Zdravo.
sem 20-letna študentka.
Imam zelo nizko samopodobo in samozavest, saj se ne morem sama odločiti o kateri koli stvareh. Zaradi te svoje neodločnosti, se potem počutim slabo, zniža se mi zaupanje vase in svoje sposobnosti. Imam fanta, kateri je odločen ter samozavesten. Opazujem ga, ko se zna sam postaviti zase. To mi je všeč. Jaz sem pa taka oseba, ki bom vedno najprej poskrbela za druge, kot zase. Najprej bom vedno ugodila drugim, tudi če mi ni najbolj povšeči, in potemtakem sem jaz na slabšem položaju. Zanima me, če imate mogoče kakšno mnenje ali idejo oziroma nasvet, kako se postaviti zase ter biti na svoja dejanja ponosna.Najlepša hvala za vaš odgovor.
lp
Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
res, pomanjkanje samozavesti zelo vpliva na kvaliteto življenja. Da bi ti lahko dala kakšen konkreten nasvet, bi morala vedeti bistveno več, kot pa si napisala v tvojem vprašanju.
Zato bo moj odgovor zelo splošen.
Za pomankanje samozavesti je odgovorno veliko dejavnikov: izkušnje iz otroštva, negativne izkušnje iz šole in odnosov med sovrstniki, nenehno primerjanje z drugimi, itd.
Ker ne poznam nič od tega, ti lahko napišem samo tole. Zavedaj se, da si enkratno in neponovljivo bitje. Takšne kot si ti, ni bilo, je ni in je ne bo. Tvoja kvaliteta je, kolikor si pač napisala, da pomagaš drugim. Morda boš v tej smeri tudi opravljala poklic v katerem bo prišla ta tvoja kvaliteta na dan. Nikar se ne primerjaj z drugimi. So slabši od tebe, so boljši, so manj lepi, so bolj lepi, so bolj premožni, so manj premožni. Edina s katero se lahko primerjaš si ti. Danes si boljša kot včeraj in jutri boš boljša kot danes. Poskusi vsako nalogo, ki si si jo zadala, izpeljati do konca. Vsak dan posebej. Naloži si takšne naloge, ali pa zgolj eno, ki si jo sposobno uresničiti.
Vso pravico imaš biti v življenju vesela in srečna. Toda to ne pride samo od sebe. Vsak dan od našega rojstva do današnjega dne je darilo. Toplo ti priporočam knjigo Elisabeth Lukas Na sledi veselju. V življenju imamo vedno dve možnosti. Slabo in dobro. Za katero se bomo odločili pa smo sami odgovorni. Je pa res, da ti dve možnosti nista popolnoma enakovredni. Slaba nas kar nekako potegne vase in ji sledimo. Za dobro pa se je treba bolj potruditi. Se pa obrestuje. Nobena stvar ni popolnoma črna ali bela. Pomembno je, da iščemo dobro in lepo. In tisto, kar iščemo tudi najdemo. Najdi v sebi tisto lepo in dobro in to neguj. Vsak dan, vsak trenutek. In vedi: nihče ni popoln. Vsak pa lahko razvija tisto pozitivno, ki je v njem. Vsak trenutek, vsak dan. In tvoja samozavest bo rasla.
Prav prisrčno te pozdravljam in želim vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja