Pozdravljeni!
Stara sem 16 let. In danes zjutraj ko sem prišla v sestrino sobo (stara je 12 let, kmalu 13) sem jo videla kako se samozadovoljuje. Hitro se je pokrila in se opravičila ter rekla naj tega ne povem staršem. Vendar me zanima ali je to normalno glede na to da je stara 13 let. Ali se naj o tem pogovorim z odraslo osebo? Naj to povem staršem da se oni pogovorijo z njo? Se naj jaz kot starejša sestra z njo pogovorim?
Prosim za pomoč in odgovor.
Hvala
Lep pozdrav
Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
samozadovoljevanje je normalno. Smo bitja, ki iščemo ugodje, užitke. Že mali otroci lahko kmalu ugotovijo, da jim lahko določeni dotiki, gibi prinašajo ugodje. Otroci lahko povsem sproščeno raziskujejo svoje telo. Seveda pa je pomemben ustrezen odziv odraslih. Pomembno je namreč, da se starši ne odzivajo negativno. Samozadovoljevanje je namreč nekaj naravnega, normalnega, žal pa je vsekakor še vedno precejšen tabu. V preteklosti je namreč bilo obravnavano s številnimi povsem napačnimi prepričanji, prežetimi s številnimi grožnjami, »katastrofičnimi posledicami«, ki so bili povsem neutemeljeni.
Samozadovoljevanje ni škodljivo. Samozadovoljevanja se ni potrebno sramovati. Zmanjšuje stres, napetosti v telesu. Omogoča spoznavanje lastnega telesa in zavedanje spreminjajočega se telesa v času najstništva. Samozadovoljevanje je torej eden od načinov, da se spoznavamo. Da spoznavamo odziv lastnega telesa, prepoznavamo točke, ki nam nudijo ugodje, sprostitev. Da spoznavamo spolne dražljaje, jih sprejmemo, se jih ne sramujemo in bojimo, kar vsekakor lahko vpliva na bolj izpopolnjujočo se spolno prakso. Torej je lahko samozadovoljevanje tudi nasploh prvo spolno vedenje. Tudi ginekologi ga priporočajo in ne odsvetujejo.
Predlagam, da se s sestro pogovoriš, da ji skozi pogovor omogočiš, da se sprejme. Da sprejme svoje razvijajoče se telo, burne čustvene spremembe, svoje vedenje. Omogoči ji, da se bo ob tebi počutila varna, da bo lahko spregovorila o svojem prebujajočem se telesu, o svojih morebitnih fantazijah, zaljubljenosti.
Želim vama, da bi zmogli razviti pogovor, ki vama bo pomagal stkati najmočnejše vezi.
Vse dobro želim.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja