Ali je greh če sem se za minutko samozadovoljevala in si nism mogla pomagat?
Kako preprečit takšne stvari?
Oče, odpusti mi!
je
jezus
malo manj si lahko stroga do sebe, a ne... Cerkev "predpisuje" ene stvari, sami imajo pa roke krvave do komoucev, če me razumeš
Uredništvo
Katja Nastran

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala za zaupanje, da si se obrnila na našo spletno svetovalnico. Odgovorila ti bom ne sam kot psihologinja, ampak tudi kot žena, mama in katoličanka. Upam, da ti bo moje mnenje v pomoč in podporo.Področja spolnosti bi se dotaknila z vidika teologije telesa in v tej luči pogledala, ali je samozadovoljevanje greh ali ne ter kako naprej.
Najprej, kaj je greh? Blizu mi je definicija, da je greh slabo ali zlo dejanje, ki ga naredim prostovoljno in zavestno. Greh je torej, ko se pregrešimo zoper razum in pravilno vest. V globini pa pri grešnem dejanju gre za pomanjkanje resnične ljubezni do Boga, do sebe in do bližnjega. Če je Bog moj Stvarnik in me je ustvaril za dobro, potem me vsak greh najprej oddalji od njega samega. Torej je greh neko slabo dejanje, ki ga zarediš načrtno, zavestno in te oddaljuje od Boga. Če torej za nekatera dejanja veš, da niso dobra in jih kljub temu zavedanju načrtno in zavestno delaš, je to greh.
Ali samozadovoljevanje dobro ali slabo dejanje? V luči teologije telesa bi rekla, da je slabo dejanje. Zakaj? Iz več razlogov. Pri samozadovoljevanju svoje spolne potrebe zadovoljuješ sam in ne v odnosu s svojim možem oz. ženo. Ja, katoliški pogled na spolnost je, da je spolnost najlepše, najglobje in najbolj intimno povezovanje med možem in ženo. Mož in žena si svojo ljubezen, povezanost, bližino in pripadnost izrazita s telesom tako, da se ljubita oz. imata spolne odnose. Drug drugemu sta z vsem svojim bitjem dar in drug drugemu s svojim telesom prinašata občutke ljubezni, povezanosti, bližine in užitka. Spolni odnosi niso namenjeni temu, da samo en v paru išče užitek na račun drugega (da izkoristi njegovo telo), ampak da zakonca drug drugemu s svojim telesom pokažeta svojo ljubezen. In iz tega lahko razumemo, da samozadovoljevanje ne uresničuje namenov zakonske ljubezni. Pri samozadovoljevanju se ne povezuješ s svojim možem oz. ženo, se ne podarjaš drugemu in ne izražaš ljubezni drugemu.
Argumenti za samozadovoljevanje bi lahko bili, da gre za raziskovanje svojega telesa in za način sproščanja. Ampak se hitro pojavi problem, saj se ljudje, ki se pogosto samozadovoljujejo (in mnogi zraven gledajo še pornografijo), navadijo, da se spolno zadovoljijo sami in ne v odnosu z drugo osebo. Zelo pogosto imajo potem pri spolnih odnosih težave doživeti orgazem, saj so navajeni samo nase in na podobe, ki jih imajo v mislih med samozadovoljevanjem. Njihov partner, mož oz. žena zanje tako ni vir užitka in to je težko za oba. Zato argument raziskovanja telesa pomoje ni trden, saj je v zakonu dovolj časa, da skupaj raziskujeta telesi drug drugega. To je zelo intimno, zelo ranljivo in se mogoče zdi, da bi rajši sam odkrival svoje telo. Ampak spolnost v varnem, zaupnem odnosu z možem oz. ženo je mnogo lepša kot si med samozadovoljevanjem sploh lahko predstavljaš. Zato je vredno vztrajati v čistosti ter se tudi izobraževati na področju teologije telesa.
V branje predlagam knjigo Ti si dar (avtor Alex Deschenes) - TI SI DAR. Tako boš tudi lažje razumela, »prepovedi« v katoliški cerkvi na področju spolnosti niso namenjene nadzoru, ampak varovanju, vodenju in usmerjanju k temu, kar je dobro za nas in naše odnose.
