oj
vceraj me je mami videla ko sem se samozadovoljevala. Sicer sem imela sobo zaprto in bila je ura ze 22.00. Pozabila sem pa da imam odprto okno od sobe, moja mami je hodila zunaj in nato pogledala v mojo sobo(nevem zakj) in je videla "kaj delam"...
ko sem jaz opazila da me gleda mene je blooo tokkkk srammm da sm se misnla v zemlo zakopat pac res skor sm se zjokala. In zjutraj ko sem se zbudila pridem v dnevno in me mami uprasa kaj sem delala ponoci... jaz sem samo zamenjala temo.. zdaj se hoce zmano o tem pogovoriti ampam mene je zelo sram ali imate kaksen nasvet?
hvala
lp
• He
Hello_1234
Pozdravljena,
jaz ti predlagam, da ji poveš po resnici tudi če te je sram, tvoja mami je, mora vedeti kaj delaš in vsako mami bi skrbelo npr. če bi se skregala s fantom(ne vem če ga imaš), ali prijateljico, vsako mami bi skrbelo če npr. greš v gore in padeš.vglavnem mame so na svetu zato da "skrbijo" za nas in jih mora včasih tudi kaj"skrbeti".
To je vse iz moje strani;)
Upam, da sem ti pomagala,
Lp. Hello_1234
• Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
upam si trditi, da v Sloveniji še vedno samozadovoljevanje sodi med teme, ki so tabu, saj tudi med raziskavami spolnega vedenja mladih obstaja skoraj nič raziskav. :-)
Očitno tovrstno tematiko odrasli postavljamo v »polje nevidnega«, kaj šele starši. Starši težko sprejemamo, da so otroci tudi spolna bitja. Naj poudarim, da je samozadovoljevanje naravni del spoznavanja lastnega telesa, spoznavanje odzivanja telesa. Samozadovoljevanje je samo-stimulacija. Poudarjam zato, saj mnogo mladih ob samozadovoljevanju čuti občutke sramu, krivde.
Večini staršev je neprijetno, ko (če) izvedo, da se njihovi otroci samozadovoljujejo. Vsak starš potrebuje čas, da sprejme dejstvo, da otroci odraščajo. A otroci, mladostniki seveda na ta način spoznavajo svoje telo, iščejo ugodje, morda tudi razrešujejo čustvene napetosti. Zelo vzpodbudno se mi zdi, da je tvoja mami poskušala pričeti pogovor. Lahko bi se pogovorili in bi ji imela možnost postaviti vsa vprašanja, na katera bi želela dobiti odgovore o spolnosti nasploh, o razvijajočih se telesnih spremembah,... - in bi ti tako lahko posredovala ustreznejše informacije, kot jih mladi pridobijo ali od vrstnikov ali pa preko socialnih omrežij, TV, ipd.
Družine smo različne. V nekaterih družinah se o spolnosti lažje, bolj odprto pogovarjajo (mislim, da so te v manjšini), v drugih manj, v nekaterih pa sploh ne. Razgovore o spolnosti je najbolje začeti že v ranem otroštvu, odkrito odgovarjati na vsa otrokova vprašanja. Velikokrat pa se starši bojijo, da če se bodo odkrito pogovarjali o spolnosti, bodo otroka vzpodbudili k aktivnemu spolnemu življenju. A raziskave tega ne potrjujejo, pravzaprav je nasprotno. Otroci, ki se s starši lahko odkrito pogovarjajo, odložijo spolni odnos na obdobje večje zrelosti. In znajo poskrbeti za učinkovito kontracepcijo.
Mnogokrat tudi odrasli ne poznamo odgovora na posamezna otrokova vprašanja... In bistveno je, da mladostniku to tudi povemo.
Tvoja mama bo seveda morala sprejeti dejstvo, da se samozadovoljuješ. Če bo mami še pričela pogovor s tabo, ga ne preusmerjaj. Obema bo lažje potem, ko se bosta pogovorili.
Bodi pogumna.
Vse dobro želim,
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja