Hej. Zanima me ce si bom npr prste tiscala v noznico ce obstaja moznost da si "prepicim"...pozabla sem kako se rece. To ko se pri prvem seksu pa zacne punca krvavet. Prosim za pomoc.
• Uredništvo
Aljaž Bogolin

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
najlepša hvala, da si se oglasila in tako neposredno postavila pomembno vprašanje.
Sprašuješ, ali lahko s tem, ko si vstaviš prste v nožnico, "prepičiš" tisto, kar nekateri povezujejo s prvim spolnim odnosom – najverjetneje imaš v mislih himen. To je tanek obroč ali polmesec tkiva okoli vhoda v nožnico, ki je pri vsaki osebi nekoliko drugačen. Včasih je že od rojstva zelo tanek ali skoraj neviden.
Vstavitev prsta lahko himen raztegne ali delno pretrga, še posebej če to počneš večkrat, hitro ali kadar nisi povsem sproščena. A to je nekaj povsem običajnega in nenevarnega. Prav tako se lahko himen spremeni zaradi: uporabe tamponov, telesne aktivnosti (npr. kolesarjenje, jahanje, gimnastika), ginekoloških pregledov ali povsem vsakdanjih gibov.
Namenoma uporabljam izraz himen, saj je izraz “deviška kožica” zastarel in zavajajoč. Ta izraz pogosto ustvarja napačno predstavo, da je predrt himen nekakšen »dokaz« o tem, da je oseba imela spolne odnose. V resnici biti devica ni medicinsko stanje, ampak osebno, kulturno ali simbolno prepričanje, ki ga vsak lahko razume drugače.
Tudi če se himen pretrga, to ni nič slabega in nima nobene zveze s tvojo vrednostjo ali »nedolžnostjo«. Nekatere pri tem občutijo rahlo bolečino ali opazijo nekaj kapljic krvi, druge ne občutijo nič posebnega – oboje je čisto normalno.
Če te bo še kaj skrbelo ali zanimalo glede telesa ali spolnosti, se lahko vedno ponovno oglasiš.
Vse dobro,
Aljaž Bogolin, mag. psihologije