Oj
nvm zakj ampak ni vazno koliko pojem vedno sem tako sum in imam res nizko samozavest. Zdaj sicer delam workout in malo bols zgledam ampak vseen se samozavest ni nic spremenila
bom vedno tako nesamozavesten?
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen, Ziu!
Praviš, da imaš nizko samopodobo zaradi svojega telesa, saj ostajaš suh, ne glede na to, kaj poješ. Čeprav se je tvoja postava spremenila, odkar telovadiš, vseeno ostajaš nesamozavesten. Potrebno se je zavedati, da si trenutno v obdobju, ko se tvoje telo hitro in opazno spreminja. Zato je pričakovano, da si trenutno nisi najbolj všeč, tako kot si verjetno ni všeč večina fantov in deklet tvoje starosti. To ne pomeni, da si nikoli ne boš všeč in boš vedno nesamozavesten. Ko se bo tvoj telesni in duševni razvoj čez nekaj let upočasnil, se bo ustalila tudi tvoja samopodoba in boš bolj zadovoljen s seboj. To se zgodi pri veliki večini mladostnikov, ko preidejo v odraslost.
To, da telovadiš in skrbiš za svoje telo, se mi zdi super. Verjamem, da se bo tudi tvoja telesna samopodoba sčasoma dvignila, ko boš opažal, da tvoje telo zmore vedno več. Svetujem pa ti, da se ne osredotočaš samo ali predvsem na izgled svojega telesa, ampak bolj na to, kaj vse zmore. Poskusi si vsak dan vzeti en trenutek in se spomniti, kaj vse lahko počneš s svojim telesom: hodiš, tečeš, telovadiš, plešeš itd. Osredotoči se na čutne užitke in na vse pozitivno, kar ti telo nudi. Ko gledaš svoje telo, pa se poskusi osredotočiti na pozitivne spremembe in ne na to, kaj vse te na njem še vedno moti. Zastavi si dosegljive cilje glede svojega videza. Upoštevaj, da na mnoge dejavnike (npr. konstitucijo, način shranjevanja maščob in druge genetske dejavnike) ne moreš vplivati. Lahko pa vplivaš na to, kako skrbiš za svoje telo - poleg telovadbe poskrbi tudi za uravnoteženo prehrano in dovolj spanca.
Rada bi te spomnila še na to, da je telesna samopodoba samo en vidik celotne samopodobe osebe. Pomembni so tudi drugi vidiki, npr. družbena samopodoba (kako dobro se počutimo v odnosih z drugimi), osebnostna oz. čustvena samopodoba (kako dobro se počutimo glede svojih osebnostnih značilnosti, tega, kakšni smo kot osebe) in operativna samopodoba (kako uspešni se počutimo v šoli, službi, hobijih in drugih aktivnostih). Vsi ti vidiki so med seboj povezani in vplivajo drug na drugega. To pomeni, da lahko primanjkljaj na enem področju (npr. če se ne počutimo samozavestne glede svojega videza) nadomestimo z uspehi na drugih področjih (npr. s tem, da smo uspešni v odnosih, v šoli, da nas imajo drugi radi). Potrebno je graditi na vseh delih samopodobe, saj se le ta način naša celotna samopodoba in samozavest lahko izboljšata.
Upam, da ti je odgovor koristil. Želim, da se zavedaš, da si točno takšen, kot si, super in neponovljiv. Verjemi vase in se večkrat spomni vseh svojih dobrih lastnosti ter močnih točk.
Srečno,
Anja Rakovec, mag. psihologije