in kaj bi ji rekla, če bi prebrala oziroma slišala tvoj zapis? Kaj bi si ti želela slišati od drugih?
Ne pozabi, prav z vsako izkušnjo dobiš priložnost, da raziskuješ sebe, izveš nekaj novega o sebi in drugih, se soočaš s celo paleto čustev, ki so del našega vsakdana.
Srečno,
Lina Buršič, dipl. psihologinja (un)
Sa
Samska
Hej,
Najprej hvala za nasvet. Bom upoštevala in verjamem da mi bo v pomoč:)
Če si za bi se spoznala? Imaš instagram ali katero drugo socialno omrežje?
Lep pozdrav!
Sa
Samski
Hej samska,
Ni problema, z veseljem sem ti pomagal. Vesel sem, da so ti bili moji nasveti v pomoč.
/osebni podatki izbrisani v uredništvu/
Vse dobro
Ne
Ne izbrišite osebnih podatkov
Vsebina je skrita.
Uredništvo
Pozdravljen.
Spletna svetovalnica #Tosemjaz je namenjena težavam v odraščanju mladostnikov.
Razumemo situacijo, a žal podatkov uporabnikov ne smemo objavljati.
Lahko nam pišeš na tosemjaz@nijz.si, če boš imel v zvezi s tem še kakšno vprašanje.
Prijazen pozdrav iz uredništva.