Zdravo.
Samozadoljevanje izvajam ze nekaj casa, ampak nikoli direktno s prsti, zanima me kako se lotin tega, kako to pocenm, kje tocno...saj ko sem s partnerjem mi je zelo prijetno ko se tam znajdejo njegove roke, ko pa so tam moje roke sploh nevem kaj in kako naj delam (se posebaj da bi prislo do orgazma)
Hvala za odgovor
Uredništvo
Eva Štrukelj

Odgovor svetovalke:
Živijo!
Tako kot velja za spolne odnose, ki jih imamo z drugimi, tudi za samozadovoljevanje drži, da moramo to v veliki meri odkrivati sami. In ker gre pri tem za postopno učenje, je povsem normalno, da smo na začetku pri tem nekoliko bolj nerodni. Sčasoma pa vsak najde svoje načine raziskovanja lastnega telesa, z vsako izkušnjo pa tudi bolj vemo, kaj nam ustreza in kaj nas vzburja. Zato še naprej raziskuj - vzemi v roke ogledalo in spoznaj svoje telo z opazovanjem, preizkušaj dotike (tudi drugje po telesu) in premisli o vidikih ustvarjanja vzdušja, ki ti bo omogočilo, da se kar čim bolj sprostiš in osredotočiš.
Glede samozadovoljevanja se mi zdi pomembno izpostaviti, da ženske pogosto najbolj vzburja stimulacija klitorisa. Klitoris ali ščegetavček je namreč glavna erogena cona pri ženskah. Nahaja se približno 2 centimetra nad nožnično odprtino, približno tam, kjer se začnejo oziroma stikajo notranje (male) sramne ustnice. Večina za stimulacijo klitorisa uporablja svoje prste, v pomoč pa so ti lahko tudi vibratorji in drugi erotični pripomočki. Poleg klitorisa lahko s prsti ali pripomočki stimuliraš tudi druge erogene cone (npr. notranji predel stegen, ušesa, anus), pri raziskovanju genitalij pa lahko preizkusiš tako vpliv dotikov na površju kot tudi občtuke pri sami penetraciji vagine bodisi s prsti bodisi s kakšnimi pripomočki.
Za konec pa še en nasvet. Pri raziskovanju ne dajaj vse pozornosti na orgazem. Kaj nam pri samozadovoljevanju paše, lahko prepoznamo po drugih znakih vzburjenja, kot je recimo intenzivnejše vlaženje, nenadna vročica, potenje, hitrejši srčni utrip itn.
Upam, da ti bo kateri od teh nasvetov koristil, če pa imaš še kakšno vprašanje, ti bom nanj z veseljem odgovorila.
Čim več užitkov pri spoznavanju spolnosti ti želim,
Eva Štrukelj, mag. klinične in zdravstvene psihologije in mag. psihoseksologije