Pozdravljeni
Jaz ne morem več živeti ker me bodo starši začeli tepsti z palico zaradi negativnih ocen v šoli, jaz ne prenesem tega življenja več zato bom enlrat naredil samoumor. Kabo bi lahko bili starši bolj prijazni dom mene.
KAJ NAJ NAREDIM, POMAGAJTE
Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Napisal si bolj malo podatkov, zato bo odgovor bolj splošen.
Iz napisanega tudi ni jasno, če morda že sedaj občutiš oziroma doživljaš kakšno obliko nasilja s strani staršev? Družina mora biti namreč tisti prostor kjer se počutiš varno. Kljub slabim ocenam starša nad teboj ne smeta izvajati nasilja v nobeni obliki. Če se to že dogaja, moraš nujno o tem spregovoriti z odraslo osebo, ki ji zaupaš. To je lahko sorodnik, učitelj, svetovalni delavec, prijateljevi starši. To so namreč zadeve, ki se ne smejo dogajati.Verjemem, da ti je težko, da se s staršema ne razumeš najboljše. Najprej je potrebno poznati vzrok tvojih slabih ocen. Je to premalo učenja ali snovi ne razumeš. Staršema ni vseeno zate, zato tudi pričakujeta boljše ocene. Če bi jima bilo vseeno, bi te pustila pri miru. Vsekakor se bi bilo dobro pogovoriti z njima. Povej jima, da ti ni vseeno in da bi rad ocene popravil. Če je vzrok premalo učenja boš moral razčistiti pri sebi in učenju nameniti več časa in vanj vložiti več truda. Če pa je vzrok v nerazumevanju snovi, pa je potrebno narediti načrt kdo ti bo pomagal, da boš snov usvojil. Lahko se dogovorite za sestanek v šoli, kjer se boste dogovorili kdaj boš ocene popravil. Pri razlagi snovi ti lahko pomagajo sošolci, učitelji oziroma prosi starša, da ti omogočita inštrukcije. Verjamem, da ti bo s pozitivno naravnanostjo in močno voljo uspelo. Rezultat ne bodo samo boljše ocene, ampak tudi boljši odnos s staršema.
Omenil si tudi možnost samomora. Vedi, da nobena stvar ni tako huda, da se ne bi našla rešitev. Kot sem že napisala naredi načrt kako popraviti ocene. Če pa še vedno razmišjaš o samomoru in te to preganja v mislih, pa ti svetujem, da čim prej poiščeš pomoč. Ena izmed takšnih možnosti je Tom telefon, kjer so ti, po telefonu, vsako popoldne na voljo strokovnjaki s katerimi se lahko pogovoriš. Več virov pomoči najdeš tudi na naši spletni strani.
Lahko pa tudi tukaj zastaviš še dodatno vprašanje.Vse dobro ti želim!
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja
Je
Jezen
Zdaj sem se pogovarjal z njimi da če bom imel poravni v šoli ne bom šel na morje ampah tudi če ga ne bom imel ne grem na morje ampak se bom pri noni doma učil in hodil 6 ali pa 7ur na dan na inštrukcije in popolne pisalnalogo in tako bo celo poletje. Mama je rekla da če grem iz hiše moram prašati ali pa če grem igrat igrice na računalnik,... za vsako stvar moram prašati ali lahko naredim, ali je to normalno, jaz nočem imeti celo poletje inšteukcij ker sem jih mel že eno leto nazaj, pred poletjem se moram rešiti vsega, če bi bilo po moje bi se pred poletjem rešil kar življenja a kako bi se rešil življenja ali naj pojem kakšno strupeno jagodo ali sadež. Prosim svetujte.
Uredništvo
Tina Toman
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Najprej te ponovno nagovorjam, da ne razmišljaš o tem, da bi si kaj naredil. Verjemi, ni vredno. Šolske stvari se dajo popraviti. Nič ni tako hudega. A si morda poiskal kakšno pomoč? Če še nisi, bi bilo dobro, da se s kom osebno pogovoriš o tem. Kot sem ti že napisala, lahko pokličeš, lahko pa se obrneš tudi na šolsko svetovalno delavko. Verjemi in zaupaj vase, da se bodo zadeve popravile in uredile. Do zaključka pouka je še nekaj časa. Menim, da ti lahko ob pomoči inštrukcij uspe.
Poizkusi vse moči usmeriti v učenje. Veseli me, da si se pogovoril s staršema. Prosi ju še, da greste skupaj na govorilne ure v šolo in se dogovorite kdaj in kako boš popravil negativne ocene. Bistveno je, da si narediš načrt. Tako boš točno vedel kaj se učiti in kdaj biti na določene teste pripravljen. Morda prosi še kakšnega sošolca, da se občasno uči s teboj.
Kar pa se tiče »prepovedi« doma, pa se, pred poletjem, še enkrat pogovori s staršema. Verjamem, da ti trenutno želita le najboljše. Razumem pa tudi tebe, da bi rad imel več svobode, vendar žal, dokler si otrok in stanuješ pri starših, moraš upoštevati pravila. Morda bosta starša razmišljala drugače glede prepovedi, če boš popravil negativne ocene.
Vse dobro ti želim!
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja