Tezave imam s samozavestjo. Tezko se pogovorajam z ljudmi okoli sebe tudi ljudmi ki jih poznam ze dalj casa. Nevem kako naj to spremenim. Mi lahko pomagas
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Pišeš, da se soočaš s težavami pri samozavesti in komunikaciji z ljudmi okoli sebe. Razumem, da ti to prinaša občutke negotovosti in frustracije. Rada bi ti povedala, da lahko delaš na izboljšanju svoje samozavesti in komunikacijskih veščin. Poskusi se osredotočiti na svoje pozitivne lastnosti, dosežke in vrednost, ki jo prinašaš v odnosih. Morda lahko poskusiš z zapisovanjem stvari. Vsako jutro lahko na primer napišeš 5 stvari za katere si hvaležna, 5 stvari, ki so ti všeč na sebi in 5 stvari, ki jih želiš izpolniti v tem dnevu. Prav tako lahko poskusiš s pozitivnimi afirmacijami. To so trditve, ki jih zavestno ponavljaš, da si okrepiš pozitivno razmišljanje in samozavest ter premagaš negativne misli o sebi. Tukaj je nekaj primerov pozitivnih afirmacij, ki jih lahko poskusiš: “Vredna sem ljubezni, spoštovanja in sreče. Vsak dan postajam boljša verzija sebe. Zmorem premagati vse izzive, ki mi pridejo naproti. Ljubim in sprejemam se takšno, kot sem.” Pomembno je, da afirmacije izgovarjaš z vero vanje, da resnično začutiš pozitivne trditve in jih sprejemaš kot resnične.
Če pa se ti zdi, da bi sama težko razrešila svoje težave s samozavestjo, lahko razmisliš o iskanju podpore pri prijateljih, družini ali terapevtu, ki ti lahko pomagajo pri razvijanju veščin in razreševanju težav s samozavestjo. Pomembno je, da se zavedaš, da lahko narediš pozitivne spremembe in da nič ni narobe s tem, da iščeš pomoč, ko jo potrebuješ. Moraš pa razumeti, da je izboljšanje samozavesti proces, ki traja dlje časa in ne gre za instantno rešitev, zato je pomembno, da si vztrajna in strpna ter z delom na sebi pripomoreš k dvigu svoje samozavesti.
Upam, da ti bo moj odgovor v pomoč.
Lep pozdrav,
Urška Ruter, dipl. psih. (UN)