Zivjo js mam eno uorasanje pac js si neznam vec pimagat sama starsm pa tud nocm rect kr bi me itk mel za budalo da to delam... no pac ja rezm se ze ene 2 tedna pred tem de pa 1 mesc nism in zdj je use tko ful slabs in mam samomorilne misli pac in nvm kj nj kr tud ce bi sla do solske pedagoginje in bi ji rekla bi takoj starse klicala kar pa lih nocm
Tkoda cr mi bo kdo lah pomagu hvala
Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala za tvoje sporočilo. Opisuješ, da se režeš že 2 tedna, pred tem se pa 1 mesec nisi, zato predvidevam, da si uspela obdržati toliko samokontrole, da si zdržala 1 mesec brez samopoškodovanja? Ali si se že kdaj v preteklosti samopoškodovala? Navajaš tudi samomorilne misli in skrb za to, da bi z zaupanjem svojih težav šolski pedagoginji za to izvedeli tudi tvoji starši. Kako pogosto razmišljaš o smrti oz. o tem, da te ne bi več bilo? Kako dolgo že trajajo te misli? Kaj je tisto, kar te v tem trenutku najbolj bremeni?
Velikokrat se zgodi, da ravno starši mladostnika najmanj razumejo, čeprav bi si želeli drugače. Ko se najstnik znajde v stiski, je najpomembneje to, da mu starši oz. bližnji stojijo ob strani, so mu v oporo, da jim lahko zaupajo, se zjoče, če to potrebuje. Dejstvo je, da ste mladi ljudje pogosto zbegani, saj se spreminjate iz otroka v osebo, ki bo začela prevzemati odgovornost, ki bo morala vedeti kaj je prav in kaj ni, ki se bo morala znati postaviti zase. V najstniški dobi je najbolj vrednoteno mnenje sovrstnikov, sošolcev in družbe, ki si jo najstnik najde in z njo preživlja prosti čas. Pri vsakemu doživljanju težjih situacij je zelo pomembno to, da imamo vsaj eno zaupno osebo, s katero lahko o svojem počutju/dogajanju odkrito spregovorimo. Ali imaš morda kakšno prijateljico, ki ji lahko zaupaš?
Menim, da bi bila v tvojem primeru potrebna strokovna pomoč. Samopoškodovanje in samomorilne misli so zelo obremenjujoče in priznanje počutja ter iskanje pomoči je prvi korak k vrnitvi zaupanja same vase. Pri soočanju s samopoškodbenim vedenjem gre običajno za čustvene vrtince oz. tako imenovane »oceanske občutke«, iz katerih je pogostokrat zelo težko izstopiti. Sprva bi bilo modro krepiti svojo osebnost in pozitivno samopodobo. Koliko se imaš rada (na lestvici od 1 do 10)? Lahko odgovoriš v svojih mislih. Verjemi vase in zaupaj sebi. Postavi si cilje in poskusi z majhnimi, pozitivnimi koraki okrepiti svoj jaz, svojo lastno vrednost. To lahko storiš tudi s pisanjem dnevnika – vsak dan si vzemi par minut časa in napiši kaj lepega se ti je zgodilo tekom dneva. To so lahko povsem preprosta dejanja, ki ti prinašajo zadovoljstvo in srečo.
Dajem ti 10-dnevni izziv. Vsak dan (najbolje vsak večer) vzemi list papirja in nanj napiši 5 pozitivnih stvari, ki so se ti zgodile tekom dneva (to je lahko čaj, ki si ga v miru spila, skupen obrok z osebo, ki jo imaš rada, sonce, sprehod, skratka karkoli, za kar si hvaležna in izpolnjena v posameznem dnevu).
Življenje nas vedno znova preizkuša, vsak izmed nas doživlja vzpone in padce. Svetujem ti, da vseeno zbereš pogum in se odpraviš do šolske svetovalne delavke, kjer bosta lahko skupaj pripravili načrt, ki ti bo pomagal do boljšega počutja in hkrati do prenehanja s samopoškodovanjem. Vedi, da so vsi izzivi, težave, ki smo jim priča, začasni in rešljivi. Zaupaj v svojo moč in potencial, ki je v tebi, da se bolečina zmanjša ali celo izgine. Odloči se za življenje. Poišči tiste drobne stvari v sebi in okrog sebe, zaradi katerih si lahko že ta trenutek hvaležna. Sprejmi pomoč in podporo, brez pomislekov in sramu saj si ju zaslužiš, točno takšna, kot si. V pojmu pomoč se skriva besedica MOČ, ki je znamenje poguma.
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samomoru, o tem NUJNO obvesti nekoga, ki mu zaupaš in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na telefon 01 520 99 00 (vsako noč, med 19. in 7. uro zjutraj). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav. Dodajam še dve telefonski številki, ki se jih lahko poslužiš, če boš v stiski:
• TOM telefon (116 111 – vsak dan, od 12:00 do 20:00)
• Zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, brezplačno, anonimno)Toplo priporočam tudi ogled te spletne strani.
Si edinstvena in neponovljiva, nihče in nič na tem svetu ni vredno tvojega življenja! Nikoli nisi sama, tukaj smo zate, vedno. Kadarkoli lahko tudi na tem portalu napišeš svoja vprašanja, dileme in razmišljanja.
Želim ti vse dobro iz srca,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij
Ne
Nevemvec
Zivjo hvl za odgovor drgac sm se rezala ze v 6 razredu pa na konc 7 in zdej se v osmem sm se mislm da ze 3. Pa tko pac o samomoru razmislam tiste dneve k mam obcutk k da me svet ne rab vec in da sm itk se vedno dost mlada in me bodo vsi hitr pozabl pa da starsm ne bom vec noben problem.
Uredništvo
Tina Rezar
Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala za tvoj odziv. Ali imaš kakšno zaupno osebo? Takrat, ko te poprimejo temne misli, bi bilo nujno, da jih karseda hitro preusmeriš, za kar je dobro imeti načrt. To lahko storiš s pogovorom z nekom, ki mu zaupaš ali s kakšno drugo dejavnostjo, ki jo imaš rada. Pri tem ti lahko zelo pomaga športna aktivnost, ki preverjeno dviga sproščanje pozitivnih hormonov ali pa tudi poslušanje glasbe, ustvarjanje ipd. Kaj najraje počneš? Pomembno je, da poiščeš vsaj eno dejavnost, ki te sprosti in se je poslužiš takrat, ko ti misli zbežijo.
Navajaš, da o samomoru razmišljaš takrat, ko imaš občutek, da te svet ne rabi več in da staršem ne bi bila več problem. Oh, pa še kako te svet potrebuje, si mlada, zelo pomembna in vse življenje je še pred tabo. Razmišljaj o svoji prihodnosti - kje se vidiš čez 5, 10, 15, 20 let? Kateri poklic želiš opravljati? Si morda zaupala svoje misli tudi svojim staršem? Pogovor osvobaja in povezuje. Poskusi se čim več pogovarjati.
In pomni, da si vredna uspeha, podpore, razumevanja, spoštovanja do sebe in drugih. Začni verjeti vase in samo sebe sprejemati točno takšno kot si v tem trenutku. Spomni se, na kaj si pri sebi ponosna, kaj ti je na tebi všeč? Prepričana sem, da boš našla veliko pozitivnih lastnosti. Zapiši si jih in jih ponovno preberi, ko boš v stiski.
Velik objem.