Želim si postati bolj samozavestna..
Nikoli nisem bila dovolj samozavestna. vedno ko me kdo ki ga ne poznam (oz. Se z njim ne "družim") kaj vpraša nevem kaj naj rečem. Tudi če vem kaj želim povedati me nekaj ustavlja in ne moram povedati. Kdaj mi je tudi težko kaj povedati staršem, saj me nekaj ustavlja in mi "govori" da naj raje ne povem. Tudi v šoli se mi je težko izraziti pred razredom, zato so mi včasih vsi govorili da sem tiha in me spraševali zakaj nič ne rečem. Še posebej pred govornim nastopom. Tudi če se učim in besedilo znam na pamet, me trema "prevzame" in pozabim na besedilo.
Moje sanje so vedno bile postati igralka ampak edini problem je to, da nisem samozavestna in da mi zato mojih sanj me bo uspelo uresničiti. In da bodo moje sanje šle v nič. Razmišljala sem o igralski šoli (kot interesna dejavnost po šoli) ampak ne vem če sem že pripravljena na to.
Prosim za nasvete o tem kako postati bolj samozavestna in če naj se udeležim igralske šole..
Hvala za vaš odgovor
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Pišeš, da si želiš postati bolj samozavestna. Tvoja nizka samozavest se kaže v tem, da težje komuniciraš z ljudmi, ki jih ne poznaš dobro, včasih pa tudi s svojimi najbližjimi. Težko se izraziš pred razredom, posebej pri govornih nastopih. V takšnih situacijah imaš tremo, ki te tako prevzame, da pozabiš, kaj želiš povedati. Ker si želiš postati igralka, imaš še večjo željo zmanjšati oz. odpraviti to svojo težavo.
Pot do boljše samopodobe po navadi poteka v več korakih, ki si jih lahko natančno ogledaš v teh člankih na naši spletni strani. Za doseganje boljše samopodobe je pomembno, da si ne postavljaš prevelikih ciljev oz. od sebe ne pričakuješ nemogočih stvari. Spremembe, kakršne si želiš, zahtevajo svoj čas in trud, zato je lažje, če si končni cilj razdeliš na manjše vmesne cilje oz. korake v želeno smer. Če je tvoj cilj, da bi se zmogla sproščeno pogovarjati z drugimi in jim povedati, kar imaš v mislih, lahko poskusiš to najprej vaditi z nekom, ki ti je precej blizu, vendar ne povsem domač. Če ti uspe izpeljati pogovor s to osebo, ne da bi te pri tem ustavljali dvomi in negotovost, lahko naslednjič poskusiš enako storiti z osebo, ki je manj blizu, in tako naprej. Na ta način boš postopoma pridobila vedno več pozitivnih izkušenj s komunikacijo z drugimi, posledično pa boš bolj zaupala vase in lažje izrazila svoje misli tudi pred večjimi skupinami ljudi (npr. pred celim razredom). Gre za tehniko postopnega izpostavljanja, o kateri si lahko prebereš tu, na povezavi pa najdeš tudi delovni list, ki ti je lahko v pomoč pri doseganju tvojega cilja.
Tvoja druga velika želja pa je postati igralka. Zdi se mi super, da si to močno želiš, saj si zaradi tega verjetno pripravljena vložiti trud v doseganje tega cilja. Hkrati pa se mi zdi super ideja, da se udeležiš igralske šole, saj ti tudi to lahko pomaga pri premagovanju negotovosti vase. Ukvarjanje z dejavnostmi, ki nas veselijo, je že samo po sebi odličen način pridobivanja samozavesti. Dejavnost, kot je obiskovanje igralske šole, pa je še posebej koristna, saj te na nek način prisili, da se izpostaviš in premaguješ svoje meje. Sama menim, da ti ni potrebno čakati, da boš na to pripravljena, saj je zelo verjetno, da se nikoli ne boš počutila popolnoma pripravljeno. Najbolje se mi zdi, da zbereš pogum in se v igralsko šolo vpišeš čim prej, če imaš to možnost. Veščine, ki jih boš tam pridobila, ti bodo gotovo v pomoč tudi pri premagovanju treme pri pogovorih z neznanci in govornih nastopih. Seveda lahko pričakuješ, da ti bo obiskovanje igralske šole sprva neprijetno in težko, vendar verjamem, da ti ta izkušnja lahko zelo koristi. Poleg tega pa le na ta način lahko izveš, ali si primerna za poklic igralke ali ne.
Želim ti veliko poguma in držim pesti, da ti uspe uresničiti svoje želje!
Anja Rakovec, mag. psihologije