Kako si izpoljšati samozavest in samopodobo? Ali so kaksni videi, ali kaksne naloge ki jih lahko pocnem da bi to izboljsal?
imam veliko problemov s tem in posledicno vpliva na druge aspekte mojega zivljenja. Pac tezje sklepam prijateljstva, v zvezi sploh se nikoli nisem bil...
• Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Zdravo Samo!
Želiš si torej izboljšati svojo samopodobo in samozavest, saj meniš, da negativno vpliva na tvoje življenje in blagostanje. Najprej hvala, da si nam izkazal zaupanje in nam pisal, z veseljem ti bom skušal pomagati!
Najprej naj ti povem dobro novico da je izboljšanje samopodobe nekaj, kar je mogoče storiti in lahko ti ponudimo točno to, za kar si nas prosil. Kolegice in kolegi na #To sem jaz so namreč pripravili različne aktivnosti, ki jim lahko slediš korak za korakom, ki ti pomagajo pri doseganju boljše samopodobe. Samozavest in samopodoba gresta z roko v roki - če boš delal na svoji samopodobi, bo tudi tvoja samozavest posatala bistveno boljša.
Aktivnosti, ki sem ti jih omenil, lahko najdeš na tejle povezavi. Gre za "10 korakov do boljše samopodobe". Spodaj imaš povezave do vsakega posamičnega koraka. Zapomni si: šlo bo za proces, ki lahko traja nekaj časa - sprememba se ne bo zgodila z danes na jutri. Za začetek lahko prebereš, kako izgledajo koraki, nato pa se lotiš vsakega posebej. Vsakega skušaj predelati temeljito in v času, ki ti ustreza, nikar ne hiti. Ko boš predelal posamezen korak, skušaj naučeno uporabiti v resničnem življenju.
Prilagam ti tudi povezavo do priročnika "Kaj lahko naredim, da mi bo lažje", kjer imaš navedene različne veščine za vsak dan, če boš kdaj v stiski - vključno s QR kodami in povezavami do zvočnih posnetkov in vsebin na spletu.
Želim ti vso srečo in verjamem, da ti bo uspelo! Če pa boš na poti do boljše samopodobe potreboval našo pomoč ali pa boš imel kakšno vprašanje, pa nam brez zadržkov še piši.
Patrik Senica, mag. psihologije
• Sa
Samo
Sem prebral te korake, ampak se opravičujem, malo so neuporabni. Če je meni težko dobiti prijatelje, ker imam nizko samopodobo, je težko izvesti korak imej prijatelje. Veliko jih je oremalo natančnih, imej pozitivne misli, pač lahko je to reči, to delam že nevem koliko let, pa pač ja saj je boljše ampak še vseeno mi to ne izboljša samopodobe. Razumem da ni izi to spremeniti in ni čudežne palčke ampak vseeno
• Uredništvo
Patrik Senica
Odgovor svetovalca:
Zdravo še enkrat!
Vesel sem, da si se odzval mojemu odgovoru. V resnici te razumem, saj bi si tudi jaz želel slišati nasvet v obliki "Naredi točno tole in tvoje težave bodo rešene." Psihologi in drugi strokovnjaki smo tu nekako zato, da te na tvoji poti podpremo, spodbujamo in ti damo usmeritve - se pravi da moraš biti v veliki meri aktiven sam, mi pa te nadobudno spremljamo in ti pri tem pomagamo.
Ker sem vseeno zaznal (in prosim popravi me, če sem razumel narobe), da je bistvo tvojih težav sklepanje prijateljstev, navezovanje stikov, vstop v razmerje, ti lahko dam malo bolj konkreten nasvet: Včasih je potrebno, da naredimo velik korak iz svoje cone udobja. Mogoče si že slišal za angleški izraz "exposure therapy", se pravi terapija izpostavljanja. Včasih se je torej potrebno prisiliti, da naredimo nekaj, kar nam ni preveč všeč ali se ob tem počutimo neprijetno. Če ti predstavim primer: poznam kolega, ki je imel socialno anksioznost in se je počutil neprijetno ob pogovarjanju z drugimi ljudmi, začenjanju pogovorov in celo javljanju na telefon. Kar je storil je, da si je našel študentsko delo, kjer je moral početi vse to.
Obstaja še veliko drugih načinov in področij kjer lahko naredimo podobne izstope iz cone udobja. Lahko se začneš ukvarjati z nekim hobijem, kjer moraš biti v družbi drugih ali pa greš na tečaj npr. jezika, kjer si moraš dovoliti, da spregovoriš pred drugimi in delaš napake.
Vesel sem, da si odpisal in da sva tudi nekako zožala tvojo problematiko na bolj specifično področje. Vem, da je področij, kjer imaš težave lahko še več in če bi te karkoli zanimalo še glede česarkoli drugega, kar piši - z veseljem ti bom odgovoril :).
Patrik Senica, mag. psihologije