Lep pozdrav,
Stara sem 15 let in zadnjih nekaj let (mislim da 3-4 leta), se soočam z samopoškodovanjem.
Za to ve le nekaj mojih najbližjih prijateljev in moj fant.
Imam dva, 10 starejša brata, s katerima sem zelo blizu. Ko so sem bila stara 11 let, je našo družino eden od njiju zapustil in se preselil s punco. zadnja 4 leta nas ni nikoli poklical, nikoli nismo slišali kako je, kje je, kaj počne... to me je zelo prizadelo, predvsem kot 11letno dekle, ki ne vedelo zakaj je njen brat šel brez da bi rekel adijo. Prejšnji mesec me je prvič poklical, zanimalo ga je kako sem, kaj delam... to me je šokiralo, mislila sem da je smešno, saj ga 4leta ni bilo v mojem življenju, zdaj pa ga vse zanima.
Mojima staršema sem zelo hvaležna. vedno mi ponudita vse in še več, če kaj potrebujem to dobim, nimam se za pritoževati. pa vseeno... moj oče se večkrat na dan dere name zaradi nepotrebnih stvari. vedno komplicira in od 7leta naprej si zaradi njega govorim da sem nesposobna, da nič ne naredim prav... vem, da se starši jezijo na otroke in da je to normalno, vendar ko že 8 let vsak dan poslušaš isto...
Zdaj sem prvii letnik gimnazije. Moje samopoškodovanje se je začelo z nohti, ki so praskali mojo kožo, nato so prišle škarje, noži, razbito steklo. Zdaj bi uporabila vse kar lahko. V 9 razredu osnovne šole, sem začela uporabljati škarje, kar pomeni da se bile moje rane bolj vidne in opazne kot prej. To so moje prijateljice opazile, in naredile so... nič. Nobena ni vprašali ali sem vredu, nobena mi ni rekla naj neham, da jo skrbi zame...
zdaj imam nove prijatelje. Prave prijatelje.
Samo en fant, naj mu bo ime A5, on je opazil. Njega je skrbelo, zanimalo, pomagal mi je.
dokler ni izginil iz mojega življenja. en dan mi je samo nehal pisati... in to je bilo to. Vendar vseeno sem mu valežna. Povedal mi je, da se je v 8 razredu želil ubiti, vendar ena oseba, ki je zdaj njegova punca, ga je ustavila. Rekel mi je, naj najdem razlog zakaj živim, naj se spomnim na starše, ki me imajo radi, na brata, na prijatelje...
to nas pripelje do mojega fanta. Skupaj sva... točno 1mesec. Za moje samopoškodovanje sem mu povedala pred dvema tednoma. Trudi se, vendar ne razume in ne pričakujem da bi razumel. ko sem mu povedala, me je objel in rekel naj mu prisežem da bom nehala.
Če se soočate z samopoškodovanje, veste da ne moreš nehati kar tako.
vednar vseeno sem mu rekla da se bom potrudila. Šlo mi je dobro. 3 dni. rekord. Mislim da me ima rad, čeprav je po enem mesecu težko določiti. Moj bivši me je prevaral in on ne bi naredil tega, mislim, upam. Vendar vseeno je v mojih mislih tist glas... ali me izkorišča, hoče samo sex... bomo videli.
v zadnjem času se je moje samopoškodovanje poslabšalo. IŠČEM razloge zakaj bi se lahko rezala, komaj čakam da me moj oče nadere, komaj čakam da naredim nekaj narobe, ker vem da bo to moj izgovor za tisti kos stekla pod mojo blazino, vem da bo izgovor za tisto kri, vem da bo izgovor za nove rane.
posikušala sem nehati, velrat. pisala sem pesmi, imela sem elastiko na zapestju, sedela sem na svojih rokah dokler je želja po bolečini nehala.
vendar nočem nehati. Obožujem občutek, obožujem to, da ustavi solze, obožujem VSE.
moja vprašanje je, kako naj se pripravim do tega, da bom želela nehati.
