Živjo sem tina rada bi vprasala ce bi mi lahko povedali ali je samotadooljevanje dobro ali slabo ne vem tocno pac ucasih  gledam sex
v ksnmu film npr .nem sexeducasion in mi pride gor in pol se pac drgnem ob pouster sam to ne deluje vec zato me zanima ce mi bi povedal se za kaksno drugo obcijo pac tk ne vem no .Nimam se fanta sm pa v enga v soli in  se mi tdi da on ni vame pac se dve al ti sosolke so vanga pa nem ce mam kej moznosti za na valeto zanima pa me tut kdaj npr ce dobim fanta in bova skupi 3 leta al neki tazga pa se bova mela rada pac a lah sexaš  pr 13 ker od  moje prjatlce sestricna je seksala pr 13 in nem ce je to uredu  kako sploh sexsat in pa nevem kako pridt do orgazma na vec nacinov nebi pa uporablala banane al pa  kej tazga hvala za nasvete upam da mi odpisete
lp tina
• Uredništvo
Eva Štrukelj

Odgovor svetovalke:
Živijo, Tina.
Najprej hvala za tvoje sporočilo in za tvoja vprašanja. To, kar omenjaš, so povsem normalne stvari, o kateri razmišljajo številni tvoji vrstniki. Samozadovoljevanje je normalno in zdravo. Lahko ti pomaga bolje spoznati telo in ugotoviti, kaj ti je všeč in kaj ne, kar ti bo prišlo prav, ko se boš v prihodnosti odločila za spolne odnose. Če samozadovoljevanje s časom postane manj zanimivo ali ne deluje več tako kot prej, ni nič narobe. Povsem naravno je, da se telo počasi privadi na določene načine samozadovoljevanja in se prične manj odzivati. Poleg tega pa se naše doživljanje spolnih uživtkov ves čas spreminja. Zato ti predlagam, da nadaljuješ z raziskovanjem in sproti ugotavljaš, kaj ti ustreza. Eksperimentiraš lahko z ustvarjanjem različnih vzdušij, z različnimi pritiski, gibi in položaji, pripomočki in pa s svojo domišljijo. Vodilo pri tem pa naj ti bo, da se ob raziskovanju počutiš dobro in sproščeno.
Čeprav se zdi spolni odnos naslednji logični korak, se je treba zavedati, da je odločitev za spolni odnos velika in da ta zahteva zrelost. V Sloveniji obstaja zakon, ki omejuje spolne odnose na osebe starejše od 15 let, sicer pa ni pravila, ki bi določal, pri kateri starosti bi morali imeti spolne odnose. Prav tako ni določeno, koliko časa moramo biti v zvezi, da smo potem pripravljeni. Te stvari so precej zapletene, zato je treba, preden sprejmemo to odločitev, vsakič dobro premisliti. Kaj pričakuješ od spolnega odnosa? Ali razumeš tveganja, ki jih prinaša? Znaš poskrbeti za ustrezno zaščito? Te je česa strah ali pa imaš glede česa pomisleke? Razmisli, ali se resnično počutiš pripravljena na ta korak in se zavedaj, da je ddločitev za spolni odnos je zelo osebna stvar, zato se glede tega ne primerjaj z drugimi. Najpomembneje je, v da spolne odnose vstopiš, ko si ti pripravljena in z nekom, ki ga spoštuješ in mu zaupaš. Če se počutiš negotovo, je popolnoma v redu počakati. Za prvi spolni odnos nikoli ni prepozno oz. kot pravijo, boljše je počakati, kot obžalovati.
Za konec pa še nekaj besed o omenjenem fantu. Če ti je všeč fant, a nisi prepričana, ali si tudi ti všeč njemu, to ni nič nenavadnega. Najbolje je, da ostaneš prijazna in odprta. Morda boš skozi pogovor ali skupne dejavnosti ugotovila, ali čuti podobno.
V primeru dodatnih vprašanj ti ostajam na voljo, sicer pa ti želim vso srečo in čim več prijetnih izkušenj pri raziskovanju svoje spolnosti.
Lep pozdrav,
Eva Štrukelj, mag. klinične in zdravstvene psihologije in mag. psihoseksologije