Pozdravljeni.
že od 5 razreda se režem. Imam trenutke v življenju ko brez tega ne gre. Zdaj sem v devetem razredu. Nekaj je prišlo in sem se močno sregala z bratom. Šla sem v svoo sobo in vse slike, ki jih imam na steni, vse zveske, vse kar je bilo na postli zmetala na tla. potem sem vzela nož in se začela rezat. naredila sem 26 globokih in dolgih ran. kri je tekla. občutek je bil enkraten. usa bolečina je šla. kmalu sta starša udrla v mojo sobo. ata je znorel ker je videl stvari na tleh. čez neka časa je videl moje ureznine. starsa sta me zvlekla v dnevno sobo. zacela sta me sprasevat. ko sem jima rekla da moje življenje nima smisla sta začela govorit da bi mogla vzet samo palco in me udart da bi bla usa črna in da ljudje ki ne vidijo smisla so samo razvajeni otroci, ki imajo polno rit vsega. jz prisežem, da sem hotela vzdravit, razezim se ob vsaki grdi besedi in tako je bilo tudi zdaj. nobene hude stiske nisem doživela razen tega, da sem se spomnila na vse nezaceljene rane. starša sta me hotela peljat k psihijatru pa me nista, ker bi me tam dali v bolnico in filali s tabetami. Meni je čisto vseeno. celo prostovoljno sem hotela odit. zdaj pa res nimam želje vzdravit. itak nima smisla. po eni strani bi rada vzdravila, po drugi si pa močno želim v bolnico stran od staršev, stran od vsega. v četrtek grem k psihiatru ampak nima smisla. bolečina je minila in zdaj sem v redu. ko bo spet prišla bolečina bom storila enako. ne vem kaj naj.
• Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da imaš trenutke v življenju, ko se lahko sprostiš samo s samopoškodovanjem - z rezanjem. Tak način sproščanja napetosti si izbrala in že nekaj let se zatekaš k temu. Ko si se skregala z bratom, si očitno doživljala zelo intenzivne občutke jeze, užaljenosti, razočaranja? Kaj te je v tem prepiru najbolj prizadelo? Kaj ti je rekel ali storil, da svojih občutkov nisi mogla izraziti drugače, kot na tak način, kot si opisala? Kaj si ti rekla ali storila njemu? Si takoj po prepiru ali že kar med prepirom oddrvela v svojo sobo in pričela besneti? Katere pa so še podobne situacije , v katerih izbereš za sprostitev napetosti rezanje? Je to vedno prepir?   Ali si za sproščanje napetosti preizkusila že tudi katere druge načine? Morda pogovor z osebo, ki ji zaupaš, kakšno telesno aktivnost, poslušanje glasbe, ples, skratka ukvarjanje z neko aktivnostjo, ob kateri se dobro počutiš? Vedno, v vsaki situaciji je možno izbrati med celo paleto vedenj, ki jih poznamo, ki so nam na razpolago ali pa se naučiti česa novega, še bolj učinkovitega, nekaj kar nam bolj pomaga. V množici vedenj s katerimi smo kadarkoli in v kakršnikoli situaciji potešili svoje potrebe, lahko vedno izbiramo med tako impulzivnimi in destruktivnimi, kot je npr. samopoškodovanje ali pa bolj konstruktivnimi, ki nas prav tako pomirijo in so dolgoročno bolj učinkovite.
Praviš, da si želiš ozdravitve. Ali s tem misliš, da se ne želiš več samopoškodovati? Svoje pisanje zaključuješ z mislijo: " Ne vem, kaj naj." Pred tem pa poveš, da bi v podobni situaciji ravnala enako. Menim, da je odločitev obiskati psihiatra in se z njim pogovoriti, zelo dobra in ti lahko prinese nov pogled na reševanje kriznih situacij ter ponudi nove, bolj kvalitetne načine za sproščanje napetosti.
Želim ti vse dobro in pazi nase.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka
• to
tosmpacjst
Soočam se z podobno težavo režem se že nekaj časa pri tem pa me je ujela mami... Prvo je rekla d rabm psihiatra d nism normalna ampk lej. Morš se soočt s tem. Lahko probaš z meditacijo 2 do 3 na tedn. Men je mal pomagal... Srečno!!