Kako zares postati samozavesten?? In kako se ne brigati za mnenja drugih? Jaz osebno sem po naravi empat in mi skoraj vsak mali komentar pride do živega in mi pokvari dan. Torej, kako postati bolj osebnostno močen?
Hvala že vnaprej!!
Uredništvo
Nika Verbič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Pišeš, da si želiš biti bolj samozavestna in želiš najti načine, kako postati bolj osebnostno močna ter da se te komentarji drugih ne bi dotaknili v tolikšni meri, kot se te dotaknejo sedaj. Glede na opisano ti bom s svojim odgovorom skušala pomagati po svojih najboljših močeh, naj pa te že na začetku pomirim, da se veliko ljudi srečuje s podobnimi »težavami«, tako da vedi, da nisi sama v tem.
Najprej bi ti rada povedala, da se samozavest res največkrat označuje kot osebnostno lastnost človeka, s katero se rodimo, torej eni jo imajo več, drugi manj…a to ne pomeni, da je ne moremo pridobiti skozi odraščanje. Ravno obratno, lahko jo razvijamo in krepimo!:) Pri tem pa moraš vedeti, da gre za dolgotrajen proces oz. za delo na sebi in da spremembe žal ne bodo vidne čez noč. Prav tako gre za to, da kolikor je različnih ljudi, toliko je različnih samozavestnih ljudi. Ljudje smo si namreč med seboj zelo različni in ta raznolikost se kaže tudi na tem področju samozavesti in samopodobe – pomembno je, da se na tej poti »dela na sebi« ne primerjamo z drugimi, saj vsak živi svojo zgodbo in z različnim tempom stopamo po svetu. Pomembno se mi zdi poudariti tudi to, da pri teh stvareh ne iščemo nekega ideala – v smislu, da bomo postali najbolj samozavestni, dovolj je, če delamo »baby steps« proti temu, da bomo bolj verjeli vase in da bomo v našem vsakodnevnem življenju bolj suvereni. Samozavest in osebnostna čvrstost sta torej lastnosti, ki ju pridobimo oz. izoblikujemo z leti ter raznolikimi življenjskimi izkušnjami, tako da ne bodi tako stroga do sebe, imaš še veliko časa, da delaš na tem in verjamem, da ti bo uspelo!:)
Kar ti lahko pomaga pri razvijanju samozavesti je predvsem pozitivno razmišljanje o sebi – prvi korak je torej, da sprejmeš sebe takšno, kot si in da se zavedaš, da imamo vsi možnosti za napredek. Torej to, da imaš težavo s samozavestjo sploh ni tako nenavadno in redko. Vabim te, da se skušaš opisati na način kot bi to storila za svoje prijatelje – torej, da se skušaš predstaviti v najboljši luči. Pri tem imej v mislih svoja močna področja in lastnosti. S tem boš odkrila svoje pozitivne plati ter svoja močna področja, prav tako pa se bo dvignila tudi tvoja lastna vrednost. To si lahko nato ponoviš večkrat na dan in ko boš začela v to verjeti, se bo postopoma dvignila tudi tvoja samozavest. Kot drugo je pomembno, da sprejmeš ovire oz. neprijetnosti ter da si daš »odpustke« - na začetku boš najverjetneje imela občutek, da se nikamor ne premikaš, a v takšnih trenutkih ti lahko pomaga pozitiven samogovor oz. uporaba afirmacij. Gre za trditve, ki jih vsakodnevno zavestno ponavljaš, da okrepiš svoje pozitivno razmišljanje o sebi in samozavest, npr.: »Uspelo mi bo; Verjamem vase; Delam na tem, da postanem najboljša verzija sebe; Zmorem premagati vse izzive, ki mi pridejo naproti; Sprejemam se točno takšno, kot sem; Zaupam si«. Pomembno je tudi, da proslaviš uspehe – bodi ponosna na vse, tako majhne, kot tudi velike korake. Pravijo tudi, da nam pri tem, da delujemo bolj samozavestno, lahko pomaga tudi pokončna drža (ramena nazaj, glava gor)– poskusi, morda bo pomagalo:).
Včasih je tudi tako, da nekateri samo delujejo samozavestni, a mi ne moremo vedeti, kaj je za tem – morda oseba le tako deluje, a se ne počuti tako. Pri tem ti lahko pomaga tudi misel »fake it till you make it« - gre za podobno stvar kot prej za afirmacije. Če boš v svojem vsakdanu skušala delovati samozavestno (četudi se ne boš tako počutila), bodo tvoji možgani počasi začeli temu tudi verjeti in posledično boš tudi sama imela občutek, da si bolj samozavestna.
Pri empatiji pa je tako – meni se zdi, da je to tvoje močno področje in, v današnjem času, predvsem prednost, ki ti pomaga pri vzpostavljanju in ohranjanju pristnih odnosov. Glede drugih pa se boš s časoma naučila, da res ni pomembno, kaj si drugi mislijo. Oni so oni, ti si pa ti in imaš svoje življenje ter svoje kvalitete. Verjamem, da se te veliko stvari dotakne, zato skušaj te komentarje vzeti ne tako osebno – vem, ni lahko – a imej v mislih, da so tudi oni samo ljudje in da morda s komentarji sploh ne mislijo kaj slabega. Boš videla, da bo vse to prišlo s časom in z izkušnjami. Ogromen korak si že naredila in to je, da se tega zavedaš in da si pripravljena delati na tem!:)
A kot sem omenila, gre za dolgotrajen proces, tako da je pomembno, da si pri tem vztrajna, strpna in ne preveč stroga do sebe. Pomembno pa je, da se zavedaš tega, da imaš v sebi to moč, da lahko narediš pozitivne spremembe.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom vsaj malo pomagala, če pa imaš morda še kakšno vprašanje, se lahko ponovno obrneš name.
Lepo bodi in vse dobro ti želim,
Nika Verbič, dipl. psihologinja (un)