Lp
5
Lu
Lubenica
Živjo, tudi sama sem imela nekaj taksnih tezav. Pred pol leta sem se zacela rezati, bilo mi je zelo dobro takrt sem se pocutila bolse in je bolecina "zginila" ko sem videla da mi je zacela teci kri. Potem sem dobila fanta, ki mu povem veliko stvari tudi o tem kako sem se zelala ubiti in je edini, ki ga je res strah zame. Zato sem nehala. Zaradi njega, ker vem da bi bil razocaran. Krivil bi sebe. Neglede na to da je za tiste, ki se samoposkodujejo uzitek moras vedeti da za tiste, ki te imajo radi je to lahko zelo tezko. Ce imas fanta ko si rekla probaj nehati zaradi njega. Sedaj se nisem samoposkodovala ze 6 mescov in je res dober obcutek. Na zacetku je zelo tezko ampak se da. Vse je v tebi ali bos nehala ali ne. lp
Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala za tvoje sporočilo. Opisuješ tvojo bitko s samopoškodovanjem, odnos s svojim bratom, ki je kar naenkrat izginil iz tvojega življenja in odnos z očetom ter s prijatelji, fanti. Mnogi, ki so v preteklosti doživeli boleče izkušnje in travme, lahko kasneje trpijo zaradi občutkov krivde, bolečih spominov, neznosne napetosti, otopelosti. Ob prebiranju tvojega zapisa je čutiti nemoč, globoko bolečino in neobvladljivo potrebo po samokaznovanju – zaradi stvari, ki so se ti zgodile v preteklosti. Vedi, draga moja, da nisi sama in v tem trenutku se mi zdi nujno potrebno, da si poiščeš ustrezno strokovno pomoč. Si svoje dogajanje že delila s kom, ki mu zaupaš? Morda s svetovalno delavko na šoli, psihologinjo ali s kakšnim drugim strokovnim delavcem? Svetujem ti, da se dogovoriš za termin pri strokovnem delavcu (zdravnik, psiholog, psihoterapevt ipd.) in da skupaj naredita načrt kako naprej.
Navajaš, da so tvoje rane sprva opazile tudi tvoje prijateljice in niso niti reagirale. To zelo boli. Omenjaš pa tudi fanta, ki je opazil in te s pomočjo opisa svoje lastne zgodbe opogumil in ti pomagal iskati razloge, da tega ne bi več počela. Pogosto izražaš hvaležnost, do svojih staršev, do A5, kar se mi zdi zelo plemenito. Hvaležnost je najmočnejši občutek sreče in ustvarja lastno dobro energijo in obilje, ki nas navdajata z veseljem in svežo perspektivo.
Sedaj imaš fanta, ki sta (predvidevam) na sveže zaljubljena in skupaj 1 mesec. Praviš, da si mu zaupala o svojem samopoškodovanju in da se te trudi podpreti in pomagati, četudi situacije ne razume najbolje. To veliko šteje in objem je pogostokrat najboljše zdravilo. Morda veš koliko časa mora trajati objem, da ima terapevtski učinek na telo in um? Vsaj 20 sekund! Med drugim zato, ker pri tem nastaja hormon oksitocin, imenovan tudi hormon ljubezni, ki ima številne koristi za naše psihično in fizično zdravje.
Pri soočanju s samopoškodbenim vedenjem gre običajno za čustvene vrtince, iz katerih je pogostokrat zelo težko izstopiti, kar opažaš tudi pri sebi. Sprva bi bilo modro krepiti svojo osebnost in pozitivno samopodobo. Koliko se imaš rada (na lestvici od 1 do 10)? Lahko odgovoriš v svojih mislih. Verjemi vase in zaupaj sebi. Postavi si cilje in poskusi z majhnimi, pozitivnimi koraki okrepiti svoj jaz, svojo lastno vrednost. To lahko storiš tudi s pisanjem dnevnika – vsak dan si vzemi par minut časa in napiši kaj lepega se ti je zgodilo tekom dneva. To so lahko povsem preprosta dejanja, ki ti prinašajo zadovoljstvo in srečo. Ugotovila boš, da teh stvari/dejanj ni malo. Ne dovoli, da drugi odločajo o tvojem počutju, saj si edinstvena in neponovljiva.
Dajem ti 10-dnevni izziv. Vsak dan (najbolje vsako jutro) vzemi list papirja in nanj napiši 5 razlogov zakaj je vredno imeti rad sebe in svoje telo. Lahko zapišeš v obliki poezije, lahko je tudi v angleščini (5 reasons why - to love myself – no.1 etc.), če se morda lažje izražaš v tujem jeziku.
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samopoškodovanju, o tem NUJNO obvesti nekoga, ki ti je blizu (morda mama, dobra prijateljica, fant) in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na telefon 01 520 99 00 (vsako noč, med 19. in 7. uro zjutraj). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav. Dodajam še dve telefonski številki, ki se jih lahko poslužiš, če se znajdeš v stiski:
• TOM telefon (116 111 – vsak dan, od 12:00 do 20:00)
• Zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, brezplačno, anonimno)
Srečo nosiš v sebi, zato nikoli ne obupaj, čeprav se ti bo včasih zdelo, da je pot neskončno dolga.Želim ti obilo poguma in vse dobro iz srca,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij