Imam problem. Vedno ko se zelim iti ucit oziroma ko se ucim me zacne spodaj rjacrt. Jaz se potem namesto da se ucim samozadovoljujem. To se dogaje ze priblizno 2 leti in jaz nevem kaj naj naredim ker se potem nikoli nic ne nauc. Ali je kaj narobe z mano??
54
54321
vse je ok stabo, pač pejt se učit u npr. kuhno, kjer ne morš tega zraun počet
Uredništvo
Aljaž Bogolin

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen_a,
najprej hvala, da si se oglasil_a in vprašal_a o tem.
To, kar opisuješ, je povsem normalen pojav, še posebej v obdobju mladostništva. Dodatno možgani spolni občutek pogosto povezujejo z občutkom sprostitve. Ko se začneš učiti, si pod stresom ali napet_a, in telo to lahko prepozna kot signal, ki išče sprostitev napetosti. Samozadovoljevanje takrat deluje kot način sproščanja. Torej ni nič "narobe" s tabo, le tvoj način spoprijemanja s stresom je postal navada, ki ti zdaj ovira učenje in koncentracijo.
Ne gre za to, da bi moral_a popolnoma prenehati, ampak da poskusiš razumeti, kaj se dogaja, in postopno zmanjšati to navado.
Lahko poskusiš z nekaj praktičnimi prijemi:
– zamenjaj okolje za učenje, če se da: npr. v knjižnici, dnevni sobi ali kavarni boš imel_a manj dražljajev, ki te povezujejo s to navado;
– postavi si manjše učne cilje (npr. 25 minut učenja, nato 5 minut pavze);
– zmanjšaj dostop do dražljajev, ki te hitro vznemirijo, npr telefon, določene spletne strani;
– dodaj še druge načine sproščanja: kratek sprehod, hladna voda po obrazu, poslušanje glasbe, nekaj počepov, dihalna vaja ali pogovor s kom, ki ti je blizu. Tako postopno naučiš telo, da obstajajo tudi drugi načini, kako se sprostiš.Če imaš občutek, da ti praktični koraki ne pomagajo, je povsem v redu, da se o tem pogovoriš s svetovalcem_ko na šoli. Ne zato, ker bi bilo s tabo kaj narobe, ampak zato, da bi skupaj našla način, kako to uravnotežiti.
Spolnost in učenje samouravnavanja sta del odraščanja, in vse, kar zdaj počneš, je del tega, da se učiš razumeti sebe.
Vse dobro,
Aljaž Bogolin, mag. psihologije