Če rada poslušaš podcaste, tale epizoda Podkasta do nebes govori o teologiji telesa: https://www.youtube.com/watch?v=d065UN-lkwwDrugi argument, da je samozadovoljevanje način sproščanja, ima malo bolj kompleksen odgovor. Že majhni otroci se včasih v stiski in napetosti dotikajo splovila in to nima spolnega pomena, gre res za sproščanje stiske, napetosti, stresa. Zgodi se, da se tudi starejši otroci, mladostniki in odrasli, iz takšnih ali drugačnih razlogov za sproščanje zatekajo k samozadovoljevanju, ki jim nudi kratkotrajen užitek, potem pa čutijo praznino, izvorna stiska pa seveda ostaja. Problem lahko nastane, kadar ob samozadovoljevanju gledajo pornografijo, oboje pa ob pogostem ponavljanju vodi do zasvojenosti, ki je škodljiva tako za posameznika kot za njegove bližnje (seveda je tudi sama pornografska industrija škodljiva, tam je veliko zlorab, trgovine z ljudmi itn.). Zato je pomembno, da ljudje, ki se pogosto samozadovoljujejo odkrijejo vzroke – kaj je tisto, kar jih spravlja v stisko, da se potem zatečejo v samozadovoljevanje (in pornografijo).
Menim, da boš lahko sama pri sebi razmislila, ali je bilo tvoje dejanje grešno ali ne. Meni je blizu misel, da »obsojamo greh in smo usmiljeni do grešnika«. Tudi nase tako glej – včasih narediš kaj narobe, to prepoznaš, se pokesaš in greš naprej z vero, da te ima Bog rad točno tako kot si in da ti bo vedno pomagal in delal za tvoje dobro.
Spodbujam te tudi, da se izobraziš na področju teologije telesa, da boš lahko trdna v svojih odločitvah za primeren odnos do svojega telesa in za vztrajanje v čistosti.
Svetujem ti tudi, da premisliš, kaj te je vodilo do samozadovoljevanja. Radovednost? Stiska? Imaš trenutno kakšne težave doma, v šoli, s prijatelji? Najdi vzrok in potem najdi način, kako se boš spoprijela s tem, kar je v ozadju samozadovoljevanja. Če potrebuješ pomoč in podpro, najdi kakšno osebo, ki ji zaupaš in se z njo lahko pogovoriš. Razmisli tudi, kako bi lahko na druge načine poskrbela za sprostitev – npr. ples, poslušanje glasbe, sprehod, tek, pisanje dnevnika, risanje, barvanje, kvačkanje, molitev ipd.
Predvsem pa te spodbujam, da moliš zase, da boš sprejemala svoje telo kot dobro, da boš lepo skrbela zase ter da boš spoznavala, kakšen je Božji načrt zate. Moli tudi za svojega bodočega moža – prilagam tudi molitev za bodočo ženo (če bo tole bral tudi kakšen fant).
Molitev za bodočega moža:
Oče, ti veš, kje živi fant, ki bo nekoč moj mož. Prosim te zanj. Naj se ne vda kulturi tega sveta. Daj mu moč in mu pošlji svetle zglede, da bo ostal plemenit in bo pogumno branil dostojanstvo sebe in drugih. Ob padcih mu pomagaj vstati in ga ozdravi vseh ran, ki jih nosi po svoji ali tuji krivdi. Oblikuj v njem srce po svojem srcu, da bo moški, ki ga bom spoštovala in v njem gledala Tvojo podobo, ko bom po Tvoji volji smela biti njegova. Daj mi potrpežljivost v čakanju in jasnost, da ga bom prepoznala, ko ga Ti pripelješ
na mojo pot, do takrat pa me nauči, da ga bom ljubila, kot hočeš Ti. Amen.Molitev za bodočo ženo:
Oče, ti poznaš mojo bodočo ženo. Prosim, varuj jo pred pastmi tega sveta, ko išče svojo pot. Ohrani njeno srce preprosto in njen pogled čist in jo ozdravi vseh ran, ki jih je deležna po svoji ali tuji krivdi. Pošlji ji na pot ljudi, ki jo bodo vodili k Tebi in ji bodo zgled in opora v tem čudnem svetu. Naj se zaveda svoje vrednosti in lepote in varuje svoje telo in srce kot Tvoj tempelj. V stiskah in padcih jo vzemi v svojo dlan in oblikuj v njej ljubeče žensko srce, v katerem Te bom odkrival, ko bo po Tvoji volji moja žena. Meni pa daj jasnost in modrost, da jo bom prepoznal, ko jo pripelješ na mojo pot in me nauči, da jo bom znal ljubiti po Tvoji volji. Amen.
Upam, da sem razumljivo razložila svoj pogled. Želim ti vse dobro. Če pa imaš še kakšno vprašanje, pa kar napiši.
Lepo bodi!mag. Katja Nastran, univ. dipl. psihologinja
ov
ovca
Veš kaj,
kdo si ti, da lahko to govoriš?
Sama sem verna in iz takih stvari se ne norčuje. Kdorkoli si, tudi če si nasprotnik vere, bodi spoštljiv.
je
jezus
draga ovca, nisem imel namen se norčevati, sem mislil le dobro
ti je pa ga. Katja lepo napisala: včasih narediš kaj narobe, to prepoznaš, se pokesaš in greš naprej z vero, da te ima Bog rad točno tako kot si in da ti bo vedno pomagal in delal za tvoje dobro